« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۵
یاداشت-محمد جهانبخش
ما هر گونه تخریب را محکوم می کنیم چه تخریب یک بنر ۶۰هزارتومانی(که علی الظاهر متعلق به ستاد استقبال مردمی است و از هزینه ی بیت المال نیست!!!!!)و چه تخریب صنعت هسته ای و بتن ریزی در قلب رآکتور هسته ای اراک و ….
آوای رودکوف-محمد جهانبخش:چند روزی است که دو تیتر زیر از سوی رسانه های حامی دولت به صورت گسترده در فضای مجازی در حال انتشار است؛

مخالفان دولت در اقدامى عجیب بنر رییس جمهور در یاسوج را پاره کردند!

در شبکه های مجازی هم،تحرکات گسترده ای برای تحریم استقبال روزیکشنبه از رییس جمهور توسط منتقدان به راه افتاده!

به عنوان یک طلبه مصمم به واکاوی و شفافیت در محتوای ارایه شده توسط تیم رسانه ای حامی دولت و افشای انگیزه به راه اندازی چنین عملیات روانی گسترده هستم و به همین منظور به ذکر چند نکته ساده در این باره بسنده می کنم؛

۱-رسانه های حامی دولت برای القای عنوان موج تخریب دولت توسط مخالفان!!!هیچ دستاویزی به جز همین یک فقره عکس منتشر شده ندارند و یک فقره عکس به تنهایی نمی تواند به عنوان یک حرکت سیاسی سازمان یافته از سوی مخالفان دولت(که از قضا در این عملیات روانی همگی بر تبانی تحریم مراسم استقبال از رییس جمهور متهم بلکه محکوم شده اند!!)تلقی شود.

در اینکه این کار(پاره کردن بنر ستاد استقبال مردمی!!؟)کار اشتباهی است هیچ شک و شبهه ای نیست و فاعل این کار شرعأ باید نسبت به جبران خسارت در این مورد و بی احترامی به رییس جمهور قانونی مملکت پاسخگو باشد اما آنچه تعجب بنده را در این عمل زشت بیش از سایر موضوعات برانگیخت این است که رسانه های حامی دولت از کجا می دانند این کار توسط چه کسی و با چه عقیده ای انجام شده!؟ آیا با وی مصاحبه یا گفتگویی داشتند یا نه این مسأله صرفأ ادعای بدون پشتوانه و حدس و گمان آنهاست و هیچ دلیلی بر انتساب این عمل زشت به مخالفین دولت وجود ندارد!!

تجربه نشان داده است نوعأ برای شناخت اجمالی فاعل یا مسبب واقعی هر کاری باید به سراغ کسی رفت که بیشترین نفع را از انجام آن عمل خواهد برد یا بیشترین ضرر را از خود و وابستگانش دفع خواهد کرد و یا آن عمل با منابع اعتقادی و مکتب و رویه ی گذشته ی آن فرد سازگار باشد.

در این مورد عقل سلیم و متعارف چه حکم می کند؟

آیا یک فرد سیاسی ولو با عقل حداقلی نمی فهمد که جریان رسانه ای حامی دولت بیشترین سوء استفاده را ازین کار خواهد کرد!؟

آیا تخریب مال دیگران و بی احترامی به مسولین با سنت و سیره بزرگان و مشرب سیاسی مخالفین دولت هیچ سنخیتی دارد؟

اکنون باید از رسانه های حامی بی چون و چرای دولت سؤال پرسید که اقدام شرم آور تخریب بیشترین سود را نصیب جریان حامیان دولت تدبیر و امید نکرده است؟

آیا رسانه های حامی دولت که الان باید به فکر وسیله ی نقلیه برای حضور در اقصی نقاط استان برای تهیه ی گزارش های خبری از افتتاح صدها پروژه ی عمرانی و زیربنایی و ..به دست وزرا باشند چرا وقت خود را صرف راه اندازی این عملیات روانی می کنند؟پاسخ مشخص است فلذا این کار نمی تواند کار جریان سیاسی مخالف دولت باشد چون مضاف بر قبح ذاتی این عمل نیازی به این کار نیست و ازین کار سودی عاید جریان منتقد دولت می شود.

چهارم؛رسانه هایی که خود هر روز آمار قتل و جنایت و خودکشی استان را ارایه می دهند خود بهتر از دیگران می دانند که از حیث جرم شناسی علت العل بروز چنین حوادثی فقر و بیکاری و گسترش شکاف طبقاتی میان سطح زندگی توده های مردم با سبک زندگی مدیران نجومی دولت تدبیر و امید است و در عرصه ی خدمت رسانی به توده های مستضعف از جمله استان ک.ب کار چندانی نکردند و که اگر غیر ازین بود این استان محروم و مستضعف بعد از گذشت بیش از سه سال از عمر دولت میزبان هیأت دولت نمی شد.

براین اساس اتاق جنگ عملیات روانی مدل کهنه ی ایجاد رقابت ساختگی و تحریک طیف خاکستری برای حضور در ورزشگاه یاسوج را برگزیده که ان شاءالله طرفی از این روش غیراخلاقی برنخواهند بست.

پنجم؛ما هر گونه تخریب را محکوم می کنیم چه تخریب یک بنر ۶۰هزارتومانی(که علی الظاهر متعلق به ستاد استقبال مردمی است و از هزینه ی بیت المال نیست!!!!!)و چه تخریب صنعت هسته ای و بتن ریزی در قلب رآکتور هسته ای اراک و ….

رسانه های حامی دولت در کنار ابراز نگرانی خویش از تخریب اموال ستاد استقبال مردمی! لطفأ از حجم اخبار اعتراضی خود نسبت به تخریب صنعت هسته ای و …هم کمی برای مخاطب بگویند تا بتوان مدال دلسوزی نسبت به اموال عمومی و بیت المال را بی هیچ شایبه ای به ایشان داد.

پ.ن؛خطاب به فعالین سیاسی و رسانه ای؛این یک بازی رسانه ای و عملیات روانی پیش پا افتاده است که افراد و چهره های اثرگذار را وادار به محکوم کردن یک فعل سطح پایین بشوند و توجه فکار عمومی استان را نسبت به دستاوردهای سه ساله ی دولت و مصوبه های مفید زیربنایی منصرف کرده و با ایجاد فضای دوقطبی دروغین مخالف استقبال-موافق استقبال برای کشاندن مردم به مراسم استقبال تلاش کنند.درحالیکه سوابق سه ساله ی دولتی که وعده ی صد روزه ی حل مشکلات را به مردم داده است برای تصمیم گیری در میدان انتخابات سال ۹۶که آوردگاه واقعی میان جریانات سیاسی کشور است کفایت می کند.
عاقبت از آن متقین است.

محمد جهانبخش
دبیر جریان عدالتخواه استان کهگیلویه وبویراحمد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: