« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
مهندس افروزی مدیر امور آب شهرستان بهمئی در پیامی ضمن طلب حلالیت از مردم شمه ای از عملکرد این اداره را بیان نمودند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛مهندس افروزی مدیر امور آب شهرستان بهمئی در پیامی ضمن طلب حلالیت از مردم شمه ای از عملکرد این اداره را بیان نمودند.

پیام خدا حافظی و طلب حالیت مدیر امور آب شهرستان بهمئی و گزارش عملکرد ۹ ساله

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اکنون که با عنایات پروردگار الهی، دوران مسئولیت اینجانب در امر خدمتگذاری در اداره منابع آب شهرستان بهمئی به پایان رسیده و سربازی در سنگری دیگری از سنگرهای خدمت رسانی زیر چتر نظام جمهوری اسلامی ایران نصیب‌ شده است، برخود لازم می‌دانم با کمال تواضع و فروتنی از همه اعضای محترم شورای اداری و شورای تامین ادوار و فعلی شهرستان در راس فرمانداران محترم سابق و فعلی، امامان معزز جمعه شهرستان، نمایندگان محترم مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ حضرت حجت الاسلام و المسلمین بزرگواری، سردار عدل هاشمی پور و نماینده محترم فعلی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج موحد بابت همه پیگیری های و همکاری ها با شرکت آب منطقه ای و اداره منابع آب شهرستان بهمئی تقدیر و تشکر ویژه بنمایم.

از مجموعه همکاران ستادی شرکت آب منطقه ای استان در راس مدیر عاملین محترم ادوار و مدیر عامل محترم فعلی به خاطر تعامل و مساعی ویژه با اداره منابع آب شهرستان بهمئی تقدیر و تشکر دارم. از همکاران عزیز و تلاشگرم در اداره منابع آب شهرستان به خاطر همه زحمت هایشان کمال سپاسگذاری را دارم.

از همه خبرنگاران و اصحاب محترم رسانه شهرستانی و استانی تقدیر و تشکر می نمایم. از مردم شریف، انقلابی و ولایی شهرستان بهمئی بابت همه محبت ها و الطافشان در طول این سالها تشکر و از این بزرگواران بابت همه قصورات و تکدر خاطر احتمالی به خاطر اجرای قوانین و مقررات موضوعه طلب حلالیت دارم.

اگرچه به مصداق آیه شریفه " لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا" (خداوند هيچ كس را جز به قدر توانايى‌اش تكليف نمى‌كند)، خدای بزرگ شاهد می گیرم و مسئولان محترم بلند پایه شرکت آب منطقه ای و همکاران محترم در اداره شهرستان می تواند صحه بگذارند از هر تلاشی برای احقاق حق شهرستان در حیطه شرح وظایف خود دریغ نکرده ام.

در ادامه به طور خلاصه  شمه ای از عملکرد این اداره را در  چند سال خدمتگذاری خود  را به استحضار می رسانم:

- طرح آبرسانی به لیکک و حومه از سد کوثر: این طرح با توجه افزایش جمعیت شهرستان بهمئی و به تبع آن بالا رفتن سرانه مصرف آب، عدم ذخایر آب سطحی مطمئن برای چشم انداز بلند مدت در سطح شهرستان، جلوگیری از استحصال بی رویه منابع استراتژیک آب زیرزمینی (حدود 90 درصد مصارف آب شهرستان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود)، و تامین نیاز آب مورد نیاز صنایع شهرستان و به تبع آن اشتغال زایی با هدف تامین آب مورد نیاز شرب و بهداشت شهرستان به میزان 5/5 میلیون متر مکعب در سال برای جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفر و تامین آب مورد نیاز صنایع شهرستان به میزان 3 میلیون متر مکعب در سال برای تامین آب بالغ بر 300 طرح اشتغال زا کلنگ زنی شد. این طرح جز مصوبات سفر ریاست محترم جمهور در سال 1400 است که بر اساس آن حدود 389 میلیارد تومان برای طرح مصوب شده است، تخصیص اعتبار از ابتدا تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان بوده است، که بیش از 73 درصد اعتبار تخصیص یافته در طی دو سال اخیر بوده، پیشرفت فیزیکی 65 درصد است که مهمترین فعالیت های انجام شده شامل خرید کامل 40 کیلومتر لوله و انجام عملیات لوله گذاری به اقطار 600 میلی متر و 700 میلی متر حدود 35 کیلومتر تاکنون، افتتاح مخزن 15 هزار متر مکعبی لیکک، افتتاح مخزن 1000 متر مکعبی شهرک ولی عصر، پیشرفت فیزیکی ایستگاه پمپاژ شماره 2 به میزان 10 درصد ( احداث مخازن 1000 متر مکعبی)، عملیات خاکبرداری و جاده سازی مسیر 35 کیلومتر، حفر ترانشه لوله گذاری 35 کیلومتر، پرداخت خسارت و استملاک اراضی بیش از 85 درصد مسیر، خرید کل شیرآلات مورد نیاز طرح، احداث حدود 40 درصد حوضچه های بتنی شیرآلات مسیر طرح و انجام مناقصه احداث تلمبه خانه ها و سازه های وابسته وعن القریب انتخاب پیمانکار مربوطه می باشد.

  • طرح تغذیه مصنوعی ممبی: با توجه به اینکه افزایش سطح زیرکشت زمین های کشاورزی ، تبدیل زمین های با کشت دیم به زمین های آبی دشت ممبی، کمبود منابع آب سطحی منجر به افزایش نیاز آبی و هجوم به سمت استفاده از منابع آبهای زیرزمینی و نتیجتاً اضافه برداشت از آن در این شده است لذا با هدف 1- کنترل و مهار سیلابها فصلی و ذخیره مقدار مازاد آن و کاهش خسارات سیل 2- به تعادل رسانیدن وضعیت آبخوانها در دشت ممبی با بیلان منفی 3- استفاده از پتانسیل مخزن زیرزمینی جهت ذخیره آب مازاد در فصل غیر زراعی ، اجرای این طرح نیاز ضروری منطقه می باشد. لازم به توضیح است حجم رواناب کلی دشت ممبی حدود 30 میلیون متر مکعب در سال برآورد می شود که بر این اساس مهمترین پتانسیل بالقوه برای تامین آب دشت از طریق احداث سد های کوچک مخزنی و پروژه های تغذیه مصنوعی می باشد. پیشرفت فیزیکی طرح 75 درصد اعتبار بوده و مهمترین فعالیت های انجام شده احداث حوضچه های تغذیه به تعداد 4 حوضچه با پیشرفت 95 درصد، احداث تاسيسات انتقال آب با پیشرفت فیزیکی 50 درصد، احداث دستک های بند با پیشرفت فیزیکی 90درصد، احداث بند انحرافی با پیشرفت فیزیکی 45 درصد می باشد.
  •  
  • - مطالعه احداث سد های سرآسیاب و قلات: این طرح ها نقش مهم در توسعه منطقه را دارند و میزان اراضی هدف بالغ بر 2000 هکتار از اراضی شهرستان می باشد.، فاز اول مطالعات به اتمام رسید، فاز دوم در دست اقدام می باشد، ضمن اینکه مجوز تخصیص آب این سد ها از وزارت نیرو اخذ گردیده است و ان شالله در نظر هست در مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان گنجانده شوند.

  • - صدور مجوزات آب زیرزمینی و سطحی: حدود200 مجوز آب زیرزمینی و حدود 100 مجوز آب سطحی توسط شرکت آب منطقه ای در طی سالیان گذشته صادر شده که بالغ بر 2000 هکتار از اراضی کشاورزی و بالغ بر 100 طرح صنعتی، خدماتی کوچک و متوسط و فضای سبز تامین آب می شود.

  • - ساختمان اداره: در سال 1393 نسبت به خرید زمین اقدام، عملیات احداث ساختمان در سال 99 کلنگ زنی شد و تاکنون حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

  • - طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب شهرستان: این طرح در راستای چاره‌اندیشی برای کنترل افت و کسری مخزن حادث شده در سفره های آب زیزمینی و به تعادل رساندن منابع آب توسط شورای عالی آب کشور مصوب شد که اداره منابع آب شهرستان در راستای کنترل، نظارت و بهره‌برداری از منابع آب زیر زمینی نسبت تشکیل و استقرار گروه گشت و بازرسی اقدام و در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب تاکنون حدود 135 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه گردید و حدود 35 دستگاه کنتور حجمی روی چاه های مجاز نصب گردید و بالغ بر 60 حلقه چاه غیر مجاز به طرق قانونی دیگر تعیین تکلیف گردید، به طوری که در طی سالهای اخیر همواره جز اداره برتر در اجرای این طرح ملی بودیم.

  • - تشکیل مستمر و بیش از 60 جلسه شورای حفاظت منابع آب، حفر بیش از 4 چاه های مشاهده ای، حفاظت کیفی منابع آب، رفع تصرف بالغ از 5 هکتار از بستر رودخانه های شهرستان و ... از اقدامات دگر انجام شده در طی سالیان اخیر بوده است.

مجددا از همه مردیم شریف شهرستان طلب حلالیت دارم، روز و روزگار بر همگان خوش باد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: