« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
پیشنهاد می‌شود کارخانجات در قبال اختلاس هم خودشان را بیمه کنند که خطرات اختلاس از هر سیل و آتش سوزی و زلزله و طوفانی خطرناک است. باور نمی‌کنید از بچه‌های تحقیق و تفحص بپرسید. مجلس دهمی‌ها که سکوت کرده‌اند!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حتماً با دیدن عنوان مطلب امروز چنین گمان بردید که ما امروز قصد داریم از نمد برجام کلاهی برای شرکت های بیمه ببافیم. اما زهی خیال باطل... ما پلنگ کی باشیم که به بیمه ها خدمت کنیم. همان روزی که بیمه ها شروع کردن به بیمه کردن موبایل ما متوجه شدیم مشاوران این شرکت ها خیلی ناقلا تر از ما هستند. بگذریم .... حقیقت امر دوستانی که حقوق نجومی می گیرند قطعاً مغزشان بیشتر از ما فسفر می سوزاند و با ارائه طرح ها و ایده های تراریخته و سوفسطایی که گاهی منشا تحولات اساسی و بنیادین در جامعه می شوند، ما را مستفیض می کنند. طرح هایی مثل بیمه شخص ثالث، بدنه خودرو، آتش سوزی، موبایل، محصولات کشاورزی، مسئولیت، مهریه، بیمه اعضاء و جوارح هنر مندان و ورزشکاران و ... حتی طرح ماندگار و اصیل «بیمه اوقات فراغت و تحصیل جوانان» که چند سال قبل از آن رونمایی شد. بالاخره این اوقات فراغت جوانان نسل جدید برای خودش مراتبی دارد و مثل گذشته نیست که « کنجی و فراغتی و یک شیشه ی می» و یا « فراغتی و کتابی و گوشه چمنی» و در حقش دعا! در واقع امروز تا اوقات فراغت غنی سازی نشود و با مخلفات و ادویه اصل چین سفرا آرایی و تزئین نشود، کسی سراغش نمی رود و جوانان به همان دود سرطانزای قلیان بسنده می کنند! اما اصل داستان به رویات جراید

به گزارش «تابناک»، محسن طلایی ماهانی، مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان وقت از آغاز طرحی به منظور بیمه فراغت و تحصیل خبر داده بود و در تشریح آن چنین گفته بود: در بحث اوقات فراغت زمینه‌هایی وجود دارد که می تواند منجر به بروز آسیب هایی به افراد شود و بیمه یعنی جبران خسارات و آسیب های احتمالی که به افراد تحت حمایت تعلق می‌گیرد. موضوع دیگری که به دنبال اجرای آن هستیم «بیمه تحصیل» است، این بیمه به نوعی سرمایه گذاری برای تحصیل جوانان است و از همان بدو تولد فرد این امکان وجود دارد تا خانواده او را تحت پوشش بیمه تحصیل قرار دهند.

حالا چقدر اوقات فراغت آن سال ها بیمه شد و چه پول هایی رد و بدل شد، خدا می داند! فقط خلق الله مانده اند با این همه خدمات بیمه ها و حال خوش چه کنند. طرف زمین کشاورزی را بیمه می کند. بعد از سیل کارشناس پرداخت خسارات می گوید: سیل از سمت شمال وارد زمین شما شده است و ما زمین شما را به جهت سیل جنوبی بیمه کرده بودیم! و قس علی هذا القیاس...

با این وجود از آنجا که قدما هم بر اهمیت بیمه واقف بودند و معتقد بودند «بیمه بر هر درد بی درمان بی دواست»، ما نیز چند پیشنهاد درخور شان ادارات بیمه افاضه می گردد:

الف) بیمه سپرده های بانکی: این روزها به مدد رویکرد اقتصادی نوین در هر کوی و برزن و کوچه، یک بقالی، یک بنگاه معاملاتی ، یک بانک و چند موسسه مالی مجاز و غیر مجاز مشغول خدمترسانی به خلق الله هستند؛ فلذا مردم بخش اعظمی از نقدینگی خود را در این مراکز سپرده گذاری کرده اند. پیشنهاد می شود در کنار بررسی طرح اخذ مالیات از سپرده ها، طرح «بیمه سپرده بانکی» هم مطرح شود. چون به همان تعداد که هر روز بانک های جدید افتتاح می شوند، بانک و موسسه قدیمی تعطیل شده و بانک مرکزی درب آنها را کاه گل می گیرد و خلق الله سفیل و سرگردان می شوند. با این رویکرد جدید علاوه بر درآمد هنگفت بیمه ها، زمینه سپرده گذاری سایر افراد جامعه نیز فراهم می شود.

بیمه برجام: حالا که آمریکایی ها در اجرای مفاد یا همان مخلفات برجام دبه کرده اند و هر روز بهانه جدید می آورند پیشنهاد می شود در صورت ادامه مذاکرات و لزوم امضای برجام های بعدی، قبل از پذیرش و امضاء، برجام جدید را بیمه کنیم تا در صورت دبه کردن طرف مقابل مثل لغو بازیهای دوستانه فوتبال، از بیمه مرکزی جهانی غرامت دریافت کنیم!

بیمه اختلاس کارخانجات: در نهایت پیشنهاد می شود کارخانجات در قبال اختلاس هم خودشان را بیمه کنند که خطرات اختلاس از هر سیل و آتش سوزی و زلزله و طوفانی خطرناک است. باور نمی کنید از بچه های تحقیق و تفحص بپرسید. مجلس دهمی ها که سکوت کرده اند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین