« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳
محمد امین خلیل زاده از فعالان رسانه ای  و عضو سردبیری هفته نامه مستضعفین، طی نامه ای سرگشاده خطاب به عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان نسبت به سرمقاله وی با عنوان "احمدی‌نژاد و راست‌آزمایی «انتخابات آزاد»واکنش نشان داد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
محمد امین خلیل زاده از فعالان رسانه ای حامی دکتر احمدی نژاد و عضو شورای سردبیری هفته نامه مستضعفین، طی نامه ای سرگشاده خطاب به عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان نسبت به سرمقاله وی با عنوان "احمدی‌نژاد و راست‌آزمایی «انتخابات آزاد» واکنش نشان داد، متن کامل این نامه سرگشاده به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

جناب آقای عبدالله گنجی

مدیر مسئول روزنامه جوان

ضمن عرض سلام و ادب، انتشار سیاهه ای از سوی جنابعالی با عنوان" احمدی نژاد و راست آزمایی انتخابات آزاد" که ظاهرا خطاب به جریان فتنه که این روزها اصلاح طلب خوانده می شود، باعث تاسف و تأثر فراوان گردید، که در این خصوص لازم است نکاتی برای تنویر افکار عمومی یادآور شده و تا مبادا سکوت بر ظلمی که از جانب شما روا شده است، دیگران را در زمره حامیان ظلم قرار ندهد.

۱-در ابتدا با یادآوری مواضع تجدیدنظر طلبان نسبت به شورای نگهبان، با ارائه تصویری مخدوش سعی نمودید که مطالبه "انتخابات آزاد" و " دموکراسی " را محصور در جریانی بکنید که عملکرد آنها در طول تاریخ سپهر سیاسی نشان می دهد که به این موارد اعتقادی ندارند، یادآور می شود اصلاح طلبان در جریان انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی که رای آقای حداد عادل را در همان حوزه ای که رای داده بود، صفر اعلام کردند و پس از اعتراضات و پیگیری های فراوان با ورود به مجلس ششم نیز با سنگ اندازی های جدی برای تایید اعتبار نامه رو به رو نمودند.

اصلاح طلبان همان هایی هستند که حتی انتخابات ریاست جمهوری نهم را که توسط خود اصلاح طلبان برگزار شد را دارای خدشه می دانند و از شکایت بخدا سخن گفتند.

قدری جلوتر، اصلاح طلبان همان هایی هستند که بارها در شعارهای قبل از انتخابات سال ۸۸ عدم تقلب را منوط به اعلام پیروزی خود توسط نظام و شورای نگهبان نمودند و پس از اعلام نتایج و آرای اکثریت از کوچکترین اقدامی که باعث ضربه های جدیی اقتصادی و امنیتی شد غافل نشدند و هنوز نیز با وجود رای آوری لب مرزی نامزد مطلوب خود از تقلب در انتخابات ۸۸ سخن می گویند.

حال جای سئوال جدی است با وجود تکثر سوابق متعدد این جریان چه چیز باعث شده است که جناب حضرتتان آرزوی راست آزمایی شعارهای جریان موسوم به اصلاحات را داشته باشید؟

۲-در ادامه نوشتار خود به تکرار هجمه ها علیه دکتر احمدی نژاد و دولت پیشین پرداختید و به حق از بی سابقه بودن این حجم تخریب ها حرف زدید، اما در ادامه سخن متحیر العقولی بر قلم خود جاری نمودید و مدعی شدید "حقیقت ماجرا این است که آنچه احمدی‌نژاد در عرصه سیاسی انجام داد، خدمت به تجدیدنظر طلبان بود. بازیافت اجتماعی هاشمی توسط احمدی‌نژاد انجام شد و دولت مستقر تا حدود زیادی محصول رفتار احمدی‌نژاد است و نباید در این تردید کرد"

بدون هیچ توضیح و استدلالی از " بازیافت اجتماعی هاشمی توسط جناب دکتر احمدی نژاد" سخن گفتید، بهتر است نگاهی به رسانه های مطبوع خودتان بیاندازید تا همسویی ایجاد شده توسط رسانه هایی همچون روزنامه جوان را با هاشمی رفسنجانی در تخریب و "منحرف " نشان دادن مردی که برخلاف میل شما هنوز نماد گفتمان انقلاب اسلامی است را ببینید.

فراموش کردید که چه کسی از دولت مستقر به عنوان منحرف نام برد و همان فرد اعلام نمود که "جریان انحرافی" یادگار من است. رسانه شما در جریان این طراحی چه موضعی داشت؟ به آرشیو روزنامه تان رجوع فرمایید تا ببینید که چه کسانی با تکرار مدعای هاشمی رفسنجانی با ادبیاتی ظاهرا دلسوزانه برای انقلاب بزرگترین ضربه را بر پیگیر گفتمان انقلاب اسلامی وارد نمود.

با وقاحت آنچه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر شما رفت را نتیجه رفتار دکتر احمدی نژاد دانستید، حال آنکه به مانند ادعای پیشین، کوچکترین دلیلی برای این امر ارائه نفرمودید، یادتان نرود که نماینده جریانی که خواستار تداوم دولت های نهم و دهم بود اجازه حضور را پیدا نکرد و میزانی برای سنجش وزن حامیان دولت عدالتخواه تا کنون بوجود نیامده است.

۳- از جلسه محفلی اصلاح طلبان و تاکید آنها بر ادامه تخریب ها علیه دکتر احمدی نژاد به منظور معرفی جریان انقلابی به عنوان دولت سازی فاسد سخن گفتید و سپس از ناکامی آنها با توجه به استقبال و محبوبیت دکتر احمدی نژاد، سپس در توضیح دلیل مخالفت خود با دولت های نهم و دهم آوردید:

آنچه باعث شد احمدی‌نژاد از چشم نیروهای انقلاب بیفتد، اداره کشور نبود. در اداره کشور ممکن است دولت‌ها اشتباهات زیادی بکنند و قابل نقد است. آنچه احمدی‌نژاد را در چشم خواص انقلاب اسلامی کوچک کرد، ورود به عرصه تئوریک و افکار تولیدی و ناهمسو با اندیشه امام بود و این دقیقاً همان نقطه‌ای است که مطلوب اصلاح‌طلبان است و هرگز به نقد آن نمی‌پردازند.

در پیش از این این جمله را ذکر کردید که "لطمات احمدی‌نژاد در سبد نیروهای انقلاب ماند. چه آنانی را که یک شبه و به دلایل غیر کاری به بیرون از دولت پرتاب می‌کرد و چه آنجا که اندیشه امام و انقلاب اسلامی را به تفکرات من درآوردی آمیخت و همگان را دچار بهت و حیرت کرد"

محور نقدهای جنابعالی آنطور که از متن بر می آید ورود جناب آقای دکتر احمدی نژاد به مباحث تئوریک و اندیشه ای می باشد، موضوعی که به مذاق شما و دوستانتان گویا خوش نیامده و باعث شده که دست به قلم شوید و این طور بی محابا بهترین دولت جمهوری اسلامی را به مسلخ ببرید.

آقای گنجی

مشکل از آنجایی می باشد که شما و دوستان تان برای تفسیر و بازخوانی اندیشه نورانی امام خمینی(ره) انحصاری قائل هستید که قابل هضم نیست، جای تعجب است که از بازخوانی اندیشه های امام خمینی(ره) آن هم در شرایطی که رهبر معظم انقلاب از خطر تحریف "خط امام" در مراسم ۱۴ خرداد امسال سخن گفتند، دلواپس شدید.

آیا بنا است فقط جنابعالی و رسانه های همسو با فکر شما در این راستا حرکت کنند؟ نکند انتشار یک ویژه نامه نوروزی با محوریت تحریف خط امام از سوی تجدیدنظر طلبان باعث شده که این چنین انحصارطلبی کنید؟

اگر به دنبال کاسبی با افکار امام خمینی(ره) و جلوگیری از تحریف خط امام نیستید بهتر نیست بجای گله گذاری های بیخود از هم افزایی و گسترش دایره دغدغه مندان به این تکلیف رهبری حمایت کنید؟

۴- در ادامه با پیش فرض مطالبه " انتخابات آزاد" و دموکراسی" از سوی اصلاح طلبان این سوالات را مطرح نمودید". فرض نمایید احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۶ یا ۱۴۰۰ عزم ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارد. توقع تجدیدنظر طلبان از شورای نگهبان چیست؟ آیا می‌توانند برخلاف جبهه‌ای که در ۱۸ سال گذشته گرفته‌‌اند، عمل نمایند؟ آیا حاضرند «انتخابات آزاد» با همان شاخص‌های مدنظر خود را از شورای نگهبان بخواهند؟ آیا می‌پذیرند که رد احتمالی احمدی‌نژاد توهین به شعور مردمی است که هم‌اکنون نیز در هر شهر و دیار از وی استقبال می‌کنند؟ "

پاسخ به سئوال اولتان پیش از این داده شده آنگاهی که نتیجه انتخابات های ریاست جمهوری نهم و دهم را قبول نکردند و حتی پا را فراتر گذاشته و یکی از مشکلات انتخابات را " اصل تایید صلاحیت دکتر احمدی نژاد " دانستند.

آقای گنجی

نمی دانم این ها را فراموش کردید یا نمی خواهید به یاد آورید، اما برای ثبت در تاریخ باید به شما یاد آور شد زمانی که نعمت احمدی از حقوقدانان جریان اصلاحات در واکنش به مناظره تاریخی دکتر احمدی نژاد، روز ۱۸ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید صلاحیت احمدی‌نژاد را مجددا بررسی کند، ‌ادامه داد: احمدی‌نژاد شب گذشته در آن مناظره به دو رئیس‌جمهوری که توسط مردم انتخاب شده‌اند، به شعور ملت و برنامه‌های سند چشم‌انداز و برنامه‌های اول، ‌دوم و سوم توسعه توهین کرده است و چون برخلاف قانون اساسی عمل کرده، دیگر صلاحیتی برای تصدی ریاست جمهوری ندارد.

یا در جریان جلسه مقام معظم رهبری در اعتراضات خود از لزوم رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد سخن گفتند. دکتر کدخدایی از اعضای وقت شورای نگهبان در مصاحبه ای در این زمینه در برنامه شناسنامه می گوید، در پاسخ به این سوال که شورای نگهبان چه کاری در جهت بررسی صحت و سقم ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ انجام داد هم گفت: در جلساتی که در آن زمان با نمایندگان کاندیداها داشتیم، دوستان در آن زمان خواهان ابطال انتخابات و برگزاری مجدد انتخابات بدون حضور آقای احمدی نژاد بودند.

وی در ادامه این مصاحبه خود می گوید" در هر صورت فردای آن روز (شنبه) اعلام کردند که ما به روند انتخابات اعتراض داریم و خواستار ابطال انتخابات هستیم، چیزی که در کشور ما سابقه نداشته است. اینکه بگویند به خاطر تقلب در انتخابات باید آن را ابطال کرد در هیچ کشوری سابقه ندارد. تقلب نیاز به مدرک دارد. یک روز قبل از انتخابات، نماینده یکی از نامزدها که الان هم وزیر است نزد من آمد و گفت ما به انتخابات اعتراض داریم چون یکی از نامزدها در مناظره با لحنی بد صحبت کرده است. ما گفتیم این چیزی نیست که بخواهیم ایراد بگیریم اما ایشان اصرار داشت که آن نامزد به دلیل اینکه در مناظره با آن لحن صحبت کرده، باید رد صلاحیت شود. ما گفتیم برای رد صلاحیت نیازمند دلیل محکمی هستیم اما وی گفت چون در آن مناظره مطالب توهین آمیزی بیان شده، باید رد صلاحیت شود. ما هم در پاسخ گفتیم اگر توهین صورت گرفته باید به قوه قضاییه ارجاع داده شود قوه قضاییه نظر خود را بیان کند.

در خصوص انتخابات آینده هم گفتنی است که مسعود پزشکیان وزیر دولت اصلاحات و نماینده ای که سرسختانه از فتنه گران حمایت می کند در مصاحبه ای با سایت نامه نیوز در دو فروردین امسال می گوید:
مسؤولان نظارتی و افرادی که صلاحیت اشخاص را تعیین می کنند اگر بپذیرند او بیاید به این معناست که می پذیرند در کشور نباید به قانون عمل شود و بی قانونی راه مدیریت مملکت است.

و جالب تر اینکه سخنان افراد به اصطلاح اصولگرایی هم که در لزوم تایید صلاحیت جناب دکتر احمدی نژاد سخن می گویند مورد توجه و تیتر این جماعت قرار می گیرد، از این نمونه ها زیاد است و جواب سئوال شما در خصوص موضع اصلاح طلبان در صورت رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد از همین الان روشن است.

۴- در فراز آخر از یادداشت شما پس از لاپوشانی خواسته خود، به صراحت از آرزوی خود برای رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سخن می گویید، آنجا که می نویسید "احمدی‌نژاد می‌تواند محکی برای سنجش سیاست‌ها و شعارهای یک بام و دو هوای مدعیان مردم باشد. امید است زمینه این راستی‌آزمایی فراهم شود

نمی دانم انحصار شکنی دکتر احمدی نژاد برای تبیین خط امام خمینی(ره) باعث شده که این چنین آرزویی داشته باشید یا چیز دیگری، اما با استناد به اعترافات خود در نوشتارتان، بدانید که در صورت قانع شدن دکتر احمدی نژاد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم جنابعالی و همفکرانتان همانطور که در سال ۹۲ در جبهه نه به احمدی نژاد با اصلاح طلبان همسو و همراه بودید، فردی که نماد گفتمان انقلاب اسلامی می باشد استوار است چرا که او خود را موظف به تکلیف می داند، اما بدانید که این آرزوی شما که هیچ دلیلی برای تحقق آن از سوی شورای محترم نگهبان وجود ندارد موجب رنج و سرخوردگی عده زیادی از مردم و چه بسا عدم مشارکت آنها در انتخابات شود.

از سوی دیگر آیا رد صلاحیت فردی با شاخصه های دکتر احمدی نژاد چه پیامی را به ملل مستضعف که ایشان همچنان در میانشان محبوب می باشند دارد؟ سئوال دیگر این است که رئیس جمهور فعلی که بسیاری از خط قرمز های انقلاب چون تماس تلفنی با رئیس جمهور امریکا را رد کرده است تایید صلاحیت خواهد شد؟ در صورت عدم رد صلاحیت روحانی و رد صلاحیت دکتر احمدی نژاد چه کسانی با صندوق رای قهر خواهند کرد؟ و در صورت رد صلاحیت هر دو نفر میزان مشارکت به چه میزان می رسد؟

در پایان آرزوی بصیرت و موفقیت شما را در کنار گزاردن نگاه قبیله ای و انحصار گرایانه از خداوند مسئلت می کنم .

محمد امین خلیل زاده

عضو شورای سردبیری هفته نامه مستضعفین

 

آوای دنا:مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین «آوای دنا» است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
1
با سلام خدمت برادر عزیز اگر میدیم شما را غیر از اینکه پیشانی ماهت را ببوسم نمی‌دانستم چطور تقدیر و تشکر کنم ولایت با سربازانی مثل شما می‌بالد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: