کد خبر: ۳۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی انجام شد:
مراسم تجلیل از آزادگان بهمئی با حضور فرماندار مسئولان برگزار شد .

مراسم تجلیل از آزادگان و خاطره گویی ایام اسارت در فرمانداری بهمئی/تصاویر

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز بهمئی؛فرماندار بهمئی در نشست شورای اداری امروز با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خطاب به آزادگان،گفت: بعید میدانم بتوانیم پاسخگوی زحمات و رنج‌های شما باشیم اما بدانید تمام تلاش خود را برای خدمت به جامعه ایثارگری داشتیم؛ اگر کاری برای آزادگان نشد، نتوانستیم نه اینکه نخواستیم.

سید نصرت الله سالاری خرم رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهمئی با تبریک فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به جهموری اسلامی گفت: حقیقتا آزادگان حق بزرگی بر گردن همه ما ها دارند و ما باید قدر دان زحمات آنها باشیم و باید در هر مکان و زمان به یاد این عزیزان باشیم.

فرماندار بهمئی:تمام تلاش خود را برای خدمت به جامعه ایثارگری داشتیم؛ اگر کاری برای آزادگان نشد، نتوانستیم نه اینکه نخواستیم.

شعبان بهمئی آزاده و رزمنده دفاع مقدس شهرستان بهمئی در این نشست،گفت: آزادگان عمر ،جوانی و هستی خود را پای انقلاب گذاشتند و بدترین ورق جنگ یعنی اسارت را متحمل شدند.

وی تصریح کرد: آزادگان ما زیر چکمه های شکنجه دشمن هم آزاده بودند و امام راحل با دوراندیشی نام آنها را آزاده گذاشت.

بهمئی با بیان انیکه ما با خدا معامله کردیم،افزود: آزادگان در دفاع از ارزش های نظام و انقلاب در عراق سنگ تمام گذاشتند، هیچگاه مقابل دشمن سرخم نکردند حتی مقابل دشمن ایستادند و شورش‌ها راه انداختند.

بهمئی آزاده و رزمنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد:خیلی از افسران و درجه داران بعثی اعتراف کردند که تحت تاثیر آزادگان ما قرار گرفتند، چون هر چه شکنجه می کردند که دست از آرمان های انقلاب و امام بردارند،آزادگان ما این کار را نکردند.

وی با اشاره به خاطراتی از رشادت و شجاعت مثال زدنی آزادگان ما در زندان های رژیم بعثی،گفت: وقتی شهید حسین پیراینده از آزادگان زیر شکنجه دشمن به شهادت رسید، ما برای ایشان در خود زندان مراسم برگزار کردیم، بقیه بندها پارچه نوشته می نوشتند و به اردوگاه ما می آوردند و فاتحه می خواندند،طوری شد که نقیب عباس، افسر عراقی پشیمان شد و گفت که مجبور بودیم، از همه شما حلالیت می طلبم .

بهمئی افزود: لباس های خونی شهید پیراینده را تحویل خانواده ایشان دادیم که فیلم بوی پیراهن یوسف ساخته شد.

این رزمنده و آزاده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما همه موضوعات اسارت را باید ببینیم ،بعضی از افسران عراقی از سر ناچاری و مسئولیت اسرا را شکنجه می کردند؛ گاهی برای دادن یک نان اضافی یک افسر عراقی بازخواست می شد. شب‌های زمستان بدترین لحظات اسرا بود،ما با شکم گرسنه،سرمای شدید،کمبود لباس خواب به سر می کردیم،همان دوران یاد دارم افسری بود که بچه ها به او سیدی صمون می گفتند، سیدی صمون آخر شب دزدکی به ما نان صمون می داد.

وی تصریح کرد:اسرا، شهدا و ایثارگران همه و همه برای حفظ ولایت مطلقه فقیه و نظام هزینه دادند .

بهمئی با اشاره به لزوم دفاع از دستاوردهای نظام،گفت:همین لیکک که روستای ۶۰ تا ۷۰ خانواری بود الان به برکت انقلاب به شهر با عظمتی تبدیل شد اما برخی از ما نیمه خالی لیوان را می بینیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای نظام قلم بزنیم و قدم برداریم،خاطرنشان کرد:ما در گذشته چیزی در چنته نداشتیم ،الان باید شکران نعمت کنیم نه کفران. امیدواریم به عذاب کفر نعمت دچار نشویم.

این رزمنده و آزاده دفاع مقدس در پایان گفت:ما معامله با خدا کردیم، الان هم از نظر رفاهی هم جزو قشر ضعیف هستیم، ما برای نظام بها دادیم ،خوشحالیم از اینکه می دانیم راهمان چه بود و از دستاوردهای خود دفاع می‌کنیم.

عبدالصالح خاک نژاد،دیگر رزمنده و آزاده دفاع مقدس از بی توجهی مسئولان به برخی امور آزادگان به خصوص استخدام فرزندان آنها گلایه کرد و گفت: چطور برخی از افرادی که در اغتشاشات به صورت آشکار شیشه ها را شکستند و بانکها را آتش زدند،اکنون در شهرستان ما استخدام هستند اما بچه های ما همچنان بیکار؟

فرماندار بهمئی در پاسخ به صحبت های خاک نژاد، گفت: برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری تلاش های زیادی کردم،حداقل بنده برای آقای خاک نژاد کوتاهی نکردم اما برخی از پیگیری ها نتیجه نداد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: