کد خبر: ۳۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
به مناسبت روز پزشک انجام شد؛
کتاب [کلمات این کتاب درد می کشند] نوشته زینب امیدی، روایتی مستند و دردناک از روزهای سخت مبارزه با کرونا در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج است.

گفت‌وگوی آوای رودکوف با نویسنده کتاب«کلماتی که درد می‌کشند»

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج؛در یک دوره تلخ و تاریک، استان کهگیلویه و بویراحمد نیز همچون سایر نقاط کشور، ضربات سنگینی از شیوع ویروس کرونا متحمل شد.

کتاب [کلمات این کتاب درد می کشند] نوشته زینب امیدی، روایتی مستند و دردناک از روزهای سخت مبارزه با این بیماری در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج است.

این کتاب با زبانی ساده و روان، از فراز و نشیب‌های این دوران پرده برمی‌دارد و تصویری واقعی از تلاش‌های کادر درمان و مقاومت مردم این استان ارائه می‌دهد.

این کتاب با زبانی ساده و روان، از فراز و نشیب‌های این دوران پرده برمی‌دارد و با تکیه بر داده‌های میدانی، تصویری واقعی از تلاش‌های کادر درمان و مقاومت مردم این استان ارائه می‌دهد. این اثر ادبی، علاوه بر اینکه یک سند تاریخی ارزشمند است، برای خواننده نیز یک تجربه عاطفی فراموش‌نشدنی خواهد بود."

زینب امیدی، نویسنده کتاب [نکلمات این کتاب درد می کشند]، در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف، از تجربه نگارش کتابی درباره روزهای سخت شیوع کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت. او با توصیف شرایط بحرانی بیمارستان شهید دکتر جلیل، به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با کرونا در استان، از درد مشترک همه مردم در مواجهه با این بیماری همه گیر پرده برداشت.

امیدی با بیان اینکه "این کتاب روایتی است از روزهای سختی که بر مردم ما گذشت، روزهایی پر از دلهره که گاهی تا چند ماه بیمار و خانواده‌اش درگیر ویروس کرونا می‌شدند"، به توصیف چالش‌های فراوانی پرداخت که کادر درمان و مردم استان در آن دوران با آن مواجه بودند. او با تأکید بر فقر امکانات، کمبود تجهیزات و نگرش‌های نادرست برخی افراد نسبت به بیماران مبتلا به کووید-19، از درد عمیقی که بر دل‌ها نشسته بود سخن گفت.

نویسنده این کتاب، با اشاره به کتاب "فلسفه درد" آرن وتلسن، به این نکته اشاره کرد که زندگی مملو از درد است و کووید-19 نیز نمونه‌ای بارز از این واقعیت است. با این حال، او در عین حال به امید و مقاومت مردم نیز اشاره کرد و معتقد است که این تجربه تلخ می‌تواند دستاوردهای بزرگی برای جامعه داشته باشد.

امیدی با بیان اینکه "این بیماری که به سرعت جسم و روح بشر را تحت تاثیر قرار داد و قربانی‌های زیادی گرفت، می‌تواند برای ما دستاوردهایی داشته باشد و اینکه متوجه ضعف در زیرساخت‌ها شدیم، کمبود امکانات خودش را نشان داد"، بر اهمیت همدلی و همکاری مردم برای مقابله با چنین بحران‌هایی تأکید کرد.

او با روایت داستان‌های واقعی از بیماران و کادر درمان، مخاطب را به عمق ماجرا برده و احساسات او را درگیر می‌کند. امیدی می‌گوید: "وقتی بیمارستان شکل میدان جنگ باشد، یعنی وضعیت بحرانی است. آن موقع است که محرومیت‌ها، نداشتن‌ها خودشان را نشان می‌دهند."

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقش کادر درمان در مبارزه با کرونا اشاره کرد و از تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی کرد.

او با بیان اینکه "راوی کتاب دکتر جاودان‌سیرت است، پزشک خوب و متعهدی که تخصصش بیماری‌های عفونی و گرمسیری است. روزهای سختی را تجربه کرده و مثل یک دوست در کنار بیمارانش بوده است"، به نقش مهم پزشکان در این دوران سخت اشاره کرد.

نویسنده در پایان سخنان خود با نگاهی امیدوارانه به آینده، بر اهمیت صلح، امید و مهر در جهان تأکید کرد و آرزوی سلامتی و خوشبختی برای همه مردم جهان را دارد.

گفتگو از زینب خوش اندیش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: