« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
به قلم معصومه ایزدی کارشناس ارشد روان شناس بالینی؛
استرس مثبت باعث میشه ما بقا داشته باشیم ، کمی اضطراب باعث میشه ما خودمونو برای قرار و ملاقات های مهم زندگی اماده کنیم.....
پایگاه خبری آوای رودکوف-معصومه ایزدی :معمولاً همه افراد به نوعی در زندگی، استرس را تجربه کرده‌اند. و این یک امر طبیعی میباشد گاهی استرس مثبت و گاهی منفی هست .

استرس مثبت باعث میشه ما بقا داشته باشیم ، کمی اضطراب باعث میشه ما خودمونو برای قرار و ملاقات های مهم زندگی اماده کنیم تا اینجا همه چی خوبه زمانی که استرس و فشار حاکم بر ما بیش از حد میشه واون غیر قابل تحمل میشه و سلامتی مارو تهدید میکنه

شیوع ناگهانی ویروس کرونا در چند وقت اخیر موجب استرس نگرانی و اضطراب در میان افراد در هر سن و جنسی شده است  مدیریت استرس در اینجا به ماکمک میکنه

استرس کنش ذهنی، عاطفی و فیزیکی ما به احساس خطر از عوامل بیرونی یا درونی است.

در واقع استرس نوعی حالت روحی است که زمانی در افراد ایجاد می‌شود که برآورده کردن یک درخواست از توانایی‌های شخصی و اجتماعی آن‌ها خارج باشد.

نخستین گام برای مدیریت استرس این است که درک شود این احساس از کجا ناشی شده و عوامل استرس زا را شناسایی و آن را مدیریت کرد تا فرد از عوارض منفی استرس و نگرانی مصون بماند.

۱) به منظور مدیریت استرس، منابع کسب اطلاعات خود را مدیریت کرده و از منابع مطمئن و موثق استفاده کنیم.

۲) در صدد کسب اطلاعات به هر قیمت و از هر شبکه اجتماعی نباشیم.


۳)در جستجوی دریافت آمار لحظه به لحظه نباشیم.
۴)از اخباری که تأثیر منفی داشته و موجب بسته هیجانات منفی می‌شود فاصله بگیریم.
۵)از خواندن، شنیدن یا تماشای اطلاعاتی که اضطراب را افزایش می‌دهند بپرهیزیم.

۶)از بزرگنمایی و فاجعه انگاری واقعیت‌های گذشته و رویدادهای پیش رو پرهیز کنیم.

۷)به این نکته توجه داشته باشیم که موضوع کرونا جدی است، اما مانند بیماری‌های دیگر قابل کنترل بوده و درمانی برای آن پیدا خواهد شد.

۸)این مسئله را بپذیریم که بسیاری از اتفاقات در ارتباط با ویروس کرونا در اختیار ما نبوده و نمی‌توانیم اقدام موثری در رابطه با آن‌ها انجام دهیم؛ بنابراین به مواردی که در اختیار ما است مانند رفتارهای خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی، مدیریت هیجانات، نحوه تماس و ارتباط با دیگران فکر کنیم.

۹)نباید از واقعیت‌ها فرار کرده و یا آن‌ها را انکار و سرکوب کنیم. سعی کنیم آن‌ها را شناسایی کرده و زیر سوال ببریم تا افکار و احساسات بهتری داشته باشیم.

۱۰)تاکید بیش از حد روی هر چیزی اضطراب آور است. تا زمانی که بیش از حد به چیزی فکر کنیم آرامش نخواهیم داشت.

۱۱)به جای درگیری ذهنی به موضوعات تکراری، فکر کنیم بهترین اقدامی که می‌توان انجام داد چیست و سپس در جهت تحقق آن گام‌های اساسی برداریم.

بیشتر بخوانید:
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
عماد راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
0
0
روانشناس و مشاور فوق العاده باتجربه و درایت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: