« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
با حضور معاون وزیر نیرو در کهگیلویه و بویراحمد؛
مخزن 15 هزار متر مکعبی آب شرب شهر لیکک به بهره برداری رسید .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛معاون عمرانی استانداری استان با اشاره به اینکه ، آب شرب شهر لیکک و روستاهای حومه از طریق سد کوثر در آینده نزدیک  تامین می شود گفت:

طرح آبرسانی سد کوثر به شهر لیکک و روستا های حومه از سال 1389 آغاز به کار کرد و از سال 1390تاکنون 165 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

پژمان نیک اقبالی افزود:بر اساس بودجه مصوب پارسال 115 میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی سد کوثر به شهرلیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستاهای حومه با 57 کیلومتر طول خط انتقال ، دبی آب 355 لیتر بر ثانیه ، 2 ایستگاه پمپاژ و 4 مخزن ذخیره آب در حال ساخت است گفت:با بهره برداری از این طرح سالانه 8 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تامین می شود .

نیک اقبالی گفت: به علت نبود ذخائر آبی مهم و نامناسب بودن آب شرب در سطح شهرستان، طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای اطراف با هدف تامین آب شرب مورد نیاز این شهر و نیز  تامین آب مورد نیازصنایع شهرستان ، اجرای سیاست های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت و جلوگیری از مهاجرت بی رویه  روستائیان به شهر لیکک اجرا می شود.



معاون عمرانی استاندار بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح توسط کارشناسان بیش از 100 میلیارد تومان برآورد شده است که با اجرای این طرح تحول مهم و چشمگیری در توسعه و آبادانی شهرستان بهمئی صورت می گیرد.

نیک اقبالی گفت : خرید 13 کیلومتر لوله فولادی به قطر 28 اینچ ، اتمام مخزن هزار و 15 هزار مترمکعبی ، 20 کیلومتر عملیات خاکبرداری مسیر لوله خط انتقال و ساخت جاده دسترسی ، خرید شیر آلات بزرگ مخازن از عمده ترین فعالیت هایی است که تا کنون برای اجرای این طرح انجام گرفت. حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کشور با اشاره به اینکه ، شهرستان بهمئی از شهرستان هایی است که از نظر تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی در زمان اوج مصرف دچار مشکل می شود گفت: این مشکل در سال‌ های اخیر افزایش یافته است و امیدواریم با بهره برداری از این طرح علاوه بر بر رفع مشکلات کم آبی در زمینه شرب و کشاورزی، شاهد توسعه بخش کشاورزی و صنعت در شهرستان بهمئی باشیم.

امروز همچنین ساخت بنای شهرداری لیکک با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و جاری شهرداری ، در 3 طبقه و زیربنای 2 هزار 100متر مربع آغاز شد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: