« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در جمع خبرنگاران عنوان کرد:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنده از کشت 350 هکتار انواع گیاهان دارویی در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛خسرو محمدی در گفتگو با خبرنگاران گفت:منابع طبیعی علاوه بر اهمیت اقتصادی، کارکردهای زیست محیطی (ساماندهی گردش آب در طبیعت، تلطیف و پالایش هوا، کاهش سیل)-گردشگری و تولید گیاهان دارویی، صنعتی، معطر -حفظ خاک و ذخایر ژنتیکی داشته و به دلیل تجدید پذیر بودن اهمیت آن از نفت و گاز بیشتر است.

کشت 350 هکتار انواع گیاهان دارویی در شهرستان لنده

وی اظهار کرد:منابع طبیعی  از ارکان توسعه و رفاه بشر می‌باشد که مشمول توجه دین مبین اسلام قرار گرفته است.به‌طوری‌که هزاران آیه و روایات و احادیث به شکل‌های مختلف به مباحث طبیعت (درخت و درختکاری و زراعت) پرداخته و موضوع را مورد بحث قرار داده است.از فرمایشات حضرت امیر‌المؤمنین در نهج‌البلاغه و ائمه معصومین علیهم السلام توصیه به ترویج امر کشاورزی و باغداری و آبیاری و حفظ طبیعت شده است. ضمن اینکه آن حضرت از حافظان و احیاگران بزرگ طبیعت بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا یکی از شاخصه‎های توسعه، توجه به منابع طبیعی است، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به سفارشات و تاکیدات دینی باز شاهد عدم رعایت اصول مربوط به حفظ و حراست از منابع طبیعی در کشور هستیم.

ایشان در ادامه با بیان گزارشی از عملکرد این اداره در شش ماه اخیر گفت:طبق دستور رئیس جمهور محترم مبنی بر طرح کاشت ۱ میلیارد درخت طی ۴ سال در سراسر کشور،که بر اساس آن هر ایرانی باید سه درخت بکارد سهم مردم ما در شهرستان لنده بیش از یک میلیون درخت خواهد بود که خوشبختانه سال اول آن را تا کنون با موفقیت پشت سر گذاشته و در همین راستا تا هم اکنون بیش از 6000نهال اکالیپتوس؛کنار ؛کاج و کهور در بین مدارس و دهیاران توزیع شد.

محمدی اظهار داشت:اداره منابع طبیعی شهرستان در سال جاری 350 هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله :جاشیر خوراکی و دامی؛ کرفس ؛موسیر ؛گل پر ؛بادام وحشی  را در مناطق کوهستانی شهرستان کشت نموده که در نوع خود بی نظیر است.

رئیس اداره منابع طبیعی همچنین میزان طرح های بادمکاری شهرستان را 890 هکتار عنوان کرد که هم اکنون تحت نظارت و مراقبت این اداره قرار دارند.

ایشان در ادامه گفت: در ۱۰ماهه سال جاری از تصرف هشت هکتار از اراضی ملی در شهرستان لنده پیشگیری و یا خلع ید شده است.

خسرو محمدی همچنین از راه اندازی نهالستان لنده شامل درختان غیر مثمر در محوطه اداره منابع طبیعی شهرستان نیز خبر داد و گفت:تلاش خواهیم نمود تا در ادامه نهالهای گلدانی و ریشه‌ای سازگار با آب و هوای شهرستان را نیز در راستای کاهش آلودگی هوا تولید و به صورت رایگان بین متقاضیان توزیع نماییم.

وی یکی از برنامه های جدی اداره منابع طبیعی لنده را راه اندازی بوستانهای روستایی در سطح شهرستان عنوان نمود و تصریح کرد:در همین راستا از دهیاران درخواست نمودیم تا در حریم روستاها نسبت به راه اندازی بوستان اقدام لازم را بعمل اورند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان لنده گریزی به افت های درختان بلوط نیز زد و اظهار داشت:در یکسال اخیر بیش از دو هزار هکتار از حوزه جنگلی شهرستان دچار آفت پروانه برگ خوار بلوط شدند که کار پایش و عملیات پیش آگای آن انجام و جهت محلول پاشی در مرحله مزایده قرار دارند.

ایشان همچنین از تخصیص 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار جهت طرح های آبخیز داری شهرستان خبر داد و گفت :بزودی و بعد از مرحله مزایده عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

محمدی در پایان با بیان اینکه: منابع طبیعی میراث ملی محسوب بوده و با هرگونه تخریب و تصرف در منابع طبیعی به شدت برخورد قانونی خواهد شد از عموم مردم خواست تا  در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی اهتمام جدی داشته و هر گونه تعدی و تجاوز به منابع طبیعی ؛ جنگلها و مرتع را از طریق سامانه ۱۳۹ (تلفن امداد و نجات جنگل و مرتع) گزارش نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: