« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
برای حضور فعالانه در طرح مشاغل خانگی؛ فارغ‌التحصیلان زن کهگیلویه و بویراحمدی ساماندهی می‌شوند خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بهترین راه اشتغال بانوان حضور در مشاغل خانگی است، گفت: به همین منظور فارغ‌التحصیلان زن کهگیلویه و بویراحمدی ساماندهی می‌شوند. مریم گشتاسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد، 12 هزار زن سرپرست خانواده وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان برای تسهیل در امورات زندگی آنان هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: زنان سرپرست خانواده در این استان همواره برای تربیت فرزندان سالم کوشیدند و در این رسالت خطیر کوتاهی و قصور نداشتند.
وی بیان داشت: تعداد فارغ‌التحصیلان زن در کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است که باید با ساماندهی آنان در مشاغل خانگی آمار بیکاران فارغ‌التحصیل را کاهش دهیم.
گشتاسبی با اشاره به اهمیت کیان خانواده در تعالیم اسلام تاکید کرد: بهترین راه اشتغال بانوان به‌کارگیری آنان در مشاغل خانگی بوده، زیرا رسالت اصلی یک مادر مسلمان رسیدگی به امورات خانواده و تربیت فرزندان سالم است.
این مسئول ادامه داد: زنان مسلمان با اشتغال در شغل‌های خانگی بهتر به رسالت اصلی خود عمل می‌کنند.
گشتاسبی عنوان کرد: آمار طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت آمار ازدواج آن روبه افزایش بوده که باید با آسیب‌شناسی و برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارت زندگی را در این استان افزایش دهیم.مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی را برای تقویت مهارت‌های زندگی بسیار کارساز دانست و تصریح کرد: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی فرهنگی با برگزاری این دوره‌ها نقش موثری را در کاهش آمار طلاق در کهگیلویه و بویراحمد خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: شناسایی توانمندی‌های بانوان و بررسی نقش بانوان در کار و مشاغل غیر دولتی و میزان جذب آنان در اتخاذ تصمیم‌ها و برنامه‌های کارگشا بسیار بوده که لازم است نسبت به شناسایی توانمندی‌های بانوان این استان در زمینه‌های مختلف اقدام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: