« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
دكترابراهيم كارخانه اي نماينده مردم همدان وفامنين درمجلس شوراي اسلامي درنامه اي به دكتراحمدي نژاد رئيس جمهورخواستار اصلاح قانون امروزي  چك درجامعه باهدف جلوگیری ازبرخي  نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی در جامعه شده است .

به گزارش اوای دنا درنامه دكترابراهيم كارخانه اي باذكرمشكلات چك هاردرجامعه راهكارهاي آن نيزجهت اجرايي شدن درجامعه به رئيس جمهورپيشنهادشده است.
دراين نامه آمده است:

دهها هزار چک بلامحل و توزیع آن در سطح جامعه از جمله مواردی است که سلامت و امنیت اقتصادی جامعه را با ناامنی مواجه می سازد نظر به اینکه برگه های چک  هرکدام در حکم اسناد مالی محسوب می شود شایسته است عنایت فرمایید به منظور پیشگیری از بروز مشکلات تهمیدات لازم را به عمل آید.

درادامه اين نامه باذكرراهكارهاي اين مشكل آمده است : در حال حاضر به علت اینکه صدور دسته های چک صرفاً براساس شناخت معرف در اختیار اشخاص قرار می گیرد و در سوء استفاده از آن هیچگونه مسئولیتی متوجه شخص معرف که مسئولیت صدور چک را پذیرفته است نمی­شود، براین اساس به منظور جلوگیری از بروز نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی در جامعه طرح ذیل جهت عنایت دستور بررسی کارشناسی و اقدام لازم پیشنهاد می گردد:

1- کلیه دسته چک ها بر اساس تضمین معتبر صادر گردد.

2- چک های صادره به سه صورت از سوی بانک، اشخاص معتبر و ارائه وثیقه تضمین و نوع ضمانت نیز بر روی هر دسته چک قید گردد.

3- تضمین پرداخت از سوی بانکهای منوط به اخذ ضمانت کافی جهت اطمینان بخشی از وصول کلیه اوراق دسته چک خواهد بود.

4- اشخاصی که ضمانت ارائه دسته چک را به اشخاص حقیقی تقبل می کنند موظفند معادل سقف ریالی دسته چک به بانک تضمین معتبر بسپارند. دریافت کننده دسته چک می تواند برای هر بار دریافت آن تضمین های متفاوتی را به بانک معرفی نماید.

5- بانکها موظفند در قبال  اخذ تضمین معتبر نسبت به ارائه دسته چک اقدام نمایند.

6- دسته چک ها متنوع و بر اساس سقف های مختلف اعتباری طبقه بندی و سقف پرداخت بر روی کلیه اوراق دسته چک قید گردد.

7- از این پس چک به عنوان سند مالی معتبر دارای تضمین مشخص و دریافت کننده آن کاملاً از نوع تضمین وصول آن مطلع و عواقب بروز هرگونه مشکل در مسیر پرداخت آن را شخصاً به عهده می گیرد.

دكتركارخانه اي اضافه كرد: رئيس جمهوربعدازملاحضه اين طرح خوب اقتصادي درنامه اي خطاب به آقای فرزین رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی كشورخواستاررسيدگي فوري به اين پيشنهاد واعلام نتيجه به رئيس جمهورشد.

نماينده مردم همدان وفامنين درمجلس شوراي اسلامي درپايان گفت:حل مشكلات فعلي قانون  چك درعرصه اقتصادي كشوريكي ازانتظارات نخبگان وكارشناسان اقتصادي كشوروعامه مردم است ومجلس باهمكاري وهماهنگي دولت بايدسعي كند اين مشكل رابرطرف نمايد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: