وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه ما در خط ولایت فقیه حرکت میکنیم، گفت: ارشاد هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان صادر نمیکند.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:به گزارش آوای دنا به نقل از تسنیم، علی جنتی امروز در مراسم اختتامیه حضرت زینب(س) اظهار داشت: زندگی ائمه اطهار(ع) بصیرت و آگاهی را به ما میآموزد که باید نتایج آن در جشنوارههای آئینی برگزار شده متجلی شوند.
وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ عاشورایی و اهل بیت(ع) از جمله نتایج برگزاری جشنوارههای آئینی محسوب میشود، گفت: عزاداری مردم استان زنجان در ایام عاشورا نشان دهنده ارادت مردم این خطه از کشور به ائمه اطهار(ع) و ولایتمدار بودن آنان است.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه جشنواره شکوه شکیبایی آغاز کار نو و بی بدیعی است که در استان زنجان برگزار شده، گفت: انتظار داریم جشنوارهها برای شناخت هرچه بهتر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گامها آغازین مؤثری واقع شوند.
وی با بیان اینکه برگزاری نخستین جشنواره حضرت زینب(س) به عنوان اقدامی شایسته در عرصه فرهنگ و هنر باید تداوم پیدا کند، ابراز کرد: وزارت ارشاد حمایتهای لازم را برای برگزاری هرچه با شکوهتر این جشنواره ملی در سالهای آینده انجام میدهد.
جنتی با بیان اینکه با تلاشهای معاونت قرآن و عترت جشنوارههای مشابه جشنواره شکوه شکیبایی در سراسر استانهای کشور برگزار میشود، خاطرنشان کرد: این جشنواره در رابطه با دیگر ائمه اطهار(ع) در سالهای آینده در هریک از استانهای کشور برگزار میشود.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) با گوشت و خون مردم مسلمان کشور عجین شدهاند، گفت: کارهای نو و بدیعی چون جشنواره شکوه شکیبایی فرصتی است تا با همت شاعران، نویسندگان، ادیبان و پژوهشگران آثاری ادبی، فرهنگی و هنری در رابطه با معصومین(ع) تولید شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مقالات ارائه شده و دیگر آثار تولیدی جشنواره برای شناخت ابعاد مختلف زندگی حضرت زینب(س) و ائمه اطهار کمک میکند، عنوان کرد: با ارائه این آثار زاویههای ناشناخته ابعاد زندگی ائمه اطهار(ع) شناخته میشود.
وی با بیان اینکه باید سبک زندگی خداجویانه ائمه اطهار(ع) شناخته شود و الگوی زندگی قرار بگیرد، ابراز کرد: در زندگی حضرت زینب(س) صبر و مقاومت در مقابل مصائب قابل توجه بوده و فداکاری و ایثار آن حضرت الگوی بی نظیر است.
جنتی افزود: زندگی حضرت زینب(س) و مقاومت و استقامت در برابر مشکلات باید برای ما سرمشق قرار گیرد چرا که اگر حضرت زینب(س) نبود وقایع کربلا افشاگری نمیشد و آثاری از واقعه کربلا بر جای نمیماند.
وی با اشاره به سخنان آتشین حضرت زینب(س) بیان کرد: سخنان آن حضرت کاخ یزید را به لرزه انداخت و امروزه با گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه عاشورا شاهد عظمت حماسه عاشورا هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک میلون و ۵۰۰ هزار ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشتند، گفت: حدود ۲۰ میلیون نفر از سراسر جهان در راهپیمایی روز اربعین شرکت داشتند که امیدواریم در سالهای آینده این تعداد بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه افرادی که دستشان به جرم و گناه آلوده میشود به مرحلهای میرسند که آیات خداوند را تکذیب کرده و خداوند را انکار میکنند، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که از یزید و ادامه دهندگان راه آنان چون صدام اثری باقی نمانده است که این درس عبرتی بزرگ محسوب میشود.
جنتی با بیان اینکه باید اختلاف سلیقهها و اختلاف نظرها را کنار گذاشته و برای دستیابی به اهداف اصلی تلاش کنیم، گفت: اگر همه تلاشها یکسو شوند پیشرفتهای بسیاری در عرصههای مختلف حاصل میشود.
وی بیان کرد: باید همه تلاشها برای استقرار ارزشهای دینی به عمل آید و در شرایطی که بسیاری از مردم از خشونت و ظلم ستیزی رنج میبرند با امر به معروف و نهی از منکر در کنار عملها و اقدامات درست خود مروج اسلام راستین شویم.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه از فعالیتهای فرهنگی حمایت میشود، گفت: اگر ارزشهای اسلامی در وجود ما تجلی یابند آن وقت میتوان فرهنگ را اجرایی کرد و دولت تدبیر و امید بر این است که حقوق شهروندی را برای همه اقشار جامعه احیا کند.
وی با بیان اینکه شعار ما مدارا و تحمل است، گفت: ما برای شنیدن نقد صحیح و سازنده در عرصههای فرهنگ و هنر نظرهای مخالف را نیز میپذیریم و در برابر تخریبها نیز ترشرویی نمیکنیم.
جنتی در پاسخ به اعتراض افراد حاضر در مراسم که در مورد صدور مجوز برای مجموعه موسیقی که تک خوانی بانوان نیز در آن وجود داشته است، گفت: ارشاد چنین مجوزی صادر نکرده است و تمام فعالیتها ما زیر نظر ولیفقیه انجام میگیرد و ما در مسیر ولی فقیه حرکت میکنیم که اگر انحرافی انجام شود مقام معظم رهبری گوشزد میکنند.
وی تصریح کرد: برای پذیرفتن حقایق و آگاهی از مسائل باید اطلاعات و اخبار جناحهای گوناگون خوانده شود و برای آگاهی از حقایق نباید به اطلاعات یک منبع اکتفا کرد.
کد خبر: ۵۸۲۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
حجتالاسلام سید رضا اکرمی، نماینده 5 دوره مجلس شورای اسلامی و رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری دولت یازدهم مهمان این هفته برنامه «شناسنامه» بود.
به گزارش «تابناک»، اکرمی در ابتدای برنامه گفت: من در سال 40 برای طلبگی وارد قم شدم و حجتالاسلام حسن روحانی هم همان سال از سمنان به قم آمدند و در مدرسه آیتالعظمی گلپایگانی مشغول به تحصیل شدند. من نیز در مدرسه جهانگیرخان قم مشغول به تحصیل شدم. در خیلی از درسهای سطح با هم همدوره و هم سطح بودیم. من در طول این 53 سال از روحانی هوش،گوش، دانش و کوشش را دیدم.
** حصر قانونی و شرعی است
اکرمی در پاسخ به این سوال که در انتخابات 88چطور حاج اقای اکرمی سمت میرحسین موسوی رفتند، گفت: من تنها نبودم ستادی تشکیل دادیم آقای غفوری فرد و دکتر آخوندی و آقای کاتوزیان ومن بودم و انصارالله؟ ستادی به عنوان حمایت از میرحسین من برای خودم سه تا دلیل داشتم خوب دوران دفاع ایشان نخست وزیر بود چندسالی هم که من نماینده بودم ایشان را از نزدیک دیدم ساده زیستی و کوشش و تلاش .بیست سالی هم که از زمان نخست وزیری تا آن زمان خ داده بود من انصافا نقطه منفی از ایشان ندیدم در جامعه روحانیت مبارز هم نشسته بودیم برخی صحبت کردند که آقای میرحسین با رهبری زاویه دارد به دلیل آن قراین دوره ریاست جمهوری ونخست وزیریش.
وی ادامه داد: آیت الله امامی کاشانی در آن جلسه نقل کرد گفت من از ایشان سوال کردم اقای میرحسین شما با آقا زاویه فکری و عملی داشتید الان چه می گویید؟ ایشان با صراحت نقل کرد که آقای میرحسین گفته است که من رهبری آقا را قبول دارم ان زمان زمان خودش بود و الان زمان دیگر است. بنابراین من علاقهمند به آقای موسوی بودم و به این دلیل انتخاب کردم قانون مداری و ساده زیستی و کوشش آن دوران نخست وزیری نداشتن هیچ نقطه منفی آن بیست سال این هم نسبت به ولایت فقیه . ولی در همان دوره تبلیغات در ستادی که ما داشتیم یکی دو مورد بود.
** به شعار نه غزه نه لبنان اعتراض کردم
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: مثلا برخی هوادارانش شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران می دهند من به آقای دکتر آخوندی گفتم که به میرحسین بگو این شعار ها یعنی چی ما همچین چیزی نداریم، ما فلسطین را به عنوان کار استراتژیکی داریم نه به عنوان تاکتیک و این حرفها نمیشود و یک مورد دیگر به آقای آخوندی گفتم به میرحسین منتقل کند چهارشنبه آخرین روز تبلیغات به قول آقای ناطق کرکره را کشیدیم پایین و 5شنبه شد و جمعه هم رای گیری بود.
اکرمی تصریح کرد: بعد از انتخابات من در مراسم تنفیذ آقای احمدی نژاد توسط رهبری و مراسم تحلیف در مجلس شرکت کردم نامه تبریک نمایندگان را امضا کردم و بعد آنچه که در خیابان ها گوشه و کنار چه عاشورا چه غیر عاشورا و روز قدس اتفاق افتاد همه را از دم، محکوم کردم و الان هم باورم این است که حصری که انجام گرفته قانونی و شرعی است و من با تمام وجود آن را پذیرا هستم و مقام معظم رهبری روی دشمن ما حساسند و باید هم باشند امریکا و اروپا و ارتجاع عرب نسبت به انقلاب ما طمع دارند نپذیرفتند ولو به ظاهر بگویند ما باید نسبت به آنها حساس باشیم و کاری نکنیم که دشمن در اندیشه و عمل ما زاویه ببیند باید دشمن را با تمام وجود محکوم کنیم بعد هم نسبت به آن حوادث واقعا جفا شد، بلاخره فتنه بود 8ماه کشور درگیر بود.
** رهبر انقلاب بعد از 25 سال بدیل ندارند
"من در دوران انتخابات هم میرحسین را ندیدم چه رسد به بعد من حشر و نشر حضوری که نداشتم بله آن روز احساس وظیفه کردیم ولی به قول معروف کارمان تمام شد ولی من در تمام حوادثی که رخ داد در مجلس بودم و میدیدم که انتخابات تمام اما حوادث ادامه دارد. اما این نکته را هم عرض بکنم اگر بنا باشد ما روی فتنه88 به صورت جامع بررسی بکنیم، معتقدم باید روی آن مناظره که برخی شورش ها و اختلافات را کلید زد هم بررسی کنیم. شب ارتحال امام بود میخواستیم مراسم سالگرد امام را برگزار کنیم. من اشاره کردم رهبرمعظم انقلاب همین الان هم بعد 25سال بدیل و عدیل (همانند) ندارد."
وی افزود: باید ما با تمام وجود براساس عقیده و تجربه تسلیم باشیم نه اینکه چشم و گوش بسته، اینها اسناد است. من هیچ وقت رابطهام را با جامعه روحانیت نداشتم.بعد از قصه ان مناظره یک مقداری به قول معروف گل آلود شد. واقعا به اقای ناطق جفا شد. برخی از دوستان ما هم نسبت به ایشان کم لطفی کردند بالاخره یک اطلاعیه ای لااقل .خدمت ایت الله مهدوی کنی رحمت الله علیه فرمودند من بعد از آن مناظره فردا در حرم امام به آقای احمدی نژاد تندی کردم گفتم این چه حرفی بود شما زدید چرا اسم بردید ولی این بیشتر می بایست به قول معروف بارز باشد. اقای روحانی هم خیلی کم در جامعه رو حانیت شرکت می کردند. اما بعد از این قصه یک کم جدی تر شد. الان که اقای روحانی انقدر گرفتار است .اقای ناطق هم ما خواهانیم که بیایند اما هنوز قانع نشدیم که بیایند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با آقای روحانی برای ثبت نام انتخابات سال92به وزارت کشور رفتید اما قبلا با آقای هاشمی نرفتید؟ گفت: من با آقای روحانی واقعا مثل دوبرادر هستیم ما را کنار اقای هاشمی نگذارید. اقای هاشمی شخصیتی است که ما برایشان دعا می کنیم وامیدواریم که ایشان را از خطاها مصونیت عنایت کند ولی با آقای روحانی خیلی صمیمیت داریم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در یادداشتی در روزنامه ای گفتید به عنوان شخص حقیقی که شورای نگهبان آقای هاشمی را تایید صلاحیت نکرد انتقاد دارید؟ گفت: من یادم نمی آید.
وی در پاسخ به این سوال که دولت اقای روحانی دولت سوم آقای هاشمی است؟ گفت: من بین این دو تشابه و سنخیت میبینم اما حتما دو فردند اصلا شرایط آقای هاشمی با شرایط فعلی اقای روحانی فرق می کند.
اکرمی در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان نقش ویژه ای در پیروزی دکتر روحانی داشتند؟ گفت: من سه نکته اینجا عرض می کنم اولا تا مادامی که این واژه ی اصلاح طلبان اصولگرایان یک تعریف مشخص و گویا ندارد ما نمیتوانیم آنچه که پیش می اید را بگویم برای اصلاح طلبان است یا اصول گرایان .مثلا اقای روحانی تا روز سه شنبه ای که پنج شنبه اش انتخابات ممنوع می شود در نظر سنجی ها نفر سوم چهارم یاپنجم است .اما دیدیم روز سه شنبه و چهارشنبه سفر به مشهد که خود یک تابلو شد و وضع به گونه ای دیگر تغییر پیدا کرد که اقای روحانی دارد به جلو می آید و ایشان گفتند در دیدار با آقای طبسی فرمود من به شما تبریک می گویم .درنظرسنجی ها چیزی که موردتوجه قرار نمی گرفت نظرنداده ها بودند که ان عدد بالایی بود وآن عدد بالا روز جمعه خودش را نشان داد .مثلا خیلی ها باورنمیکردند آقای روحانی در روستاها آنقدر رای داشته باشد با اینکه او اصلا سفر نکرده بود ولی مردم روستا رای دادند. بالاخره 30 درصد مردم کشور روستاییها هستند. یا اینکه در مشهد که جایگاه قالیباف و جلیلی بود ولی رای روحانی بالاتر بود. ما تامادامی که در کشور تشکل و حزب و تحزب نداریم، جمعیت ما شناور است. نه فقط برای روحانی، شما در سال 76 فکر میکردید خاتمی رای بیاورد؟ در مورد احمدینژاد هم اینگونه بود. این از اشکالاتی است که ما داریم. ما باید به تشکل تن دهیم و حزب را شکل دهیم و کار مرامنامه ای در طول سال داشته باشیم. به نظر من این افراد هستند که خودشان را نشان میدهند نه جریانها. جریانهای اصوگرا، اصلاحطلب یا قسمت سوم خلی تاثیرگذار نیستند. مردم خودشان تشخیص میدهند و انتخاب میکنند.
وی در مورد اینکه رفتار اصولگرایان در این چند سال با دولت روحانی چگونه بوده است، گفت: ابتدا ما باید بنشینیم و اصولگرایی و اصلاحطلبی را معنا کنیم. من اصولگرایی هستم که اصلاح طلبی را قبول دارم. ما باید در روشهایمان تجدید نظر بکینم. همین اقتصاد مقاومتی امری ضروری است که ما باید به آن توجه کینم و این برای ما ضروری است. ما 2 چیز را باید همیهش حکم قرار دهیم، اول رهبری و بعد قانون. الان وقت نظر دادن نیست. ما سند چشم انداز 20 ساله، برنامه 5 ساله پنجم، قوانین و رهبری را داریم. این را باید جدی بگیریم و به آن عمل کنیم. قطعا هرکسی که اصلاح طلب جدی است قطعا باید اصولگرا باشد زیرا اصلاحات را که نمیتوان در هوا انجام داد و باید به اصولی پایبند بود.
اکرمی در پایان گفت: من درباره شهادت و شهدا 3 تا حرف دارم. اول اینکه وجدانا باور دارم شهدا با آگاهی و تعقل و ایمان پذیرفتند و رفتند جلو. من باور دارم هرکس در هر لباس و هر پستی نسبت به شهدا و خانواده شهدا از روی علم و عمد و عناد خیانت کند حتما چوب میخورد و واگذار به آخرت هم نمیشود. من این را در زندگی لمس کردم. حرف آخرم در مورد شهید خودم است. من در دوکوهه و عملیات کربلای 8 بودم که به من خبر داددند که ایشان شهید شده است. من 2 رکعت نماز شکر به جا آوردم که بچه 19 ساله من در این مسیر عاقبت به خیر شد. وقتی ساک او را تحویل گرفتم دیدم کتاب دانشگاهی است و رویش قرآن است. نواری هم از صدای او بود که با شنیدن آن فهمیدم پسر من خوب و زیبا انتخاب کرده است و با اطمینان و آرامش این مسیر را انتخاب کرده است و در حرفهایش هم داشت که این امام بود که ما را به آنجا رساند. از سال 66 تا حالا من نسبت به او و راه شهدا وفادارم و از خدا میخواهم ما را مدیون شهدا نکند زیرا آنها نسبت به امام خیلی مخلص بودند. دشمنان انقلاب خیر نمی بینند و دوستان انقلاب سرفراز خواهند بود.
کد خبر: ۵۶۶۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
سردار هاشمی:با تفرقه، چالش، جدایی و تنش استان و شهرستان توسعه پیدا نمیکند و دود ناشی از این اختلافات به چشم جوانان میرود
کد خبر: ۵۶۶۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
ایلات بزرگ استان کهگیلویه و بویر احمد در میان تمام ایلات ایران و یا به عبارتی درمیان عشایر مرکزی ایران نقش مهمی در سرنوشت سیاسی کشور داشتند و یکی از کهن ترین ایلات ایران به شمار می روند و دارای خصوصیات منحصر به فرد خود می باشد
کد خبر: ۵۶۱۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
امام جمعه موقت گچساران گفت: عدهای ناقصالعقل مانند عروسک خیمهشب بازی بازیچه دست کسانی شدند که تا دیروز در فتنه 88 سکوت کرده و مردود شدند و آن عده حالا نمیتوانند حرف بزنند ولی توی سادهلوح را وسیله برآورده کردن مقاصد خود کردهاند
کد خبر: ۵۴۵۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۶
معاونت فناوری اطلاعات و طرح و برنامه بانک حکمت ایرانیان جهت تکمیل نیروی انسانی متخصص خود نیاز به تخصص های مندرج در آگهی ذیل دارد.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
معاونت فناوری اطلاعات و طرح و برنامه بانک حکمت ایرانیان جهت تکمیل نیروی انسانی متخصص خود نیاز به تخصص های ذیل دارد، واجدین شرایط می توانند پس مطالعه دقیق شرایط عمومی و اختصاصی ذیل نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.
شرایط عمومی:متدین به دین مبین اسلام و اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه .تابعیت جمهوری اسلامی ایران.ایمان به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.عدم محکومیت ناشی از اقدام علیه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.حداقل مدارک تحصیلی لیسانس.عدم معروفیت به فساد اخلاقی و عدم اعتیاد به مواد مخدر و نداشتن پیشینه کیفری برابر اعلام مراجع ذیصلاح.داشتن سلامت روانی و جسمانی برابر اعلام نظر مراکز پزشکی مورد نظر بانک.بومی بودن در شهر تهران (حداقل ۳ سال سکونت در شهر تهران بدون در نظر گرفتن دوره تحصیلی دانشگاهی)تسلط نسبی به مکالمه، خواندن و نوشتن زبان انگلیسی.
شرایط اختصاصی:سپردن تعهد خدمتی برابر ضوابط قانونی بانک.موفقیت در مصاحبه تخصصی و معاینات پزشکی.داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم جهت داوطلبین مرد الزامی می باشد.حداقل معدل برای شرکت کنندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد ۱۴ می باشد.فرزندان کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از امتیاز و اولویت بالاتری در مصاحبه و جذب برخوردار می باشند.دارا بودن مدارک فنی مرتبط از موسسات و مراکز آموزشی معتبر.دارا بودن حداقل سه سال تائیدیه شغلی سابقه و تجربه کار عملی در زمینه شغل درخواستی
مشاغل مورد نیاز:ردیف شرح شغل تعداد نیازمندی جنسیت۱ کارشناس شبکه دو نفر مرد۲ کارشناس امنیت IT یکنفر مرد۳ کارشناس سرور و مجازی سازی یکنفر مرد۴ کارشناس پشتیبانی نرم افزار بانکی Core Banking یکنفر مرد۵ کارشناس توسعه و پشتیبانی نرم افزارهای ERP دو نفر مرد۶ کارشناس بانکداری مجازی یکنفر مرد۷ کارشناس کارت بانکی یکنفر مرد۸ کارشناس ترمینالهای بانکداری الکترونیک یکنفر مرد۹ کارشناس زیرساخت های ارتباطی یکنفر مرد۱۰ کارشناس مرکز داده یکنفر مرد۱۱ مدیر نرم افزار یکنفر مرد
کارشناس شبکه:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با راه اندازی، تنظیم، مدیریت و پشتیبانی تجهیزات و سرویس های شبکه LAN از قبیل تجهیزات سیسکو، شبکه مایکروسافت، تجهیزات امنیتی، تجهیزات بی سیم و سایر تجهیزات معمول در شبکه.دارای مدارک فنی از قبیل CCNA و CCNP برای سیسکو و MCSE یا MCITP برای سیستمهای مایکروسافت و سایر مدارک مرتبط از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس امنیت:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با امنیت نرم افزارها و برنامه های تحت وب، امنیت شبکه های کامپیوتری و فایروالها، امنیت سیستم عامل ها و پایگاه داده های لینوکسی، امنیت سیستم عامل ها و پایگاه داده های مایکروسافتی، استانداردها و سیاست های امنیت اطلاعات.دارای مدارک فنی امنیت CEH و LPIC 1,2و CCNA Security و Security+ و JNCIA و راهبری تجهیزات Firewall , IDP از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس سرور و مجازی سازی:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با راه اندازی، تنظیم، مدیریت و پشتیبانی سرورها و سرویس های بر پایه ویندوز و لینوکس از قبیل سرویسهای دایرکتوری، سرویسهای عمومی شبکه، سرویس برنامه های کاربردی، سرویس وب و همچنین بسترهای مجازی سازی.دارای مدارک فنی از قبیل MCSE ,MCITP ,MCSA برای سیستمهای مایکروسافت و مدارک مرتبط برای لینوکس LPIC 1,2 و سیستمهای مجازی سازی از قبیل VM Ware، Citrix، Hyper V از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس توسعه و پشتیبانی نرم افزارهایERP:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با تحلیل و طراحی بانکهای اطلاعاتی، برنامه نویسی و پشتیبانی نرم افزار.تسلط به متدهای RUP و ابزارهای تحلیل طراحی EA , Rational.تسلط به تحلیل، طراحی و برنامه نویسی با زبانهای C#, ASP.Net.تسلط به طراحی و پیاده سازی Object Oriented و الگوهای طراحی شی گرا.تسلط به JavaScript , Ajax , CSS, JQuery.تسلط به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008 , 2012 و Data Mining.آشنا به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی Oracle.آشنایی با معماری SOA.دارای مدارک فنی تحلیل و طراحی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008,2012 و زبانهای برنامه نویسی تحت وب از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس پشتیبانی نرم افزار متمرکز بانکی Core Banking:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با پشتیبانی نرم افزار متمرکز بانکی.تسلط به فرآیندها و کاربری نرم افزار متمرکز بانکی فرانگین و نگین شرکت توسن.تسلط به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008 , 2012و Data Mining.تسلط نسبی به تحلیل، طراحی و پشتیبانی بانک اطلاعاتی Oracle.دارای گواهینامه کاربری نرم افزار نگین یا فرانگین از شرکت توسن و مدارک فنی تحلیل و طراحی بانک اطلاعاتی SQL Server 2008,2012 و آشنایی به بانک اطلاعاتی Oracle از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس توسعه و پشتیبانی بانکداری مجازی:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با توسعه یا پشتیبانی بانکداری مجازی (اینترنت بانک-موبایل بانک- تلفن بانک-پیامک-درگاه پرداخت اینترنتی- USSD و غیره).تسلط به مفاهیم بانکداری مجازی و تجارت الکترونیک.تسلط به تکنولوژی و سیستم عامل های موبایل.تسلط نسبی به طراحی و برنامه نویسی نرم افزارهای ارائه خدمات و محصولات بانکی تحت پلت فرم موبایل (جاوا- آندروید) و وب.تسلط به سامانه های بانکداری مجازی تحت وب (اینترنت بانک- درگاه پرداخت اینترنتی).تسلط به مباحث امنیتی سامانه های بانکداری مجازی.دارای گواهینامه کاربری و راهبری سامانه های بانکداری الکترونیک،تجارت الکترونیک، برنامه نویسی تحت وب و موبایل از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس کارت بانکی:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با صدور و پشتیبانی انواع کارت بانکی.تسلط به استانداردهای کارتهای بانکی.تسلط به دستگاه های صدور آنی کارت.دارای گواهینامه کاربری و راهبری صدور کارت از موسسات آموزشی معتبر.کارشناس ترمینالهای بانکداری الکترونیک:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با نصب، راه اندازی، عملیاتی نمودن و پشتیبانی ترمینالهای خودپرداز(ATM) یا پایانه شعب(PinPad) و یا پایانه فروش(POS).تسلط به استانداردها و تکنولوژی ترمینالهای بانکداری الکترونیک.تسلط به مانیتورینگ و نظارت ترمینالهای بانکداری الکترونیک.دارای گواهینامه کاربری و راهبری ترمینالهای بانکداری الکترونیک از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس زیرساخت های ارتباطی:دارای حداقل سه سال سابقه و تجربه عملی در رابطه با پشتیبانی شبکه های ارتباطی.مسلط به مباحث ICT.مسلط به تجهیزات و زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی.دارای گواهینامه کاربری و راهبری CCNA-CCNP و CCIE از موسسات آموزشی معتبر.
کارشناس مرکز داده:دارای حداقل سه سال سابقه کار مرتبط با مرکز داده.مسلط با استانداردهای مرکز داده، طراحی، اجرا و پیاده سازی.مسلط به استانداردهای TIA94و BICSI002.آشنایی کامل با تجهیزات الکترونیکال و مکانیکال مرکز داده شامل ژنراتور، برق اضطراری، چیلر، تاسیسات و غیره.
مدیر نرم افزار:دارای حداقل ۵ سال سابقه مدیریت پروژه های نرم افزاری.مسلط به مباحث برنامه نویسی تحت وب.مسلط به مباحث پایگاه داده SqlServer،Oracle.مسلط به مدیریت پروژه با متدولوژی PmBok و نماتن.
برای ثبت نام اینجا کلیک کنید
کد خبر: ۵۴۳۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دکتر احمدی نژاد مردی است که ۸ سال تمام برای ملت بزرگ ایران خدمت کرد و میلیونها انسان بویژه محرومین را شیفته انقلاب و نظام اسلامی کرد
کد خبر: ۵۴۱۳ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
دوست عزیز آمریکا برای تو بزرگ است و چون ایمانتان ضعیف است شیطان را بزرگ می بینید! اگر ایمان در وجودتان بود اهل کفر و اهل باطل را صغیر و ریز می دیدید! فراموش کردی که آمریکا و غرب 54 تریلیون دلار بدهی دارد؟ فراموش کردی که تمدن غرب در حال فروپاشی هست؟
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
حسن عباسی اظهار کرد: اینکه مردم بیش از پیش قانع میشوند که آمریکا قابل اعتماد نیست اساسیترین منفعت تمدید مذاکرات هسته ای است.
وی افزود: هزینهای که نظام در یکسال گذشته برای تعلیق و راکد کردن فعالیتهای هستهای پرداخته سبب شده است مردم درک کنند که طرف مقابل مذاکره یعنی اتحادیه اروپا، آمریکا و دول مستکبر قابل اعتماد نیستند.
رئیس مرکز دکترینال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در یک حکومت مردمی، سرمایه اصلی آن اعتماد مردم است و خوشبختانه مردم ما در یکسال گذشته متوجه شدند که در این مذاکرات آمریکاییها حاضر نیستند از موضع برابر مذاکرات را پیش ببرند.
عباسی با بیان اینکه آمریکا میخواهد تعامل و مذاکرات را به نفع خود و براساس قاعده برد ـ باخت مصادره کند گفت: آمریکاییها ارزشی برای قاعده بردـ برد در مذاکرات قائل نیستند و در طول یکسال گذشته سازوکار مذاکرات به نحوی پیش رفت که غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای مردم روشن شد.
وی بیان کرد: آن تبی که در سال گذشته و در بین مردم وجود داشت که با مذاکره، مشکلات اقتصادی برطرف میشود، اکنون به طور کامل خنثی شده و در هفت ماه آینده نیز نظام در تثبیت این باور در جامعه که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند به نتایج جدیتری میرسد.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه به طور قطع دستاورد اعتماد میان مردم و نظام در راستای اطمینانسازی از اینکه غرب قابل اعتماد نیست یک دستاورد بزرگ محسوب میشود بیان کرد: تعلیق توان هستهای برای مدتی به این میارزید که مردم در همین راستا اقناع شوند.
غرب در مذاکرات هستهای بهدنبال عملیات تاخیری است
این تحلیلگر مسائل سیاسی به تاثیرات مذاکره برای طرف غربی اشاره و بیان کرد: غرب در مذاکرات هستهای در حال انجام یک عملیات تاخیری با جمهوری اسلامی ایران است.
عباسی افزود: نیت غرب آن است که نیروگاه جوش هستهای فرانسه که کنسرسیومی است متشکل از دولتهای هندی، آمریکایی، انگلیسی، کانادایی و غیره که نخستین نمونه از این جنس نیروگاهها است افتتاح شده و از آن به بعد اعلام کنند که نیروگاههای اتمی غیرمدل جوش هستهای آلوده کننده محیط زیست هستند و هر کشوری که به باشگاه تکنولوژی جوش هستهای پیوسته باشد به عنوان یک کشور هستهای تلقی و سایر کشورها از این جرگه خارج میشوند.
وی با اشاره به اینکه جک استراو در پاییز سال 1384 در مصاحبه با بیبیسی فارسی از شکست مذاکرات در دولت اصلاحات ابراز تاسف کرد زیرا در طول آن دوره از مذاکرات طرف مذاکره ایران وعده تعلیق 10 ساله تاسیسات هستهای را داده بود گفت: خبرنگار بیبیسی از استراو این سوال را میپرسد که بعد از این مدت قرار است چه اتفاقی روی دهد که وی اظهار میکند پس از آن 10 سال میگفتیم که چه اتفاقی رخ خواهد داد.
رئیس اندیشکده یقین افزود: الان آن 10 سالی که جک استراو مدنظر داشت فرا رسیده و اینکه میبینیم مذاکرات هر بار برای چند ماه تمدید میشود به سبب آن است که کشور ما را از جرگه کشورهای دارای تکنولوژی اتمی از نوع جوش هستهای دور کنند و پس از آن اعلام نمایند که مدلی که شما به آن رسیدهاید یک مدل قدیمی است و از این به بعد هر کشوری که تکنولوژی جوش هستهای ندارد جزو کشورهای باشگاه هستهای نیست.
زیادهخواهیهای غرب «حد یقف» ندارد
رئیس مرکز دکترینال جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که تحلیل شما نسبت به اینکه خود آمریکاییها نیز به حصول نتیجه در مذاکرات احتیاج دارند چیست گفت: باید در پاسخ به این سوال به سوالی دیگری پاسخ داد که آمریکاییها با چه نیتی قصد انجام این کار را دارند؟
وی افزود: نیت آمریکا آن است که جمهوری اسلامی ایران را پله پله تا اضمحلال جلو ببرد و اعلام کرده بحث امروز در زمینه هستهای است و در گامهای بعدی موضوعات موشکهای بالستیک، حمایت ایران از تروریسم و حقوق بشر را مطرح میکند و براین اساس انتظارات آمریکا «حد یقف» ندارد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند زیادهخواهیهای غربیها «حد یقف» ندارد و براین اساس نمیتوان این نتیجه را گرفت که آمریکا به مذاکرات نیاز دارد تا قاعده برد ـ برد محقق شود؛ بلکه آمریکا به مذاکره احتیاج دارد برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را به زانو در آورده و این مسئله بهطور قطع به نتیجه نمیرسد.
تفاهم سیاسی، یک موضوع تبلیغی است
عباسی در تبیین اصطلاح تفاهم سیاسی که در مذاکرات اخیر مطرح شد گفت: تفاهم سیاسی نکتهای بود که بخشی از آن یعنی به رسمیت شناختن ایران هستهای مطرح شد و البته این موارد بازی کردن با الفاظ است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: توافق سیاسی دارای ارزش حقوقی نیست و با توجه به اینکه ما در مورد سه گزاره سازوکار دیپلماسی از حیث مناسبات، تعاملات فنی و تعاملات حقوقی صحبت میکنیم؛ تفاهم سیاسی هیچ جایی در حوزه فنی و حقوقی ندارد و فاقد ارزش است و بیشتر یک موضوع تبلیغی و پروپاگاندایی است.
اقتصاد مقاومتی راه حل برطرف شدن مشکلات اقتصادی است
رئیس مرکز دکترینال جمهوری اسلامی ایران با اشاره بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی در جمع نمایندگان اقشار بسیج گفت: بارها تاکید کردهایم که باید امید خود را به بیرون از مرزها ناامید کنیم و به این باور برسیم که میتوان با تکیه بر قوای داخل مشکلات اقتصادی را برطرف کرد که براین اساس میبایست اقتصاد مقاومتی، یعنی مقاومسازی اقتصاد را جدی گرفت.
عباسی افزود: شاید در یکسال گذشته لازم بود تا افکار عمومی کشور فضای مناسبات و تعاملات با غرب را درک کنند و مردم به این نتیجه برسند که آبی برای حیات زندگی مردم از رابطه با غرب گرم نمیشود.
وی با اشاره به اینکه در طول یکساله گذشته شاهد بودیم که غربیها با وجود آزادسازی 4.2میلیارد دلار از داراییها ایران، بنیاد علوی را به ارزش 6میلیارد دلار مصادره کردند گفت: این اقدامات طرف غربی مذاکره یعنی آنکه آنها طوری عمل نخواهند کرد که چیزی به جمهوری اسلامی ایران برسد و چون قابل اعتماد نیستند مردم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری میکنند.
رئیس اندیشکده یقین افزود: باید این باور که اقتصاد مقاومتی راهحل برون رفت مشکلات کشور است میان سه گروه، مردم در راستای کاربردی کردن آن، نخبگان دانشگاهی اقتصاد که بپذیرند اقتصاد لیبرالی شکست خورده و مدل مناسبی برای دردهای اقتصادی نیست و گروه سوم مدیران اقتصادی کشور که در بین اقتصاد لیبرالی و اقتصاد مقاومتی در حیرت هستند شکل بگیرد.
وی عنوان کرد: ادیبان این جریان امروز می گوید اقتدار ملی در موشک نیست، پس تو پوشک هست؟ مگر قرار نشد به کد خدا لبخند بزنید؟ مگر قرار نشد بگویید که هولوکاستی نبوده است؟ مگر قرار نشد خیلی از مسائل دیگر را کنار بگذارید؟ پس نتیجه این ها چی شد؟
نتیجه لبخند زدن به شیطان بزرگ چه بود
عباسی اظهار داشت: تحریم ها که با وجود این همه عقب نشینی برداشته نشد و حتی یک تحریم جدید را شروع کردند آن هم این است که قیمت نفت را زیر 50 دلار کشاندند؛ اگر آن ها بر اساس توافق نامه ژنو 4.2 میلیارد دلار از دارای خودمان را به صورت قطعه قطعه دادند به جای آن ساختمان بنیاد علوی را به ارزش ش میلیارد دلار مصادره کردند.
رئیس اندیشکده یقین عنوان کرد: بالاخره لبخند زدن، نفی هولوکاست و خیلی چیز های دیگر چه نتایجی داشت و طرف مقابل چقدر به نفع ما جلو آمد؟ اما چی شد و چرا ما سعی می کنیم که این را در بین مردم جا بیندازیم که نظام سلطه هیچ مشکلی ندارد؟ چرا برای مردم می گوییم تمام مشکلات جامعه ما به خاطر تحریم، استقلال طلبی و روحیه انقلابی است؟ چرا به مردم آدرس غلط میدهید که مردم چون شما مقاومت کردید، این بلاها را باید تحمل کنید؟ چرا به مردم نمی گویید اقتصاد غرب فروپاشیده است؟
وی تصریح کرد: چرا بنیه مقاومت را در ملت ضعیف می دانید؟ چرا خودتان، خودتان را قبول ندارید این را به جامعه تسری می دهید؟ اگر در طول 8 سال گذشته در 114 روز راکت هایی که فرزندان این ملت ساختند و توسط لبنانی ها و فلسطینی ها توانست دولت افسانه ای اسرائیل را به شکست بکشاند و دیدید که اگر جوانان این مرز و بوم نبودند امروز در سوریه چه وضعیتی بود؟ شما که دید اگر امروز ما در عراق نبودیم چه بر سر عراق می آمد؟
چون ایمانتان ضعیف است آمریکا را بزرگ می بینید؟
عباسی تاکید کرد: اینکه می گویید مقاومت را کنار بگذاریم برویم به شیطان لبخند بزنیم، بدانید هر چه قدر به شیطان لبخند بزنید شیطان بیشتر به شما فشار می آورد و این قاعده خلقت و نفس عمل شیطان است؛ بنابراین یک مانع جدی برای ذوب نظام اسلامی در نظام سلطه وجود دارد که آن هم چیزی جز ساختار اصلی شاکله نظام نیست و آن هم مسئله ولایت فقیه است.
رئیس مرکز دکترینال جمهوری اسلامی ایران افزود: دوست عزیز آمریکا برای تو بزرگ است و چون ایمانتان ضعیف است شیطان را بزرگ می بینید! اگر ایمان در وجودتان بود اهل کفر و اهل باطل را صغیر و ریز می دیدید! فراموش کردی که آمریکا و غرب 54 تریلیون دلار بدهی دارد؟ فراموش کردی که تمدن غرب در حال فروپاشی هست؟
وی خاطرنشان کرد: آمریکا که امروز می گویند اگر با او مذاکره کنیم مشکل ما حل می شود، خودش امروز در وضعیت قرمز قرار دارد!برزیل،کل اروپا،چین، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و حتی هند در وضعیت قرمز هستند؛ چرا این حقیقت را به مردم نمی گویید؟؟چرا نمی گویید که اقتصاد جهان فرو پاشیده و مشکل اقتصاد ما تحریم نیست بالکه سومدیریت هست؟ مشکل اقتصادی ما به خاطر پیاده شدن روش های لیبرالی در اقتصاد مملکت است که همین اصلاح طلبان در کشور پیاده کردند.
عباسی گفت: جریان که به نام اصلاح طلب، خلق مجاهدین انقلاب اسلامی، کارگزاران و مشارکت در نظام شکل گرفتند هیچ نیتی جز برگرداندن کشور به سال های قبل از انقلاب نداشتند و بگویند ما اشتباه کردیم انقلاب کردیم و آمریکا ببخشید تو و اسرائیل بیایید سفارت خانه را در این کشور باز کنید. البته ذهی خیال باطل!
منبع: لرستان خبر
کد خبر: ۵۳۹۷ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
اظهارات رئیس جمهور در همایش اقتصادی نشان میدهد دولت بیش از حد سیاست زده شده است.
به گزارش آوای دنا،سایت فردا ضمن انتشار این تحلیل و مرور برخی سخنان روحانی در همایش اقتصاد ایران مبنی بر انزوای کشور، وصل نبودن سانتریفیوژ به اصول و... نوشت: این اظهارات در شرایطی مطرح شد که در طول هفتههای اخیر، رئیس جمهور در همایشهای مختلفی اعم از دیدار با فعالان کشاورزی و همین همایش اقتصاد ایران شرکت کرده اما خروجی این همایشها و فعالیتهای دولت یازدهم در یکسال و نیم گذشته در زندگی مردم کشور اثر نداشته است. سیاست زدگی بیش از حد دولت یازدهم موجب شده تا حسن روحانی حتی در همایشهای اقتصادی نیز سخن از مسائل سیاسی به میان آورده و به تنش و تقابل با منتقدان بپردازد.
فردا افزود: مطرح کردن موضوع رفراندوم در زمینه مذاکرات هستهای بیشتر به مظلومنمایی دولت یازدهم شبیه بود تا درخواست ویژه رئیس جمهور، چرا که طرح این پیشنهاد نشان دهنده ناتوانی و ناکامی سیاست خارجی دولت است. همین نیز سبب شده که این روزها هواداران دولت بازی رسانهای جدیدی راه بیاندازند.نویسنده خاطرنشان میکند: نکته قابل توجه اینجاست که هنوز سخنرانی روحانی در این همایش به پایان نرسیده بود که رسانههای اپوزیسیون و معاند، اقدام به تحلیل و بررسی اظهارات حسن روحانی در این همایش کردند. این رسانهها (نظیر بیبیسی) تا حدی از سخنان رئیس جمهور درباره موضوع رفراندوم ذوق زده شدند که تمام تلاش خود را برای برجسته کردن این بخش از اظهارات روحانی به خرج دادند.
سایت الف نیز درباره اظهارات اخیر روحانی نوشت: گزاره «مشکل اقتصاد ایران، اقتصادی نیست»، یا «اقتصاد، راه حل اقتصادی ندارد»، یا «اقتصاد ایران راهکار بینالمللی و سیاسی دارد» پیش از این نیز بارها و طی ماهها و سالهای گذشته توسط برخی اقتصاددانان لیبرال تئوریزه و تکرار شده است. اساساً سؤال این است که مگر قبل از تحریمها، ساختار اقتصاد ایران، مشکلدار نبوده و تورم و بیکاری وجود نداشته است که مشکل اقتصاد ایران را نه اقتصادی، که در حوزه سیاست خارجی میدانند. یا مگر بسیاری از همین افراد در سالهای گذشته مشکلات کشور را عمدتاً ناشی از تحریمهای داخلی نمیدانستند، یا بیش از ۷۰ درصد مشکلات را ناشی از بیتدبیری ارزیابی نمیکردند؟ حال چه شده که پس از گرفتن مسئولیت به فکر راحتطلبی و شانه خالی کردن از وظیفه افتادهاند.
الف تصریح کرد: اصلاً بیایید فرض کنیم ممکن است فردی واقعاً اعتقاد داشته باشد که مشکل اقتصاد، سیاست خارجی است. اگر این دیدگاه از منظر افراد خارج از دولت یا اقتصاددانی غیر دولتی یا غیر متصل به دولت به گوش میرسید (یا برسد)، میشد، این حرف را به پای اعتقاد یانظر شخصی ایشان نوشت. اما شنیدن این استدلالات از زبان فردی که «مسئولیت رفع مشکلات اقتصادی در چارچوبهای موجود» رسماً به وی سپرده شده، مسموع نیست و بیشتر به رفع مسئولیت شبیه است. چرا که به نظر میرسد، رئیس جمهور محترم با پذیرفتن ساختارهای مورد توافق نظام در مورد حفظ استقلال سیاسی و عزت در عرصه بینالملل پای به این عرصه نهاده و اقتصاددان همراه وی نیز با پذیرفتن این قیود، مسئولیت پذیرفتهاند.
الف میافزاید: اینکه در میانه راه، ناگهان بیرق «اقتصاد ایران مشکل سیاسی» دارد را برافراشته کنیم، جز «بیمسئولیتی» و شانه خالی کردن از «اصلاحات» اقتصادی تفسیر دیگری ندارد. «اقتصاد راهکار سیاسی دارد»، یعنی ما اهل کار اقتصادی نیستیم. مردم از شما اصلاح ساختار اقتصادی، تدبیر درست، اشتغال، رشد اقتصادی ملموس و افزایش قدرت خرید میخواهند نه بهانه.
یادآور میشود روزنامههای زنجیرهای با ذوقزدگی به استقبال اظهارات فرافکنانه رئیسجمهور رفتند و سپس به ذوق خود از زبان ورشکستگانی چون رضا خاتمی، شکوریراد، جلاییپور و... موضوع را به حصر سران فتنه و متهمان فتنه ۸۸ بسط دادند.
وبسایت بیبیسی نیز با استقبال از این اظهارات، سخنان روحانی را در بیش از ۳ دهه حکومت جمهوری اسلامی بینظیر توصیف کرد و نوشت: حکومت جمهوری اسلامی اساسش را بر ایدئولوژی گذاشته و حالا رئیسجمهور میخواهد منطق و منافع ملی را جایگزین ایدئولوژی کند(!)
بیبیسی فهرستی از مطالبات غرب و گروهکهای ضدانقلاب را که باید در جمهوری اسلامی تغییر کند پیش کشید اما تحلیلگران این سایت میگویند سخنان روحانی فاقد زمینه واقعی و اجرایی و صرفا برای منفعل کردن منتقدان و حاکمیت است.
علیاصغر رمضانپور معاون فراری وزارت ارشاد در دولت اصلاحات میگوید بدون توافق روحانی با رهبری، سخنان روحانی را باید جنگ لفظی علیه تندروها در سنگر مجلس توصیف کرد.مهدی خلجی نیز به بیبیسی گفت: «در قانوناساسی جمهوری اسلامی، فرمان همهپرسی از اختیارات ولیفقیه است و تنها مرجع دیگری که میتواند دستور همهپرسی صادر کند، مجلس شورای اسلامی و آن هم در حالتی است که دو سوم نمایندگان به همهپرسی رأی دهند».
وی در ادامه گفته است موضوعهایی که شایسته همهپرسی هستند بسیارند، از تغییر قانون اساسی و لغو نهاد ولایتفقیه گرفته تا قانون انتخابات و عادیسازی رابطه با آمریکا، ولی هر موضوع مهمی قابلیت به همهپرسی گذاشته شدن را ندارد از جمله برنامه هستهای.
وی افزود: «برنامه هستهای هم از نظر سیاسی و هم از نظر فنی بسیار پیچیده است و با پاسخهای سرراستی که از همهپرسی انتظار میرود، سازگار نیست، حتی در کشورهای دموکراتیک هم به ندرت چنین موضوعی به همهپرسی گذاشته شده است».
خلجی در ادامه گفته است «با این همه، کسانی که خواست برگزاری همهپرسی را در هر زمینهای طرح میکنند، میدانند که در چارچوب قانوناساسی و معادلات قدرت موجود، این کار نه ممکن است و نه اگر صورت بگیرد به سود نیروهای دموکراسیخواه ]اپوزیسیون[ انجام خواهد گرفت.
از سوی دیگر سعید برزین از مخالفان مقیم لندن معتقد است: تک مضرابهای جدلی روحانی برای شنوندگان آشنا شده و توی دل اصولگرایان را خالی میکند(!)؛ هنری تاکتیکی که همدست روحانی یعنی هاشمی استاد آن است. اما این کار بیخطر هم نیست. این احتمال را نباید دست کم گرفت که صحن سیاسی دو قطبی شود و گفتمانهای اعتدالی و اصولگرایی زبان یکدیگر را نفهمند. در جامعه ایران رفتار تهاجمی میتواند راه برای لشکرکشی افراطیها باز کند. به علاوه سادهسازی معادلات پیچیده سیاسی به شعارهای عوامپسند و ارجاع به تصمیم در کف خیابان با سنت سیاستمداری کارآمد همخوانی ندارد.
حقیقتنژاد تحلیلگر دیگر بیبیسی گفت: «براساس اصول ۶، ۹۹، ۱۱۰ و ۱۲۳ قانوناساسی، رئیسجمهور ایران تنها وظیفه امضا و ابلاغ نتیجه همهپرسی را دارد و در طرح همهپرسی، تصویب، صدور فرمان و برگزاری آن اختیاراتی ندارد، از این منظر، طرح عمومی دوباره مسئله همهپرسی صرفا تلاش دولت روحانی برای جلب توجه افکار عمومی است.»
اما حسین رسام تحلیلگر سفارت انگلیس که در فتنه سال ۸۸ مدتی بازداشت بود به بیبیسی گفت: برگ برنده وقتی ارزش دارد که بازی شود و گرنه بلوف است. به ظاهر مهمترین مسئله روز ایران موضوع مناقشه هستهای است، ولی روحانی نیک میداند که نه منطقی است و میتوان آن را به رفراندوم گذاشت و نه اینکه این موضوع مهمترین گرهگاه مدیریت کلان و دراز مدت جمهوری اسلامی است. گرهگاه اصلی، قدرت سیاسی ناشی از توزیع قدرت است.
منبع/کیهان
کد خبر: ۵۳۶۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ضمن تشریح لحظه شهادت سردار تقوی تاکید کرد:برای دفاع از حرم اهل بیت با تمام وجود وارد میشویم.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
حجتالاسلام علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سردار شهید حمید تقوی با اشاره به خصوصیات شهید تقوی گفت: سردار تقوی در دوران جنگ هشت ساله دفاع مقدس به درون عراق میرود. جایی که نیروهای بعثی و صدامیان قرار دارند. او تا کربلا هم پیش میرود و کسی که همراه شهید تقوی و از نیروهای عراقی بود میگوید ذرهای ترس در وجود او ندیدهام که علت آن تقوی شهید تقوی بود.
وی افزود: این روحیه شجاعت و شهادتطلبی تا آخر در وجود سردار تقوی وجود داشت. امروز همه شهدای حرم و یارانشان در مقابل استکبار، داعش، اسرائیل و دشمنان برای رضای خدا شمشیر به دست میگیرند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، تأکید کرد: یک عده میگویند اگر در کنار آمریکا نایستیم انقلاب شکست میخورد آنها هر چقدر هم بخواهند دل انسانهای مومن را خالی کنند و بگویند آمریکا و اسرائیل و داعش کجا و ما کجا اما ذرهای تردید در دل رزمندگان ایجاد نمیشود. ما تابع ولایت و رهبری هستیم و تا پای جان برای دفاع از دین و ارزشها و آرمانهای انقلاب و دفاع از خط ولایت فقیه محکم ایستادهایم.
شیرازی با تأکید بر اینکه برای دفاع از حرم اهل بیت با تمام وجود وارد میشویم به نحوه شهادت شهید تقوی اشاره کرد و گفت: تیر به پهلوی او اصابت کرد و چند ساعتی هم با درد همراه شد و بعد پرواز کرد که این اشاره به این نکته دارد که یا زهرا من هم آمادهام پهلویم شکسته شده و فرزندان تو هنوز برای پهلوی شکسته تو میسوزند.
سردار شهید حمید تقوی از فرماندهان دفاع مقدس بود که در روزهای اخیر در دفاع از عتبات عالیات در سامرا به دست تروریستهای تکفیری به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۳۵۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
کسی که در فتنه دست داشته و زندان رفته و محکوم شده و آقایی که مثل آفتاب روشن است کیست، نباید میراث شهدا را در اختیارش قرار دهیم
کد خبر: ۵۳۳۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
رادیو فردا: «حسن روحانی در تعابيری مختصر اما همدلانه با تجمع ۹دی ۱۳۸۸، بهگونهای غيرمستقيم به نقد "جنبش سبز" پرداخت. اين، بعيد است برای رييسجمهوری که طيفی از اکثريت تغييرخواه جزو حاميان انتخاباتی وی بودند، بدون هزينه باشد.»
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
وب سایت رادیو فردا" (RadioFarda) وابسته به سازمان سیا امریکا در واکنش به سخنان دیروز (9دی) دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، در یادداشتی با عنوان «تفسير معنادار روحانی از ۹دی» با ادبیاتی نامناسب به سخنان روحانی اعتراض میکند.
رادیو فردا در ابتدای این یادداشت مینویسد: «رييس دولت اعتدال در جديدترين اظهارنظر خود که در ۹ دی ابراز شد، نخواست از کنار روزی که هسته اصلی قدرت آن را به نمادی عليه جنبش سبز و مطالبات دموکراتيک اکثريت مردم ايران تبديل کرده، بیتفاوت و در سکوت عبور کند.»
این رسانه وابسته به سازمان "سیا" (CIA) میافزاید: «حسن روحانی در تعابيری مختصر اما همدلانه با تجمع ۹ دی ۱۳۸۸، بهگونهای غيرمستقيم به نقد "جنبش سبز" پرداخت. اين، بعيد است برای رييس جمهوری که طيفی از اکثريت تغييرخواه ايران جزو حاميان انتخاباتی وی بودند، بدون هزينه باشد.»
وب سایت رادیو فردا با چشم پوشی از واقعیت مورد اعتراف همه دشمنان در خصوص حماسه مردمی 9 دی، مینویسد: «حسن روحانی جمعيتی را که در نهم دیماه ۱۳۸۸ (پس از عاشورای خونين) توسط نهادهای حکومتی و با تبليغات پرحجم، عليه سبزها بسيج شده بودند، "مردم" توصيف کرده، و گفته است: "در ۹ دی مردم خواستند به يکسری اتفاقات ناخوشايند پايان دهند".»
این سخنان دکتر حسن روحانی در پنجمین سالگرد حماسه مردمی 9 دی موجب شد تا خشم این رسانه وابسته را به گونهای برآشوبد که در یادداشت مذکور، رئیس جمهور را فردی غیر مطلع از مسائل کشور در فتنه 88 بداند.
رادیو فردا در این باره میگوید: «بعيد است روحانی که در مقطع ياد شده يکی از دو نمايندهی رهبر جمهوری اسلامی در شورای عالی امنيت ملی بوده، از بسيج رژيم سياسی برای لشکرکشی خيابانی بدنهی اجتماعی حامی حکومت، بیخبر باشد.»
این رادیوی امریکایی میافزاید: «روحانی هرچند در سخنان جديد خود کوشيد با تفسيری متفاوت از ۹ دی، شکاف شکل گرفته پس از انتخابات ۱۳۸۸ در جامعه و نيز ميان ملت و حکومت را به نوعی ترميم کند، اما آشکارا، با نگاهی "يکسويه" و "تفسيری جهتدار" از مفهوم "مردم"، در عمل معترضان به نتايج رسمی انتخابات رياست جمهوری دهم (۱۳۸۸) را ناديده گرفت.»
اما خشم و کینه امریکایی رادیو فردا از حماسه پرشور و مردمی 9 دی و همچنین سخنان روز گذشته حسن روحانی تا اینجا ادامه پیدا می کند که در ادامه این یادداشت، با طرح ادعاهای مضحکی مینویسد: «او[روحانی] ازيکسو مدعی شد که لشکر بسيج شده توسط حکومت در روز ۹ دی، "مردم" ايران را نمايندگی میکردند و متعلق به يک جناح و گروه سياسی نبودند؛ و از سوی ديگر ادعا کرد که اين تجمع حکومتی، نمادی از "بيعت" مردم ايران با "رهبری و اصل ولايت فقيه" بود.»
رادیو فردا با "رييس دولت بنفش" خطاب کردن حجت الاسلام حسن روحانی، میافزاید:«رييس دولت بنفش در اين ارزيابی نيز آشکارا در سمت آن قرائت و روايتی از انتخابات ۱۳۸۸ و حوادث پس از آن میايستد که رهبر جمهوری اسلامی آن را تعريف میکند و با "حماسه" توصيف کردن ۹ دی، پيام آن را چنين توصيف میکند: «هر فردی حرف، نقد و يا اعتراضی دارد بايد در چارچوب قانون و مقررات آن را بيان کند.»
وب سایت این رادیو بیگانه در پایان مینویسد: «روحانی در همين سخنرانی اخير خود، از لزوم "تحکيم وحدت و انسجام و همدلی ملی" و پرهيز از "اختلاف و تفرقه" میگويد. و معلوم نيست او چگونه با انتقاد از دموکراسیخواهان و رهبران محبوس جنبش سبز، و با ناديده گرفتن سبزها، در پی تحقق اتحاد ملی است.»
جام نیوز
کد خبر: ۵۳۱۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نهم دیماه روز محاکمه سران فتنه در دادگاه خیابانها از سوی آحاد جامعه و حرکتی با اراده مردم است.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سعید جلیلی عصر امروز در همایش باشکوه مردم شیراز که بهمناسبت حماسه 9 دیماه در خیابانی که بههمین نام مزین شده است برگزار شد، داشت: حضور پرشور مردم شیراز همانند دیگر شهرستانها در روز نهم دیماه بر اساس بخشنامه نبوده و در راستای اراده مردم بصیر و آگاه بوده است.
وی با اشاره به اینکه حماسه پرشکوه مردمی نشان داد که در نظام اسلامی ایران آرا مردم حقالناس است و اجازه تضعیف آن را به کسی نمیدهند، افزود: هنگامی که ایران اسلامی قصد داشت قدرت فناوری صلحآمیز هستهای را به رخ دیگران بکشد دشمن با ابزار «تقلب در انتخابات» و مطرح کردن دروغین شکنجه، فضای غبارآلودی را در کشور ایجاد کرد که این دسیسه نیز با شکست روبهرو شد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: تمام حرکتهای بزرگان و پیامبران با توطئه شیاطینی روبهرو شده و در بحث مطرح کردن بیاساس تقلب در انتخابات که حتی دشمن اجازه ارائه آن را نداشت، سران فتنه ورود کردند.
جلیلی تصریح کرد: استکبار در برابر ایران اسلامی نخستین گزینه خود را در قالب جنگ تحمیلی به منظور خاموش کردن فریاد حقیقتخواه ملت همیشه در صحنه روی میز گذاشت که این بار نیز شکست دیگری برای استکبار رقم خورد.
وی بیان داشت: دشمن با ابزار منطق زور، اهرم نظامی و اقتصادی، بهویژه اهرم تحریم در کنار تکفیر و ایجاد تردید در برابر پیشرفتهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی نیز موفق نشد که ایران اسلامی را تضعیف کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در انتخابات مشارکت و رقابت قابل انکار نیست و مردم انتخابگر هستند و نه گروهها و در این مورد ولایتفقیه اجازه نمیدهد آراء مردم مورد دستبرد قرار گیرد، چراکه رأی آنان تعیینکننده است.
جلیلی بیان کرد: در ایران اسلامی نظامی شکل گرفته که دفاع مقدس، موفقیتهای علمی و ایستادگی در برابر قدرتهای استکباری، الگوی دیگر کشورهای جهان شده بهگونهای که بسیاری از مسائل جهانی و منطقهای بدون حضور کشورمان اجرا نمیشود.
وی با تأکید بر اینکه استکبار از چند سانتریفیوژ و غنیسازی اورانیوم نگران نیست بلکه از غنیسازی جوانان ما نگران است، افزود: امروز دشمن با ترور دانشمندان هستهای و دیگر نخبگان نمیتواند در میان مردم ایجاد تردید کند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: استکبار بهخوبی آگاه است که با حربههای تحریم و زور نمیتواند ایران اسلامی را شکست دهد، از اینرو به حمایت از فتنهگران پرداخت که با حضور مردم بابصیرت تودهنی خورد و اینبار نیز ملت در برابر آنان به پیروزی رسیدند.
جلیلی خاطرنشان کرد: نظام با هدایت ولایتفقیه و همراهی با مردم مجاهد، بصیر و آگاه بهسوی تمدن بزرگ اسلامی و پیشرفتهای علمی گام برمیدارد.
به گزارش فارس، در همایش عصر امروز خیابان 9 دی شیراز، طنین رسا و دشمنسوز «فتنهگران، تطهیرناشدنی هستند»، فضا را پر کرده بود.
کد خبر: ۵۳۱۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
موضوع تقلب صرفاً رمز آشوبی بود که فتنه گران داخلی وحامیان خارجی آنها در اتاق های فکر مدتها قبل از انتخابات طراحی کرده بودند و اما همه میدانستند انتخاباتی که به وسیله خود مردم در قالب هیئتهای اجرایی و نظارتی برگزار میشود امکان تقلب کاملا منتفی است و امکان پذیر نمی باشد
کد خبر: ۵۲۹۱ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
امام جمعه گچساران در خصوص وضعیت نگرانکننده طلاق و مدرکگرایی در دانشگاههای گچساران هشدار داد
کد خبر: ۵۲۷۸ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
عضو حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ادعای اصلاحطلبان مبنی بر اینکه اصولگرایان با ابزارهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان در صدد حذف اصلاحطلبان هستند، خندهدار است.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
به گزارش مهر اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات و ادعای اخیر برخی اصلاحطلبان مبنی بر استفاده ابزاری اصولگرایان از شورای نگهبان برای رقابت با جریان اصلاحطلبی، به بیان ریشه فکری و نظری جریان اصلاحات پرداخت و اظهار داشت: درباره اصلاحات، اصلاحطلبان و اصلاحطلبی باید قبل از هر چیز توجه کرد که اصلاحطلبان اشخاص حقیقی و یک شهروند هستند و باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و کسی در فکر حذف آنها نیست همانطور که حزب تودهایها با همه ننگین بودن سابقه فعالیتشان و همچنین جریان کمونیستی هنوز در برخی لایههای مردم هستند هرچند که دیگر کسی به آنها اعتنایی ندارد ولی در عین حال از حقوق شهروندی برخوردارند.
اصلاحطلبی و اصلاحات یک جریان التقاطی است که غربزدگی در آن غلبه داردوی با بیان اینکه اصلاحطلبی و اصلاحات یک جریان است که قطعا با جریان صحیح انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه و خط امام خمینی(ره) انطباق ندارد، گفت: در جریان اصلاحطلبی سلایق خاص و تفکرات التقاطی حاکمیت دارد که گاه همراه با غربزدگی و لیبرالی و گاه همراه با چپزدگی و چپگرایی در سالهای اخیر عجین بوده است و در پی جامعه مدنی- با تعریف غربی- و دموکراسی بجای مردم سالاری دینی و مدرنیته غربی و حتی در پی سکولاریزاسیون با تعریف جدبد بودهاند که این مبانی را میتوان در جزوات منتشره در دولت اصلاحات از طرف مرکز تحقیقات و پژوهش وزارت کشور آن دوران مشاهده کرد.
بادامچیان تصریح کرد: بنابراین اصلاحطلبان بخشی از مردم ایران هستند ولی در واقع باید گفت اصلاحطلبی و اصلاحات یک جریان التقاطی است که غربزدگی در آن غلبه دارد و به همین دلیل است که آمریکا و برخی روسای جمهور آن و خانم آلبرایت و رسانههای غربی از اصلاح طلبی و اصلاحات در ایران حمایت کرده و امروز نیز حمایت میکنند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اگر مردم ما که عشق به امام(ره) و ولایت فقیه دارند - با توجه به اینکه امام(ره) اسلام ناب نبوی را مطرح فرمودهاند و فقه مطلوب را فقه حوزوی و جواهرالکلام میدانند- اگر متوجه باشند که جریان اصلاحطلبی در تقابل با امام و خط امام(ره) و اسلام فقاهت و ولایت و فقه حوزوی هستند، به آنها هرگز رای نداده و نمیدهند.
ماجرای اتهام اصلاحطلبان به مرحوم آیتالله مهدویکنیوی افزود: اما مشکل اینجاست که اصلاحطلبان خود را در خط امام(ره) و اصلاحطلبی را در جریان اصیل انقلابی معرفی میکنند و در هنگامه انتخابات که میشود خود را بیش از جریان ارزشگرایان و متعهدان به امام خمینی(ره) و امام خامنه ای و روحانیت اصیل و مبارز اسلامی، به امام(ره)نزدیک میدانند؛ در نتیجه تعدادی از مردم به تصور اینکه آنها در خط امامت و لایت هستند به آنها رای میدهند.
این فعال اصولگرا به اتهامزنی اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان اشاره کرد و گفت: اصلاحطلبان رقبای خود بویژه اصولگرایان را به انواع تهمتها متهم میکنند اما جرأت ندارند اصولگرایان واقعی را دارای اسلام آمریکایی بخوانند ولی در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی شاهد این بودیم که اصلاح طلبان با جسارت تمام مخالفان و رقبای خود را به اسلام آمریکایی متهم کردند تا آنجا که مرحوم آیتالله مهدوی کنی را متهم کردند و ایشان در محضر امام(ره) این موضوع را مطرح کرد و امام آن تائیدات را از ایشان بعمل آورد.
وی با بیان اینکه اصلاحطلبان در گذشته خود را طرفدار محرومان و مستضعفان و فقرا معرفی میکردند و شعارهای داغ میدادند ولی با گذر زمان معلوم شد که اینها شعارهای انتخاباتی است گفت: در مجلس سوم و مجلس ششم که اکثریت یافتند و در فتنه 88 و فتنه 78 و در دولت اصلاحات مردم متوجه شدند که اینها کاری برای محرومان و مستضعفین نمیکنند و بیشتر در جهت تثبیت قدرت خود هستند لذا در انتخابات مجلس چهارم حتی یک نفر از آنها در 30 نفر تهران انتخاب نشد و مردم رأی به آنها ندادند و در مجلس هفتم هم همین اتفاق رخ داد.بادامچیان در ادامه اظهار داشت: اصلاح طلبان شعارهای بلندی میدهند اما در عمل غیر از شعارهایی که دارند را نشان میدهند؛ مثلا شعار آزادی عقیده و آزادی مخالف و آزادی رای داده و میدهند اما همین که در دولت اصلاحات به قدرت رسیدند چند هزار مدیر لایق مملکت را به جرم اینکه به آقای ناطق رای دادهاند را از کار برکنار کردند و نیروهای وابسته باندی خود را بر سر کار آوردند که امروز اسامی آنها و جایگزینهای آنان ثبت است و قابل انکار نیست.وی افزود: اصلاح طلبان در آن زمان در برکناری این افراد میگفتند، شما پیام دوم خرداد را نفهمیده اید؛ یعنی به مردم و آنها اهانت میکردند که شما نفهم هستید و پیام را نفهمیده اید!
اصلاحطلبان با شروع دولتشان آبدارچیهای دوره قبل را هم تغییر دادندعضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: در هر زمان که این جریان بر سر کار آمده است یا در هر دستگاه که مسئولیت یافته حتی در دولت آقای دکتر روحانی که اصلاح طلب نیست، همه افراد غیر اصلاح طلب را از وزرا و معاونان آنان و مدیرکل ها و استاندار و بخشدار و فرماندار را تغییر داده است، در حدی که مشهور شده و واقعیت هم دارد که حتی آبدارچیها را هم تغییر دادهاند و میدهند اما امروز با نهایت جسارت هنوز دم از آزادی فکر و عقیده و بیان و رأی آزاد میزنند.بادامچیان در ادامه خاطر نشان کرد: اصلاحطلبان دم از التزام به قانون اساسی میزنند اما در مواردی که به نفع آنها نیست اصول و موازین قانون اساسی را نه تنها حمایت نمیکنند بلکه آنها را زیر سوال برده و تهمت هم میزنند.
اصلاحطلبان همواره شورای نگهبان را متهم به جناحگرایی کردهاندعضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به اتهامزنی اصلاحطلبان به شورای نگهبان در خصوص روند تائید صلاحیت کاندیداهای ادوار انتخاباتهای مختلف اشاره کرد و گفت: در موضوع شورای نگهبان باید گفت قانون اساسی در اصل شورای محترم نگهبان را مسئول اصلی انتخاباتها میداند و تائید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را بعهده آن گذاشته است اما اصلاحطلبان همواره شورای نگهبان را به حذف جریان اصلاح طلبی متهم کردهاند.
وی افزود: این ادعای اصلاحطلبان در حالی مطرح میشود که شورای نگهبان آنان را که مشکلات صلاحیتی از هر جناح و گروهی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه منفردین نداشتهاند، طبق وظیفه شرعی، انقلابی و قانونی خود "تائید صلاحیت" کرده است و در 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری این امر قابل اثبات است.
به گفته بادامچیان در مجلس سوم و ششم که اکثریت مجلس بدست اصلاح طلبان بوده باز تحت نظارت شورای نگهبان شکل گرفته است ولی اصلاحطلبان با مقاصد و اغراض سیاسی، همواره شورای نگهبان را تحت فشار قرار دادهاند و میدهند.وی همچنین گفت: اصلاحطلبان برخلاف صراحت قانون اساسی در ایجاد شورای نگهبان و تائید صلاحیت نامزدها، کوشیدهاند بگویند که شورای نگهبان باید عدم صلاحیت نامزدهایی که تائید صلاحیت نمیشوند را اثبات کنند در حالیکه قانون اساسی چنین امری را از شورای نگهبان نخواسته است چراکه اثبات عدم صلاحیت باید از طریق روند قضایی طی شود.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه شورای محترم نگهبان آنان را که صلاحیت تصدی مسئولیت مهم ریاست جمهوری یا نمایندگی ملت و دستیابی به اسرار کشور و اختیارات وسیع مجلس را ندارند نمیتواند احراز کند گفت: شورای نگهبان درواقع راهی جز عدم تائید صلاحیت آنها ندارد و عدم تائید صلاحیت، غیر از اثبات عدم صلاحیت است، همانطور که در گزینش خلبانان یا کادر پرواز یا مهمانداران اگر صلاحیت آنها تائید نشود، دستگاه مربوطه جان مسافران را بدست عناصر دارای ابهام نمیسپارد چراکه این امری عقلایی و مرسوم در همه جهان است.
بادامچیان حذف مدیران لایق اصولگرا توسط اصلاحطلبان در برخی دورهها را بخاطر منافع باندی و جناحی جریان اصلاحات دانست و گفت: آنها با علم به لایق بودن مدیران اصولگرا آنان را در ادوار مختلف کنار گذاشتند اما آن زمان حرفی از "اثبات عدم صلاحیت" نمیزدند.چرا اصلاحطلبان عناصری را معرفی میکنند که شورای نگهبان نمیتواند آنها را تائید صلاحیت کند؟
وی با بیان اینکه اصلاحطلبان میدانند که شورای نگهبان از شش فقیه که منصوب ولی فقیه و شش حقوقدان که منتخب مجلس شورای اسلامی هستند تشکیل میشود اظهار داشت: اما با ابنهمه اصلاح طلبان با ادعای اینکه ما در خط امام(ره) هستیم، از گذشته تاکنون شورای محترم نگهبان را آماج انواع تهمتها و حملات و فشارها قرار داده و میدهند.
این فعال سیاسی با اشاره به ایراد اصلاح طلبان در سال های گذشته خاطر نشان کرد: مشکل بزرگ اصلاحطلبان - که در سالهای گذشته با عناوین دیگری همچون لیبرالها مطرح بودهاند- اینست که کاندیداهای آنان مشکل تائید صلاحیت دارند و شورای نگهبان در مسئولیت قانونی خود نمیتواند آنها را تائید صلاحیت کند.وی افزود: جریانی که اینهمه رد صلاحیت دارد باز در این موضوع پافشاری میکند که شورای نگهبان آنها را حذف کردهاند و این مسئله را قبول نمیکنند که آنها اعمال و رفتار و گفتاری داشته اند که شورای نگهبان نتوانسته آنها را تائید کند.بادامچیان با طرح این سوال از اصلاحطلبان که چرا شما عناصری را معرفی میکنید که شورای نگهبان نمیتواند آنها را تائید صلاحیت کند گفت: اصلاح طلبان همواره فرافکنی میکنند و تقصیر را بعهده شورای نگهبان، فقها و حقوقدانان آن میگذارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با رد این ادعای اصلاحطلبان مبنی بر اینکه اصولگرایان با ابزارهای حاکمیتی همچون شورای نگهبان در صدد حذف اصلاح طلبان هستند تصریح کرد: این ادعایی خنده دار است چراکه شورای نگهبان منصوب ولی فقیه عادل و رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و جریان اصولگرا اعضای شورای نگهبان را نصب نمیکند که بخواهد تابع آنها باشد و بخواهد اصلاحطلبان را تائید صلاحیت نکند؛ آیا هیچ فکر عقلایی میتواند این تهمت اصلاحطلبان را بپذیرد؟.
وی با بیان اینکه در شورای محترم نگهبان شخصیتی توانا و فقیهی متقی مانند آیت الله جنتی است که امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در همه دوره های شورای نگهبان ایشان را نصب فرمودهاند که این امر هم به دلیل تقوا، تعهد و بینش اسلامی و انقلابی آیت الله جنتی است گفت: بنابراین مگر میشود ایشان وظیفه الهی و قانون اساسی و امانت ولایت را بخاطر جریان این و آن فراموش کند؟این عضو موتلفه تاکید کرد: همین تهمت های جریان اصلاح طلب به شورای محترم نگهبان و نسبت دروغی که به جریان اصولگرایی میدهند که درصدد حذف رقیب اصلاح طلب از طریق شورای نگهبان است، بیش از گذشته ماهیت جریان اصلاح طلبی را نزد مردم افشا میکند.بادامچیان با تاکید بر اینکه اصولگرایان همواره به رای اکثریت مردم احترام گذاشتهاند و میگذارند و حذف هیچ جریانی از جمله اصلاح طلبان را نمیخواهند اظهار داشت: اصولگرایان اصلاح اصلاح طلبان را در بازگشت به خط اصیل اسلام ناب نبوی و خط راستین امام خمینی(ره) و پذیرش ولایت فقیه و فقاهت حوزوی خواستارند.وی افزود: اصولگرایان به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رأی داده اند و به آن به عنوان میراث امام خمینی(ره) وفادارند لذا اصل جمهوریت اسلامی نظام را قبول دارند، نه مانند جریان اصلاح طلبی که جمهوریت را بر اسلامیت غلبه میدهد.
به گفته بادامچیان اصولگرایان مانند اصلاح طلبان نیستند که تا به قدرت رسیدند شعارهایشان را فراموش کنند بلکه معتقدند که از همه نیروها و ظرفیت ها بدور از سلایق آنها باید در خدمت به نظام مانند دولت شهید رجایی و باهنر بهره گرفت.
هفت مشکل اصلی اصولگرایان با اصلاحطلبانعضو حزب موتلفه اسلامی با برشمردن مشکلات اصلی اصولگرایان با اصلاحطلبان گفت: یکی از ایراداتی که اصولگرایان بر اصلاحطلبان وارد میدانند تفکر اصلاحات و اصلاح طلبی است که انطباقی با خط امام خمینی(ره) و اصل ولایت فقیه و فقاهت ندارد مگر در مواردی که خودشان آن را می پسندند یا مجبورند.وی باندگرایی و جناح گرایی را از دیگر مشکلات مربوط به اصلاح طلبان دانست و تاکید کرد: اصلاح طلبان در هنگامه قدرت جز خودشان دیگران را کنار میزنند و کشور را از ظرفیتهای نیروهای خدوم که با آنها هم عقیده نیستند خالی میکنند.
بادامچیان همچنین گفت: سردادن شعارهای غیرواقعی و تهمت به رقبا همواره در روحیات این جریان وجود دارد در حالی که خود را آزادی خواه و دیگران را حذفطلب و ضد مدرنیته میدانند.وی به حمایت بیگانگان از جمله کشورهای استکباری و استعماری از اصلاح طلبی و اصلاح طلبان اشاره کرد و اظهار داشت وجود عناصری که قبلا با اصلاحطلبان بوده اند و امروز در آمریکا و انگلیس هستند و با بیگانگان همراهی میکنند مانند باطبیها، اکبر گنجی ها، عطاالله مهاجرانیها و ... از جمله نقاط ضعف اصلاح طلبان در تاریخ فعالیت هایشان محسوب میشود.
این فعال اصولگرا عدم برائت از فتنه 88 و حمایت از عناصری که در فتنه نقشی کم یا زیاد داشته اند را از جمله انتقادات اصولگرایان به اصلاح طلبان برشمرد و تاکید کرد: بی درنگی و ناکارایی در مدیریت و اجرا که کشور را دچار ضعف مدیریت و ناهمواریها می کند نیز از دیگر مشلات اصولگرایان با اصلاح طلبان است.بادامچیان همچنین با توصیه به اصلاحطلبان مبنی بر صادقانه رفتار کردن با مردم گفت: به اصلاح طلبان توصیه میکنم که با مردم بطور صادقانه تمامی گذشته، حال و برنامه های آینده خود را در میان بگذارند و بجای حمله و اتهام به اصولگرایان و شخصیت سیاسی به همه مسائلی که در دوران مجلس سوم و ششم و دولت اصلاحات اتفاق افتاده اشاره کنند و خطاهایشان را پذیرفته و از مردم و شهدا عذرخواهی کنند.
وی همچنین به ذکر توصیه هایی به فعالین جریان اصولگرا پرداخت و گفت: به اصولگرایان نیز توصیهام این است که مطالب و نظرات خود را نسبت به جریان اصلاح طلبی و اصلاحات و نقد خود را به رفتار و گفتار و تفکرات و سوابق اجرایی اصلاحطلبان مستند و با متانت و منصفانه مطرح کنند و قبل از همه اینها اصول و اصولگرایی را در تفکر، برنامهها و بینش خود برای مردم شرح بدهند و خدمات و فداکاری های اصولگرایان را که اصلاحطلبان سعی در پوشش و نادیده گرفتن و انکار آن را دارند برای ملت بیان کنند.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه همچنین خاطر نشان کرد: این تذکر و نصیحت بنده از روی تجربیات سیاسی و اجتماعی است، خواه از سخنم پند گیرند و خواه از سخنم ملال یابند.
کد خبر: ۵۲۶۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس گفت: دانشگاه اسلامی محل اظهارات ساختارشکنانه برخی افرادی که اعتقاد به کارآمدی اسلام در موضوعات مختلف از جمله اقتصاد ندارند، نخواهد بود.به گزارشسایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
ستار هدایتخواه امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به سؤالی مبنی بر نوع تفکر و رویکردی که کارگزارانیها نسبت به انقلاب و ولایتفقیه و مردم دارند، اظهار کرد: یکی از همین کارگزارانیها که شنیدهایم قصد سخنرانی در یاسوج دارد در جایی عنوان کرده که اسلام برنامهای برای کارآمدی اقتصاد ندارد.
وی گفت: در این نوع تفکر مبنای کارآمدی توجیه اقتصادی صرف است یعنی برای مثال کارگزارانیها معتقدند چون ایجاد جاده در منطقه محروم زیلایی در کهگیلویه و بویراحمد توجیه اقتصادی ندارد پس نباید برای چنین مناطقی جاده ایجاد کرد در حالی که این دیدگاه 180 درجه با دیدگاه عدالتمحورانه امام راحل در تضاد است.
نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس افزود: یکی از وجوه دیگر کارگزارانیها این است که روحیه استکبار ستیزی بر خلاف امام راحل ندارند در حالی که امام سازش با ستمگران را به هیچ وجه جایز نمیدانست.
هدایتخواه ادامه داد: آنها هیچ برنامهای برای صدور انقلاب نداشتند و شاید اگر در نهضت همراهی کردند هدف آنها شاید تنها زدودن استبداد بود اما برای صدور انقلاب برنامهای نداشته و ندارند.
وی اما در ادامه با بیان اینکه از همه مهمتر آنها به ولایت مطلقه فقیه هم اعتقادی ندارند افزود: امام راحل ولایت فقیه را استمرار حرکت ائمه و انبیا میدانست ولی کارگزارانیها بر خلاف این دیدگاه امام راحل به این اصل چندان اهمیتی نمیدهند.
این فعال سیاسی و عضو جبهه پایداری در بحث الگوهای اقتصادی آنها را پیرو الگوهای اقتصادی غرب معرفی کرد و افزود: شکاف اقتصادی که در کشور ایجاد شد ناشی از همین نوع تفکر و دیدگاه کارگزارانیها بود که به یک رویه تبدیل شد.
هدایتخواه با اشاره به این که از نظر کارگزارانیها باید به مراکز اقتصادی توجه ویژهای داشت؛ خاطرنشان کرد: در نگاه اینها طبقات ضعیف اگر در زیر چرخ توسعه له شوند چندان رویداد مهمی رخ نداده است.
این نماینده سابق مجلس به برنامه سخنرانی یکی از اعضای این حزب در یکی از دانشگاههای استان اشاره کرد و با تذکر به افرادی که درصدد ساختارشکنی در مجامع دانشگاهی هستند، یادآور شد: برگزاری کرسی آزاداندیشی و تریبون آزاد تا هنگامی مورد قبول نظامهای دیگر و نظام اسلامی است که در آن ساختارشکنی و هنجارشکنی وجود نداشته باشد و خیانت به خون شهیدان است که برخی با استفاده از امکانات و تریبون جمهوری اسلامی نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند.
کد خبر: ۵۲۰۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
سردار سلیمانی گفت : این عراق امروز در کنار انقلاب اسلامی و در کنار رهبری انقلاب اسلامی قرار گرفته است و این بزرگترین نتیجه ای است که انسان می توان از حقیقت راه با برکت شهیدان ما حس کند.
به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:
سردار سر لشکر حاج قاسم سلیمانی در چهاردهمین یادواره سرداران و ۲۷ شهید پایگاه مالک اشتر و ۶ شهید گمنام شهرستان رابر، اظهار داشت : زمانی عده ای می پرسیدند نتیجه راه امام حسین علیه السلام و شهدا چه خواهد بود و چه میزان حقیقت آن برای انسان مشخص می شود.
وی بیان کرد: اما اگر به انتهای آن راه یک نگاهی بیاندازیم ، متوجه می شویم که به دو دلیل نباید نسبت به آنچه در صحنه انقلاب رخ می دهد تردید کنیم.
این فرمانده دوران دفاع مقدس تشریح کرد: اولین دلیل رهبری انقلاب چه در زمان با برکت امام رضوان الله تعالی علیه و چه در زمان امروز در محضر حضرت آیت العظمی الامام خامنه ای است .
فرمانده سپاه قدس در تشریح دومین دلیل ابراز داشت: امروز نتیجه عینی خون شهیدان و رهبری ولایت فقیه را می بینیم.
وی اضافه کرد : سی و چندسال از انقلاب و بیش از دو دهه از پایان جنگ می گذرد و تا به امروز لحظه ای از دشمنی دشمنان کاسته نشده است وهر چه توانستند در ابعاد گوناگون بر علیه کشور و انقلاب انجام دادند.
سلیمانی تصریح کرد: دشمن لشکر ها و سازمان هایی بر علیه این نظام بسیج کردند ولی امروز ببینید لشکریان صدام کجا هستند و عراق کجاست.
وی افزود : امروز شما اربعین بزرگترین رژه قدرت اسلام و تشییع را در عراق می بینید.
فرمانده سپاه قدس بیان داشت: زمانی که مرزهای این ایران اسلامی باز می شود یک میلیون و سیصد هزار نفر وارد عراق شدند و یک حس برادری میان مسلمانان شکل می گیرد .
سردار سلیمانی گفت : این عراق امروز در کنار انقلاب اسلامی و در کنار رهبری انقلاب اسلامی قرار گرفته است و این بزرگترین نتیجه ای است که انسان می توان از حقیقت راه با برکت شهیدان ما حس کند.
این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: امروز حقیقت راه شهدا و امام حسین (ع ) را می توان در فلسطین ، لبنان و هر کجای دنیا که نگاه کنید ، ببینید.
وی افزود : امروز همین آثار با برکت خون های شهیدان ما نشان از حقانیت و روشنی این راه می دهد.
سلیمانی تاکید کرد: هر روزی که از زمان شهادت آنها می گذرد ، چهره ، یاد و تأثیر شهدا بر جامعه ما بیشتر می شود و حضور آنها در نزد مردم ما احترامی خاصی دارد و این نشانه حقیقت انقلاب است.
فرمانده سپاه قدس تصریح کرد : راه شهیدان و راه امام ما یک راه پاینده و زنده است و هر روز بر رهروان این راه افزوده می شود.
سردار سلیمانی گفت: واقعاً خوش به حال مادران ، پدران ، فرزندان و همسران شهید که مفتخر به نشانی از وابستگی به شهدا هستند.
وی اعلام کرد:برای خانواده معظم شهیدان ما و همه کسانی که به این معانی عظمی توجه دارند، همین اربعین کافی است.
بوتیا/
کد خبر: ۵۱۹۶ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
طبق سنت هر ساله مراسم عزادارای هیاتهای دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و دانشجویان در محضر مقام معظم رهبری به عزاداری پرداختند.
سایت تحلیلی خبری آوای دنا avayedena.com:به گزارش پایگاه 598 ، طبق سنت هر ساله مراسم عزاداری هیاتهای دانشجویی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و دانشجویان در محضر مقام معظم رهبری به عزاداری پرداختند.
* دانشجویان از شهرهای مختلف کشور، ساعت 7 صبح در مسجد دانشگاه تهران جمع شده بودند و خود را برای دیدار با رهبر معظم انقلاب آماده میکردند، هوا کمی سر بود ولی سردی هوا باعث نشد تا شور و شوق دانشجویان برای حضور در این مراسم کم شود.
* آنها راس همان ساعتی که قرار داشتند آمده بودند و پس از دقایقی صفهای عزاداری را تشکیل دادند و از درب اصلی دانشگاه تهران به سمت حسینیه امام خمینی (ره) حرکت خود را آغاز کردند.
* این دانشجویان مسیر دانشگاه تهران تا حسینیه امام(ره) را در سوگ اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان گریستند، سینه زدند و دعا خواندند.
* طولی نکشید که به حسینیه امام(ره) نزدیکتر شدیم، دانشجویان شعارهایی نظیر «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «جانم فدای رهبر»، «وای اگر خامنهای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه » را با صدای بلند سر میدادند.
* آنها در این مراسم یکبار دیگر خواستار جلوگیری از ورود عناصر فتنه به دانشگاهها شدند و این موضوع را با دستنوشتههایی که در دست داشتند و با شعارهایی که میدادند اعلام کردند.
* امروز دانشجویان خالق صحنههای نابی بودند، دانشجویی خود را دوان به دوان به دانشجویان دیگر رساند، از آذربایجان غربی آمده بود، میگفت از اتوبوس دانشگاه جامانده و خودش آمده است. از اینکه توانسته بود به موقع برسد خوشحال بود.
* یکی دیگر از دانشجویان کارت ورود خود را گم کرده بود، در میان جمعیت با نگرانی زمین را نگاه میکرد و با عجله به دنبال کارت خود بود. چند نفری هم سعی داشتند کمکش کنند.
* برخیها از شهرهای دیگر، تمام شب را در راه بودند ولی خستگی برایشان معنی نداشت، از اینکه توانسته بودند در این جمع باشند خوشحال بودند و میگفتند «ما حاضریم برای دیدن آقا همه چیز را تحمل کنیم، و حتی حاضریم پیاده هم بیائیم»
* بالاخره دانشجویان وارد حسینیه امام خمینی(ره) شدند، مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و بعد از آن حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان برای دانشجویان سخنرانی کرد.
* در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (ع) برای دانشجویان مداحی کردند. دانشجویان نماز ظهر و عصر خود را نیز با امامت مقام معظم رهبری در حسینیه امام(ره) اقامه کردند.
کد خبر: ۵۱۸۵ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
بر اساس لایحه جدید دولت، اداره مدرسه به مردم واگذار می شود و دولت فقط سرانه تحصیلی دانش آموزان را پرداخت خواهد کرد
کد خبر: ۵۱۰۴ تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۳