« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
مظلومیت محیط زیست کوه حاتم هر از چندگاهی رسانه ای می شود؛
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: باند کوره های زغالی در کوه حاتم مرز مشترک این استان با استان خوزستان منهدم شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛سرهنگ محمد رحیم برزمند با اعلام این خبر افزود: با اعلام گزارش مردمی یک فقره حریق درکوه حاتم در جنوب غربی استان پرسنل یگان حفاظت به منطقه اعزام شدند.
وی اظهارکرد: با اعزام یگان حفاظت به منطقه مشخص شد که حریقی رخ نداده و کوره های زغالی فعال بوده است.
برزمند تصریح کرد: متخلفان پس از ورود نیروهای یگان با اسلحه جنگی به سمت آنها شلیک کردند و متواری شدند اما هیچ گونه آسیبی به پرسنل وارد نشد.
وی از امحای کوره ها زغالی خبر داد و افزود: پرونده از طریق دادگستری کهگیلویه در حال پیگیری است که جا دارد نهاد های نظامی و انتظامی همکاری لازم در جهت دستگیری این متخلفان و شروران انجام دهند.
برزمند ابراز داشت: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 574 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی این استان در قالب 37 فقره آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در آتش سوخت.
بیش از 88درصد مساحت 15 هزار و 517 مترمربعی استان کهگیلویه وبویراحمد منابع طبیعی و جنگل است.
از مجموع یک میلیون و 550هزار هکتار اراضی، جنگل و مرتع در این استان حدود یک میلیون و 528 هزار از این میزان معادل 99 درصد آن تاکنون تثبیت مالکیت شده است./ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: