« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
مشاور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمینه واگذاری پروژه‌های استان از جمله پالایشگاه نفت گچساران، تأمین آب دهدشت، لنده، چرام و سوق و پروژه سد تنگ سرخ به سرمایه‌گذاران خارجی فراهم می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، محمد امین منوچهری پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با سرمایه‌‌گذاران شرکت‌های بین‌المللی پتروهلال انرژی و تاپ مدولار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در استان حضور یافتند که قرار شد در صورت به وجود آمدن شرایط لازم تا سقف 10 میلیارد دلار در پروژه‌های مختلف مدنظر طرفین سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی افزود: لازمه این سرمایه‌گذاری ایجاد شرایط لازم در بخش‌های مختلف و تأمین نیازهای استان از طریق سرمایه‌گذار در زمینه مالی است که با توجه به قوانین و مقررات کشور باید شرایط آن فراهم شود.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی بیان کرد: در این رابطه پروژه‎های مهمی از جمله پالایشگاه نفت گچساران، سد تنگ سرخ و تأمین آب شرب دهدشت، لنده، سوق و چرام از سد کوثر مورد مذاکره قرار گرفت و نتایج مطلوبی هم به دست آمد.

منوچهری تصریح کرد: مقرر شد با توجه به زمان طولانی که سرمایه‌گذار در زمینه اجرای پالایشگاه گچساران گذرانده و نتایج ملموسی را تاکنون شاهد نبودیم مواردی که مدنظر مدیران استان است را فراهم کند و از طریق استان نیز کمک‌های لازم صورت گیرد تا با توجه به شرایط بوجود آمده پس از برجام بتوانیم در آینده شاهد اجرای این پروژه اساسی و مهم در منطقه لیشتر گچساران باشیم.

وی در مورد مشکلات سرمایه‌گذاران پروژه پالایشگاه نفت گچساران عنوان کرد: یکی از این مشکلات این است که به دلایل متعدد دوره طولانی سپری شده که استان انتظار دارد زمان اجرایی شدن این پروژه در یک دوره محدود و مشخص بوده و طولانی نشود.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی گفت: موضوع دوم بحث تأمین منابع مالی پروژه است که به گفته سرمایه‌گذار به دلیل شرایط تحریم تاکنون محقق نشده بود که اخیرا این مشکل نیز از طریق فاینانس حل شد.

منوچهری بیان کرد: مشکل دیگری که بر سر راه این پروژه وجود داشت یک سری مسائل اجرایی بود که مجری طرح قول داده است در کمترین زمان ممکن پیگیری‌های لازم را انجام دهد و این مشکلات را نیز برطرف کند.

وی عنوان کرد: اگر این موارد حل شود امیدواریم در زمان کوتاهی شاهد این باشیم که پروژه پالایشگاه نفت گچساران به صورت عملیاتی کلید بخورد.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی ابراز کرد: در زمینه تأمین منابع مالی بنا به گفته سرمایه‌گذاران حدود 3.8 میلیارد دلار تأمین مالی شده و بانک مربوطه این مبلغ را تأیید کرده است.

منوچهری از واگذاری برخی دیگر از پروژه‌های استان به سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و اظهار کرد: در مورد پروژه سد تنگ سرخ مذاکرات اولیه با امور آب استان و سرمایه‌گذار صورت گرفته و توافقاتی حاصل شده است اما منوط به اجرای موارد قانونی است که قرار شده در جلسات بعدی و مذاکرات آینده این مسائل حل شده و پیگیری لازم هم از طریق استان و هم از طریق سرمایه‌گذار صورت گیرد.

وی عنوان کرد: طرح‌های دیگری هم به سرمایه‌گذار پیشنهاد شده است که سرمایه‌گذار موافقت خود را با این طرح‌ها اعلام کرده که در آینده جزئیات آنها مطرح می‌شود.

مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور اقتصادی با اشاره به اینکه این استان از ورود سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند گفت: استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی از مواردی است که می‌تواند به رشد و توسعه استان کمک کند./تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: