« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
یاداشت / امیر مسعود طایفه سلطانخانی
صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می دهد و همچنین زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:کارشناسان کاهش ریسک، ایجاد تعادل، تنوع و پایداری درآمد خانوار روستایی را از مزایای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرده اند.

جلوگيری از ميزان ضايعات محصولات کشاورزی، با برنامه ريزی صحيح در جهت توسعه و حمايت از صنايع تبديلي و تکميلي بخش کشاورزی اين محصولات را که در طول برداشت، حمل و نقل، انبارداري و عرضه ضايع مي شود و گاه زيان هاي جبران ناپذيري را به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد مي کند، مي توان به ارزش افزوده تبديل کرد و بدون ترديد بر ارتقای توليد ملّي کشور تأثيرگذار خواهد بود.

توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی را می توان از نقش های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قلمداد کرد.

اشتغال مولّد و پایدار در بخش کشاورزی با افزایش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی و تاثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی را باید از مزایای مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست.

منابع و امکانات موجود در بخش کشاورزی با صنایع تبدیلی و تکمیلی استفاده ای بهینه دارند.

کاهش ضایعات انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی با صنایع تبدیلی و تکمیلی امکانپذیر است.

صنایع تبدیلی و تکمیلی و مسایل پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه های نهایی در تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده های سالم کشاورزی نقش حیاتی و اساسی ایفا می كند.

هدفی مهم تَر از نگه داشتن کیفیّت محصول تولیدی در صنایع کشاورزی وجود ندارد.

کاهش ضایعات و ایجاد امنیت غذایی را می توان از دیگر وظایف صنایع تبدیلی دانست.

رشد صنایع تبدیلی ضمن توزیع پذیر و اقتصادی تَر نمودن کشاورزی تحریکی برای ایجاد کارخانه و به دنبال آن کشت محصول و در نهایت ایجاد امیدواری در کشاورزان خواهد بود.

صنایع تبدیلی به عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبنی بر کشاورزی و اقتصاد مُدرن و صنعتی، دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی و میزان ارزآوری از طریق صادرات و بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها دارد.

صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می دهد و همچنین زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می شود.

توجّه به اینکه بخشی از تولیدات و محصولات کشاورزی بر اثر عوامل گوناگون فیزیکی، شیمیایی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین پس از برداشت ضایع شده و از بین می رود می توان با برنامه ریزی صحیح برای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مقادیر انبوهی از این محصولات را در مراحل مختلف که زیان جبران ناپذیری به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد می کند را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

این صنایع از میزان بی کاری های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت های شغلی منجر خواهد شد.

صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می ‌شود.
آذربایجان شرقی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: