به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛احداث راه اصلی لنده - تشان موقعیت بی بدیل و بدون جابگزبنی در تسهیل وتکمیل ارتباط و حمل و نقل ترانزیتی بین مناطق مرکزی و جنوبی کشور بخصوص بنادر خلیج فارس در خوزستان فراهم می کند و با توجه به اینکه این محور با مناطق و شهرستان های محروم ، در بن بست و دور از مرکز استان های خوزستان و کهکیلویه وبویراحمد هم جوار است جدیّت و اولویت احداث آن مطالبه اصلی افکار عمومی منطقه است.
شهرستان های مجاور و مشرف به محور《 لنده -تشان》بخصوص لنده و بهمئی به دلیل بن بست ارتباطی و محرومیت مفرط از زیرساخت های توسعه ای، با مشکلات و معضلات عدیدهای مانند بی کاری فقر و مهاجرت دست و پنجه نرم میکنند . و با تکمیل این محور از بن بست خارج گردیده و پرشتاب در مسیر توسعه قرار می گیرند.
به هر حال ورای این توضیحات، عملیات اجرایی این قطعه از پروژه های ملی کریدور شمال به جنوب و مناطق بندری با اخذ مجوز کمیسیون ماده 23 و پادار شدن و درج در پیوست شماره یک قوانین بودجه سنواتی کشور بعنوان طرح ملی با حضور دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی ؛نماینده وقت مردم کهگیلویه بزرگ و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در دی ماه 1398 با تامین اعتبار اولیه ی 47 میلیارد تومانی آغاز شده و برخلاف امید ، انتظار و توقع مضاعف مردم از دولت مردمی سیزدهم عملیات اجرائی آن به یکباره متوقف شد.
بعضی از مسولان که در صورت لزوم نام آنها را منتشر خواهیم کرد در عین داشتن مجوز ماده 23 و مهمتر از آن سابقه 6 ساله درج در پیوست بودجه سنواتی کشور تردید و ابهاماتی را در این خصوص القاء نمودند که مایه تکدر خاطر و رنجش افکار عمومی منطقه گردیده است و در فضای مجازی و حقیقی منتشر گردیده لذا سکوت و عدم روشن گری در خصوص واقعیات مربوط به طی مراحل قانونی ، اجرابی وعملیاتی محور لنده -تشان بی مهری مسئولان اجرایی استانی و متولی ملی پروژه را در ذهن افکار عمومی تداعی می نماید.
بررسی های کارشناسی آوای رودکوف حاکی از آن است:
باتوجه به سابقه 6 ساله تصویب مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و مهم تر از آن درج عنوان محور لنده-تشان در قوانین بودجه سنواتی و عملکرد ۸۵۰میلیارد تومانی ردیف طرح ۱۳۰۳۰۱۶۰۰۳طی پنج سال گذشته لزوم ورود دفتر رسیدگی به شکایت ریاست جمهوری و سازمان بازرسی کل کشور برای رسبدگی به ترک فعل احتمالی و ضعف عملکرد منجر به تعطیلی این پروژه توسط مجری و متولی ملی طرح ضروری به نظر می رسد.
ضمناً حداقل تجربه واطلاعات کارشناسی از نظامات حقوقی اداری کافی است برای تشخیص اینکه وقتی طرحی در پیوست شماره ۱ قوانین بودجه سنواتی درج و دارای اعتبار است القای تردید در خصوص مجوز قانونی آن مهمل بوده و اظهارات بی پایه در این خصوص ذیل مصادیق نشر اکاذیب و تحریک افکار عمومی قابل تعریف وتوصیف است.
به گزارش آوای رودکوف ؛ پیش از این نیز در پی درخواست مردم و معتمدین به منظور دخالت دستگاه قضایی در بحث محور لنده - تشان و پیگیری این مطالبه ی مردمی ؛حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگستری لنده در جمع شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: بدون شک دستگاه قضايي نميتواند نسبت به بیت المال بيتفاوت باشد لذا در همین راستا از سازمان بازرسی کل کشور دعوت خواهیم کرد تا با ورود به موضوع مشخص شود هزینه های انجام شده بدون تشریفات قانونی و غیر کارشناسی بوده یا با رعایت تشریفات قانونی و اگر بدون رعایت موازین قانونی و فنی و کارشناسی بوده چرا هزینه های کلان در این مسیر صرف شد و در غیر اینصورت چرا عملیات اجرایی آن متوقف گردیده است.
تصاویر مجوز ماده 23 جاده لنده به تشان
در ادامه با این پروژه بیشتر آشنا شوید/فیلم
این پروژه در آخر سال ۹۸ کلنگ زنی شده
حدود یک سال از عمر این پروژه در دولت قبل بوده حضرتعالی که مرتب از کلمه ترک فعل استفاده میکنید حال خود را با کلمه ترک گوش زد کنید که اولا سه سال از نمایندگی نماینده کنونی مجلس میگذرد دریغ از یک تلاش
دوماً جناب فرماندار که الان حدود ۲۰ ماه هست در لنده هستید ولی دریغ از یک ریال اعتبار برای این پروژه حیاتی جذب کرده باشید
حال ترک فعل را در خود ببین
در پروژه دشت بن ببین که از زمان حضور حضرتعالی یا تعطیل بوده یا لاک پشتی داره کار میشه
در پایان در دستگاه قضایی التماس میکنیم تا به این موضوع ورود کند.
سهم لنده از اعتبارات عمرانی سفر رییس جمهور به استان..!/آیا پروژه حیاتی این شهرستان در سفر دوم هیات دولت دوباره جان میگیرد..؟"
نوشت:پروژه ای که شاید اگر از تک تک مردم لنده نظر خواهی شود انتظار اول و آخر شهروندان لنده ای از رئیس جمهور و دولت چیست آنان تکمیل این پروژه را نجات لنده میدانند.
اعتبار این پروژه کجا رفت ؟
لنده- تشان علاوه بر مزایایی که برا استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و دیگر نقاط کشور دارد باعث از بن بست خارج شدن شهرستان هاي محروم لنده و بهمئی می شود.
۲-یک خط بایکوت خبری در رسانه ها و خبرگزاری ها و رسانه ملی برای انعکاس مطالبات مردم محروم لنده احساس می شودبطوری که حتی حرف مردم در جریان سفر وزیر کشور هم منعکس نگردید.
۳-لااقل پروژه کوچک استانی جاده لنده به تونل پاد در ابن دو دور سفر هم دستاوردی برای ارایه عملکرد استاندار نداشته!!!!
۴- این هم کم مظلومیتی نیست که حرف دل مردم لنده را فقط امام جمعه محترم بهمئی به گوش رییس جمهور رساند!!! وظاهرا مسئولین دنبال مربوط با پاک کردن صورت مسئله واقعیات پروژه مورد دغدغه مردم هستند
تراب به لنده
لنده به تشان
ینی کمک بزرگی به صرفه جویی سوخت
کاهش زمان بندر های خوزستان به اصفهان
لنده تشان ینی کمک بزرگی به مردم خونگرم خوزستان
تراب به لنده
لنده به تشان
ینی کمک بزرگی به صرفه جویی سوخت
کاهش زمان بندر های خوزستان به اصفهان
لنده تشان ینی کمک بزرگی به مردم خونگرم خوزستان
تراب به لنده
لنده به تشان
ینی کمک بزرگی به صرفه جویی سوخت
کاهش زمان بندر های خوزستان به اصفهان
لنده تشان ینی کمک بزرگی به مردم خونگرم خوزستان
محکم ادامه بده