« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
یاسوج؛
مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا گفت: در این برهه از زمان شاهد برپایی پویش ملی خانه تکانی با محوریت مدیریت مصرف آب در آستانه عیدانه هستیم که بانوان در این میان بیشترین نقش آفرینی را می توانند در مصرف بهینه آب و صیانت از این مایه حیاتی به منصه ظهور بگذارند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف  از یاسوج؛همزمان با سراسر کشور چهارمین دوره پویش ملی خانه تکانی با رویکرد مدیریت مصرف آب در پایان سال جاری در حاشیه نماز جمعه شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

علی محمد غریبی اظهار داشت: آب حیاتی ترین نیاز انسان است، همه الزامات زندگی و حیات انسان و توسعه و آبادانی به آن وابسته است، تصور حتی یک روز زندگی بدون آب مشکل و مشقت بار است.


مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا گفت: اگرچه همواره در این استان سخن از پر آبی بر زبانهاست اما واقعیت اینست بسیاری از آبها بصورت روان آب هستند و روان آبها بدون از انجام فرایند تصفیه نیز قابل شرب نمی باشند،از طرفی حفر مستمر و گسترده چاه نیز چاره و راه حل مطلوبی نیست چرا که به سفره های آبی آسیب جدی زده می شود و دست آیندگان و دیگر نسلها در سالیان آتی و نه چندان دور از نعمت آب شرب کوتاه می شود.

غریبی گفت: آبفا در فصل تابستان گذشته حتی در شهر یاسوج با تنش آبی مواجه بود و در سایر شهرستان ها و به ویژه مناطق گرمسیری هم مشکلاتی برای تامین آب داشتیم و در مقطعی بیش از ۲۰۰ روستای استان را با تانکر آبرسانی کردیم، این موارد نشانگر اینست که آب کالایی ارزشمند است و به وفور در دسترس نمی باشد و باید از آن صیانت نمود و صیانت از این نعمت ارزشمند خداوند، وظیفه شرعی، انسانی و عقلانی همه ما می باشد.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان شاهد برپایی پویش ملی خانه تکانی با محوریت مدیریت مصرف آب در آستانه عیدانه هستیم که بانوان در این میان بیشترین نقش آفرینی را می توانند در مصرف بهینه آب و صیانت از این مایه حیاتی به منصه ظهور بگذارند.


غریبی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد و مردم سرزمین ایران بر طبق رسوم زیبای بر جای مانده از قبل در پایان زمستان و آغاز بهار خانه تکانی می کنند. بسیاری از الزامات این عادت پسنیده هم با مصرف آب مرتبط است.

مدیر روابط عمومی آبفا گفت: در مبحث خانه تکانی می بایست به ضرورت شست و شو، راهکارها و ابزارها، برنامه شست و شو، کاربلدها و توزیع کار و زمان بندی توجه جدی نمود و بررسی کنید چه اموراتی حتماً باید انجام شود و کدام موارد هستند که ضرورتی ندارد و صرفاً بر حسب عادت انجام می شود، باید بنا را بر انجام ضروریات گذاشت.

غریبی بیان کرد: اگرچه آبفا در اجرای پویش ملی خانه تکانی به هیچ وجه قصد و انتظار انجام نشدن این رسم زیبا را نداشته و ندارد اما معتقدیم باید از آب به درستی و به اندازه لازم و در موارد ضروری و براساس توزیع کار و زمان بندی استفاده کرد تا از افت فشار و قطعی آب در روزهای باقیمانده سال جلوگیری شود و همچنین در شست و شوی اقلام و اثاثیه منزل بویژه شست و شوی البسه، پتو، فرشها و سایر اقلام میتوان به خشک شویی و قالیشویی هایی مراجعه کرد که از آب تصفیه استفاده نمی کنند و در این میان ضمن صرفه جویی و مصرف بهینه آب سعی بر این باشد از مواد شیمیایی کمتر ( با فرمول های دوستدار محیط زیست) استفاده شود تا هم آب کمتری مصرف شود و هم آسیب کمتری به محیط زیست، طبیعت و منابع آبی وارد شود.

مدیر روابط عمومی آبفا استان خاطرنشان کرد: حراست از آب وظیفه انسانی و عقلانی همه ماست اگر منابع آبی تهدید و کم شود ضربه آن در ابتدا متوجه خودمان است، اگر درست مصرف نکنیم و آب را آلوده کنیم نخستین قربانیان فرزندان و نوادگان خودمان در آینده خواهند بود پس با همیت و همراهی جمعی به مصرف بهینه و استفاده اصولی از آب توجه ویژه و جدی تری به این مهم داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: