« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۴۳۳
تعداد نظرات: ۱۰۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹
اختصاصی به مناسبت هفته دفاع مقدس-بازنشر
راننده آمبولانس در حالی که از من فرار می کرد گفت: تو۲۴ ساعت است که شهید شده ای والان زنده شده ای، با حالتی مضطرب به من گفت دیگر نمی توانم با شما بیایم و خودت با آمبولانس هر جا دلت خواست برو !
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،محمدرضا جعفری از رزمندگان وجانبازان دوران دفاع مقدس می باشد که با ۹۰ ماه حضور درمناطق جنگی وشرکت در اکثر عملیاتها به عنوان خط شکن، آفند و پدافند، نقش پررنگی در دفاع مقدس داشته است

وی از همرزمان۱۷۵ شهید غواصی است که چندی پیش پیکر آنها تشییع شد. مطالبی را که در ادامه می خوانید گفتگوی محمدرضا جعفری با خبرنگار خبرگزاری حیات می باشد.

* دوران مبارزاتی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی برای شما به چه شکل گذشت؟آیا در مبارزه با رژیم ستمشاهی فعالیتی داشتید؟

قبل از انقلاب سه بار توسط ساواک به دلیل پخش اعلامیه های حضرت امام (ره) و پاره کردن عکس شاه در حضور مردم و دانش آموزان دستگیر شدم و شکنجه های زیادی را تحمل کردم . زمانی که برای سومین بار دستگیر شدم ، ناخن پایم را کشیدند وشکنجه های فراوانی را تحمل کردم.

*از وقوع جنگ و ورودتان به مناطق عملیاتی بگوئید، در چند عملیات به عنوان غواص حاضر بودید و در کدام عملیات موفقیت های بیشتری کسب شد؟

در اغلب عملیات های آبی خاکی به عنوان غواص حضور داشتم و همیشه جزو رزمندگان خط شکن بودم . در عملیات خیبر در هورالهویزه شمال بصره – عملیات کربلای۴ محور ابوالخصیب و کربلای۵ و عملیات بدر در منطقه عملیاتی آبهای هورالهویزه – جزیره فاو عملیات والفجر ۸ و غیره شرکت کردم .
به جرات می توانم بگویم عملیات والفجر ۸ از گسترده‌ترین و موفق‌ترین عملیات‌های آبی خاکی دنیا بود که انعکاس وسیعی در رسانه ها و محافل سیاسی و نظامی دنیا داشت و معادلات نظامی دنیا را کاملا به هم ریخت. پیروزی رزمندگان اسلام درعملیات والفجر ۸ محصول دعاهای حضرت امام (ره) و به طور قطع یک اعجاز از طرف خداوند تبارک و تعالی بود.

*به چه علت برای حضور در مناطق جنگی رسته غواصی را انتخاب کردید ؟

دلیل اصلی انتخاب رسته ی غواصی این بود که بسیار علاقمند بودم خط شکن باشم و خواهان شهادت بودم. دوست داشتم جسدم برنگردد وگمنام باشم که متاسفانه این توفیق حاصل نشد.

* درصورت تمایل، ماجرای شهادت وبازگشت مجدد خود به زندگی را تشریح کنید.

در بازگشت از محورعملیاتی کربلای ۴ « نهرعرایز»، به دستور فرماندهی و با ایجاد جان پناه به عقب بازگشتیم که درمسیر برگشت مجبور بودیم سینه خیز برویم . با وجود سیم خاردارهای زیاد در این مسیر تمام بدنم زخمی و خونین شده بود. بعد از چند ساعت سینه خیز به نزدیک یکی از مقرهای خودی رسیدم که بلافاصله با موج انفجارگلوله توپ عراقی ها به بالا پرت شده و به زمین افتادم و از هوش رفتم.

دیگر چیزی نفهمیدم، وقتی چشمانم را باز کردم دیدم در پتویی سرخ رنگ داخل آمبولانس در حال حرکت هستم. فورا بلند شده و فریاد زدم؛ مرا کجا می برید ! … مرا کجا می برید!! …….

ناگهان راننده آمبولانس ترمز کرد وپا به فرارگذاشت. در حالی که دنبال او می دویدم، به راننده گفتم مگر چه شده ؟

گفت تو ۲۴ساعت است که شهید شده ای و الان زنده شده ای، با حالتی مضطرب به من گفت دیگر نمی توانم با شما بیایم و خودت با آمبولانس هر جا دلت خواست برو !

سوار آمبولانس شدم وبا راننده که در یک خودروی دیگر سوار شده بود به سمت بیمارستان صحرایی حرکت کردیم . همه از این جریان متعجب شده بودند، با توجه به اینکه حال من خوب نبود و بدنم خونین بود به بیمارستان منتقل وبستری شدم، بعد از پنج روز ترخیص شدم و به خط مقدم رفتم و آماده شدم تا در عملیات کربلای پنج شرکت کنم. الحمدالله در عملیات کربلای پنج هم شرکت کردم و با لطف پروردگار پیروزهای بزرگی بدست آوردیم و قلب امام(ره) خشنود شد.

*طی حضور در مناطق عملیاتی با کدام یک از شهداء یا فرماندهان شاخص دوران دفاع مقدس آشنا شدید؟

به لطف حضور
در مناطق مختلف عملیاتی، افتخار آشنایی با شهید حسین خرازی ، شهید ردانی‌پور ، شهید حبیب‌الهی ، شهید مهدی باکری ، شهید حاج حسین همدانی ، شهید نورعلی شوشتری ، شهید احمد کاظمی ، شهید فضل الله محلاتی ، شهید جانباز احمد قدیریان ، شهید طهرانی مقدم ، شهید عباسعلی جان نثاری ، شهید سید احمد پلارک ، شهید آوینی، شهید غلامعلی رجبی ، شهید نادر مهدوی ، منصور مهدوی نیاکی ، و ۲۳۰۰ نفر از سنگر شکنان، غواصان و فرماندهان دفاع مقدس در عملیات های آبی خاکی نصیب من شد.

به یاد دارم که ما در یگان های قرارگاه چهارم در عملیات محرم و با فرماندهی شهید مهدی زین‌الدین، وقتی با فرماندهان و غواصان برای عبور از رودخانه « دویرج » از منطقه « چم‌هندی » تا «چم»‌ اعزام شدیم، علی‌رغم شناسایی و بررسی‌های انجام شده برای عبور از رودخانه « دویرج »، به علت بارش شدید باران در شب عملیات و بالا آمدن آب تا عمق سه متری، تعداد زیادی غواصان در این عملیات به شهادت رسیدند و علت آن هم طغیان رودخانه در شب عملیات بود.

در آن عملیات شاهد شهادت بهترین عزیزان اسلام و قرآن بودم. عروج زیبای این شهدا دارای برکاتی شد که به واسطه آن توانستیم در مرحله ای مهم تر از عملیات محرم، ۵۵۰ کیلومتر از خاک کشور از جمله ارتفاعات مهم منطقه پل چم سری ، حوزه نفتی بیات ، نهر عنبر ، شهر میمه و موسیان را آزاد کنیم و جاده عین خوش به دهلران ، از زیر دید و تیر رس دشمن خارج شد . همچنین شهرک طیب عراق نیز تحت اشراف ما قرار گرفت.

* با توجه به اینکه در عملیات کربلای ۴ حضور داشتید آیا با شهدای غواصی که اخیراً پیکرهایشان با تلاش ستاد تفحص شهدا به وطن بازگشتند، آشنا بودید؟

من با اکثر شهدای غواص همرزم بودم و تک تک آنها را می شناختم، با آنها تمرین و آموزشهای خاص داشتم و ۱۷۵ شهید غواص که با دستانی بسته اما پر فروغ برگشتند را جزو بهترین های عالم هستی می دانم و به این گفته ی خودم اعتقاد دارم ، آنها اهل عبادت خاص و دعاها و راز و نیازها و مجاهدت های نفسانی عجیبی بودند ، همه ی آنها اهل نماز شب بودند.

در آستانه عملیات کربلای ۴ بچه ها بیشتر از قبل نماز می خواندند و عشق به شهادت در چهره ی آنان به وضوح دیده می شد، آنها ملتمسانه از خداوند تبارک و تعالی آرزوی شهادت می کردند وهیچگاه آنان را نمی دیدم مگر اینکه اشک در چشمانشان به شوق معبود حلقه زده باشد ، اما آنها در میدان رزم همتائی نداشتند ، آنها شجاع ، پرغیرت ، مجاهد ، قاطع ، زاهد ، متوسل به ذات اقدس الهی و آزاده بودند و مزد آنها غیر از شهادت چیز دیگری نمی توانست باشد.

جمله ی مهم و زیبای مقام معظم رهبری که فرموده اند : « غواصان دریادل کربلای ۴ و ۵، هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت » مویّد اهمیت موضوع است.

* کیفیت حضور رزمنده ها در جبهه ها و فضای معنوی موجود به چه شکل بود؟ به طور کلی اگر آداب خاصی قبل از عملیات ها داشتید برای ما توضیح دهید.

فضای معنوی حاکم بر جبهه ها قابل توصیف نیست ، فضای جبهه تلفیقی از بصیرت ، نیایش ها ، راز و نیازها ، دعا ها و مجاهدت ها بود و سلاح ما اطاعت محض از حضرت امام (ره) و دعا و ذکر و توسل بود. ما در همه ی روزها حتی اگر دو نفر هم بودیم به همدیگر اقتدا می کردیم و نماز جماعت را برگزار می کردیم ، ارتباط با خدا و توسل به اهل بیت(ع) ، اخلاص و انجام وظیفه ، از ویژگی های شهدا و رزمندگان بود ، قرآن مجید ، دعای توسل ، دعای کمیل ،دعای ندبه و زیارت عاشورا را زیاد می خواندیم و حقیقتاً شهداء مصداق آیه ی شریف « لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » بودند ، و باید گفت آنان معبری بودند تا انسان ها به خدا برسند و این تفکر موجب پیروزی های بزرگی شد .

مهمترین کارهای رزمندگان اسلام قبل از هر عملیات، نوشتن وصیت نامه ، ادای دین و پرداخت حق الناس بود تا با آمادگی کامل به دیدار معشوق بروند ،آنها به وارستگی ظاهری خود هم می پرداختند ، که از جمله آنها غسل شهادت و مراسم حنابندان بود که طی آن با گذاشتن حنا به دست ، پا و سر اوج رضایت و خشنودی خویش را در آغاز عملیات نشان می دادند وبه یاد دارم که حنا گذاشتن افراد مجرّد در اولویت بودند، گریه های شوق و حلالیت طلبیدن بچه ها از یکدیگر و شادی توام با معنویت از ویژگی های اصلی شب عملیات بود.

* نقش امام (ره) در زمان جنگ تحمیلی تا چه حد تاثیر گذار بود؟

حقیقتا حضرت امام خمینی (ره) در جریان جنگ تحمیلی توانستند با قدرت رهبری بالای خود نیروهای مومن به انقلاب و اسلام را گرد هم آورند و بر علیه نیروهای خصم بسیج نمایند. این اقدام در طول تاریخ ایران و حتی جهان بی نظیر بود، با توجه به محبوبیت بالای امام(ره) و اینکه ایشان علاوه بر رهبری سیاسی از مراجع بزرگ شیعه نیز محسوب می شدند، نقش پررنگ ایشان در بسیج مردمی کاملا مشخص بود.

خاطره ای از امام (ره) دارم که لازم است خدمتتان عرض می کنم :

وقتی در منطقه عملیاتی شلمچه بطور غیرقابل تصوری موفق به سرنگونی یک فروند بالگرد عراقی با تیربار گرینوف شدم، بخاطر این اقدام منحصر بفرد، نشان شجاعت و جانبازی گرفتم و متعاقب آن به دیدار حضرت امام‌(ره) رفتم.

در آن جلسه به اتفاق مرحوم حاج سید احمد آقا وارد اطاق حضرت امام‌(ره) شدیم، در آن دیدار ایشان ضمن تقدیر از بنده بخاطر سرنگونی هلی‌کوپتر عراقی در جملاتی کوتاه فرمودند «این کاری که شما کرده‌اید نمی‌توان مشابه آن را در هیچ کجا پیدا کرد»، و فرمودند «شما اجر شهید را دارید و همچون شهید هستید، شما که با یک تفنگ عادی هلی‌کوپتر دشمن را سرنگون کرده‌اید همه ی این‌ها از خداست . وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَـکِنَّ اللّهَ رَمَى.. و اگر توجه شما به خدا باشد و برای خدا بجنگید این امور ادامه خواهد یافت و اگر خدای نخواسته کسی در حق شما‌ها کوتاهی کند، ظلم به اسلام و این کشور و نظام اسلامی کرده است.»

این مهم است که بدانیم حضرت امام (ره) چه زیبا و چه عارفانه با رزمندگان برخورد داشتند و این موارد برای جوانان باید مهم باشد.

*در حال حاضر به چه کاری مشغول هستید؟آیا فعالیت فرهنگی در حوزه دفاع مقدس انجام می دهید؟

بنده دارای رتبه ی فوق ممتاز خوشنویسی خطوط فارسی هستم و هم اکنون در حال تدوین خاطرات دوران دفاع مقدس می باشم و کتابی هم با عنوان « حماسه ی آزاد » تالیف کرده ام که در مرحله ی چاپ می باشد. همچنین به فعالیت های هنری و فرهنگی نیزمی پردازم و به لحاظ شناخت و آشنائی نسبت به موقعیت های مناطق عملیاتی ، بعنوان راوی راهیان نور فعال هستم.

* با توجه به گستردگی حوزه دفاع مقدس آیا میزان فعالیت های فرهنگی در راستای اشاعه فرهنگ ایثار وشهادت را در عصر حاضر مناسب می بینید ؟

ما هر چه فعالیت کنیم باز هم جای کار هست ، گستردگی این حوزه بسیار زیاد است و مسئولین هم حداکثر تلاش خود را انجام می دهند، اما هنوز به نقطه ی مطلوب نرسیده ایم. توجه به اصلِ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می تواند در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، بسیار موثر باشد، به ویژه این که غنای فرهنگ دفاع مقدس موجب می شود که بسیاری از نوجوانان و جوانان در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن مصون بمانند و تبیین و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت و زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا در راستای عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری یک واجب است.

معظم له بارها ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت را به عنوان یک اصل مهم معرفی فرموده اند.در این راستا مقام معظم رهبری سیاست های کلی را در امور ایثارگران ابلاغ کرده اند که از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.

در این ابلاغیه آمده است که « حفظ و ترویج آثار، ارزش ها، حماسه ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد، توسعه و نگهداری موزه ها، یادمان ها، نمادها و نشان های جهاد، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت تربت پاک شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراکز فرهنگی باید تحقق پیدا کند»

.*از شرایط جانبازی و اوضاع جسمانی خود صحبت کنید.

من با خدا معامله کردم و برای انقلاب، نظام اسلامی، امام به جبهه ها رفتم.اگر امروز رهبرمعظم انقلاب فرمان دهد باز هم آماده ام. طبیعی است که حضور طولانی مدت در جنگ تبعات خاص خود را دارد ،سخت ترین مجروحیت من هنگامی بود که بالگرد عراقی را با تیربار گرینوف در شلمچه زدم ، همچنین صدمات روحی که در عملیات کربلای ۴ « نهر عرایز » بر جسم و روحم وارد شد و ۲۴ ساعت بی هوش شدم.

هم اکنون از نظر جسمی وضعیت مناسبی ندارم و چندین بار مورد اصابت گازهای شیمیائی خردل و عامل اعصاب (تابون) قرار گرفته ام و موج انفجارهای قوی باعث اختلالات اعصاب و روانم شده است، بنیاد شهید وامور ایثارگران در خصوص درصد جانبازی بنده قول مساعدت داده است، اما از اعماق وجودم می گویم که همان تفقّد حضرت امام (ره) نسبت به حقیر و و جمله ی معروف و فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «غواصان دریادل کربلای ۴ و ۵، هرگز از یاد تاریخ این مرز و بوم نخواهد رفت » برایم کافی وهمچون مدال افتخار می باشد.

*به عنوان یک رزمنده چه توصیه ای به جوانان نسل امروز می کنید ؟

اولین مورد و توصیه ی من ضمن اطاعت از ولی فقیه این است که جوانان باید بدانند که سربلندی کشور از خون شهیدان نشات می گیرد، حتما وصیت نامه حضرت امام (ره) و شهدا را بخوانند و ببینند چه عواملی باعث پیروزی های بزرگ در هشت سال دفاع مقدس شد. جوانان توجه کنند که عزت به انسان هایی اعطا خواهد شد که خداوند را ناظر بر اعمال خویش ببینند و نسل جوان باید بداند که شهدا حاضر نبودند حتی یک وجب از خاک میهن مان به دست دشمن بیفتد و با عزمی پولادین به دفاع پرداختند ، آنها جانشان را فدا کردند تا اسلام، قران و کشور محفوظ باشد.
جوانان عزیز توجه نمایند که ما در جنگ، نه فقط با عراق، بلکه با قدرت های بزرگ نظامی می جنگیدیم و دلایلی که ما را این نبرد پیروز کرد، اطاعت ازرهبری و دعاها و راز ونیازها بود. از جوانان می خواهم که شهدا را الگوی خود قرار دهند.

*در پایان اگر مطلبی باقی مانده است بفرمائید.

من سوابق مبارزاتم را معامله با خدا می دانم و هیچگونه درخواستی از مسئولان، به دلیل حضور در جبهه ها و تحمل شکنجه ها ندارم و خداوند را ناظر بر کارهایم میدانم ، همه این تلاش ها برای خداست.

تنها خواسته من این است که مسئولین، ایده و تفکر پیشکسوتان جهاد و شهادت را در برنامه هایشان دخیل کنند، زیرا ایثارگران، دلسوز ترین افراد برای انقلاب و اسلام هستند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۰۷
دکتر طاهر مویدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری میکند و قدمهایتان را استوار میسازد.
موسوی یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
باسلام این قسمتش اشکم را در آورد :

فضای معنوی حاکم بر جبهه ها قابل توصیف نیست ، فضای جبهه تلفیقی از بصیرت ، نیایش ها ، راز و نیازها ، دعا ها و مجاهدت ها بود و سلاح ما اطاعت محض از حضرت امام (ره) و دعا و ذکر و توسل بود. ما در همه ی روزها حتی اگر دو نفر هم بودیم به همدیگر اقتدا می کردیم و نماز جماعت را برگزار می کردیم ، ارتباط با خدا و توسل به اهل بیت(ع) ، اخلاص و انجام وظیفه ، از ویژگی های شهدا و رزمندگان بود ، قرآن مجید ، دعای توسل ، دعای کمیل ،دعای ندبه و زیارت عاشورا را زیاد می خواندیم و حقیقتاً شهداء مصداق آیه ی شریف « لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » بودند ، و باید گفت آنان معبری بودند تا انسان ها به خدا برسند و این تفکر موجب پیروزی های بزرگی شد .
موسوی یزدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
باسلام این قسمتش اشکم را در آورد :

فضای معنوی حاکم بر جبهه ها قابل توصیف نیست ، فضای جبهه تلفیقی از بصیرت ، نیایش ها ، راز و نیازها ، دعا ها و مجاهدت ها بود و سلاح ما اطاعت محض از حضرت امام (ره) و دعا و ذکر و توسل بود. ما در همه ی روزها حتی اگر دو نفر هم بودیم به همدیگر اقتدا می کردیم و نماز جماعت را برگزار می کردیم ، ارتباط با خدا و توسل به اهل بیت(ع) ، اخلاص و انجام وظیفه ، از ویژگی های شهدا و رزمندگان بود ، قرآن مجید ، دعای توسل ، دعای کمیل ،دعای ندبه و زیارت عاشورا را زیاد می خواندیم و حقیقتاً شهداء مصداق آیه ی شریف « لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ » بودند ، و باید گفت آنان معبری بودند تا انسان ها به خدا برسند و این تفکر موجب پیروزی های بزرگی شد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
رزمندگان 8 سال دفاع مقدس جزو پرهیزکاران بودند و این انگیزه ی الهی سبب فداکاری و ایثار آنان، در آن سال ها شده بود
صناع یاوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
درود خدا بر استاد جعفری اعجوبه قرن

رژیم بعث عراق با حمایت و پشتیبانی مالی و نظامی همه کشورهای دنیا به مرزهای ما حمله کرد اما این رزمندگان اسلام با دست های خالی و با ایستادگی در مقابل دشمن بعثی به مقابله پرداختند و نگذاشتند ذره ای از خاک کشور ما در تصرف دشمن در آید.باید حماسه آفرینی و دلاورمردیهای رزمندگان 8 سال دفاع مقدس برای نسل های جدید بازگو شود. در حال حاضر همه ما در هر کجا و در هر مسئولیتی که هستیم وظیفه داریم در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی به مقابله بپردازیم.
سپاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
مبرهن است که این رزمنده اسلام با روحیه شهادت طلبی به همراه شجاعت و ایثاری که در طول سال‌ها، در جبهه‌های نور و شرف به نمایش گذاشت، صفحات نوین و زرینی به تاریخ دفاع مقدس نگاشت
سپاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
مبرهن است که این رزمنده اسلام با روحیه شهادت طلبی به همراه شجاعت و ایثاری که در طول سال‌ها، در جبهه‌های نور و شرف به نمایش گذاشت، صفحات نوین و زرینی به تاریخ دفاع مقدس نگاشت
سپاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
مبرهن است که این رزمنده اسلام با روحیه شهادت طلبی به همراه شجاعت و ایثاری که در طول سال‌ها، در جبهه‌های نور و شرف به نمایش گذاشت، صفحات نوین و زرینی به تاریخ دفاع مقدس نگاشت
موسی رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
رزمندگان و مردم میهن ما در زمان جنگ تحمیلی وحدت و یکپارچگی داشتند و کسانی که توانایی برداشتن اسلحه داشتند اعلام آمادگی کرده و تا پای جان جنگیدند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
صلابت، ابهت، همت، عظمت، وحدت، رفعت، جلالت.................عالی
سلامتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
خاطره ای از ایشان
چهره ای شاد و نورانی داشت. خوب که نگاهش می کردی می توانستی آثار خستگی را در صورتش ببینی. ولی چشمانش تو را بیشتر مجذوب خود می کرد. لباس خاکی، ساده و تمیزی بر تن داشت. باریک اندام بود و در چهره اش مظلومیتی غریب موج می زد.
نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
بخشی از وصیت نامه یکی از همرزمان استاد جعفری

خواهرانم، تقوي پيشه كنيد و حجابتان را مانند سنگر بدانيد و حفظش كنيد.
... و خواهش ديگري كه از خانواده خود و دوستان خود دارم اين است كه، كساني كه بي حجاب و ضد انقلاب هستند، دوست ندارم كه در مراسم دفن و ختم من شركت كنند و از شماها مي خواهم كه جلوي آن ها را بگيرند و با آن ها صحبت كنيد، بلكه انشاء الله خداوند آن ها را به راه راست هدايت كند.

شهيد رضا احمدي پير الوان (۱۳۶۷-۱۳۴۵ تهران)
خواهران حجاب شما مشت محكمي به دشمن زده است.

شهيد رضا ايوان كشكولي (۱۳۶۱-۱۳۴۲ فيروز آباد)
به خواهرانم مي گويم كه با بي حجابي مبارزه كنيد كه اين هم يكي از كه اين يكي از ارمغان هاي غرب است و با اين وسيله مي خواهد اصل حجاب را لوث و لكه دار كند و من شما قسم مي دهم كه حتما مبارزه كنيد كه بسيار رنج آور است و اين بي حجابي بي حرمتي به خون شهدا است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
رزمندگان کشور در جنگ تحمیلی با ایثار جان و مال خود از دین و خاک میهن دفاع کردند و ما باید امروز قدردان آنها باشیم.
صفدر میحطی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
خون شهیدان، رسالت ما را سنگین تر می کند

هنوز هم «عطر شهادت» از ورای سالهای دور، به مشام می رسد. هنگامی که از «دفاع مقدس» یاد می شود، یاد حماسه سازان میدان های شرف و عزت، جان را لبریز از افتخار و مباهات می کند.

آنان که عطر معنویت و صفا را در سنگرهای مقاومت و خط مقدم جهاد می پراکندند، آنان که «صلابت» و «عطوفت» را درهم می آمیختند، آنان که ترکیبی از «اشک و آهن» و «خشم و عاطفه» بودند، مزه خوب و طعم خوش «جهاد» و «عرفان» را چشیده بودند، «شور» و «شعور» را با هم داشتند.

یادشان بلند و ماندگار بود؛ آنان که در سایه فداکاری و جان نثاری، «خط جهاد و شهادت» را بر بام بلند آسمان و در دفتر ماندگار تاریخ و دیباچه عشق، رسم می کردند.

نگهبان مشعل های نورانی حق بودند و مرزبان حریم مکتب و میهن.

با دلی روشن و پرباور، در میدان جنگ، اهل «محراب نماز» و «سنگرهای دعا» بودند. شوق بندگی و عشق پرستش، در کنار روح حماسی و شور حمله و شجاعت رزم، به آنان شیوه ای علوی و روحی حسینی بخشیده بود و چاشنی سلاح رزمشان ایمان و عقیده بود، نه باروت !
عامر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
سنت خدا بر این قرار دارد که مبارزه حق با باطل همیشگی باشد و تکامل از خلال مبارزه به دست می‌آید. مردم در خلال سختی‌ها و مشکلات پخته و آزموده می‌شوند.
رودکی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
سلام بر این عزیز دل ما که نه اهل «نان» بود و نه اهل «نام».

هنوز هم می‏توان در دشت خونین خوزستان صدای عشق را شنید؛ صدایی که عشاق را مجذوب می‏کند؛ همان صدایی که در زمان دفاع مقدس، رزمندگان را به سوی خود فرا می‏خواند.

هنوز می‏توان در جای جای این خطه، ایثارگری و دلدادگی را حس کرد.

هنوز می‏توان صدای عاشقان را از عمق سنگرها و بیابان‏ها و آهنگ عارفانه‏ی نماز شب را از این سرزمین شنید؛ گرچه از غرش تانک‏ها، توپ‏ها و هواپیماهای دشمن خبری نیست.

هنوز می‏توان مقاومت دلیرانه‏ی رزمندگان را در «سه راه شهادت» مشاهده کرد.

هنوز می‏توان صدای خنده‏ی عاشقان را که به سوی معبود خود پر کشیدند، شنید.

هنوز می‏توان تشنگی دلاورانی که عرصه را بر مزدوران تنگ کرده، همانند مقتدای خود، حسین گونه جام شهادت را نوشیدند، احساس نمود.

و هنوز صدای رزمندگان اسلام در فکه، طلاییه، هویزه، بستان، سوسنگرد، شلمچه، خرمشهر و پادگان دو کوهه شنیده می‏شود.

شلمچه، سرزمین گل یاس است و عطری خاص هنوز در فضای این منطقه به مشام می‏رسد. شلمچه دیر گاهی است منزلگاه عشاق است؛ آنجا خانه‏ی دلدار و محور احرار بوده و هست.

هنوز لحظه‏هایمان را به نامتان متبرک می‏کنیم. هنوز در این کوچه‏ها، طنین گام‏هایتان جاری است و رهگذران عاشق، سرمست از جرعه‏ی زلال روح آسمانی‏تان، عشق و ایمان و مهربانی را زمزمه کرده و آرزو می‏کنند که: ای کاش هیچ نسلی حماسه‏ی حضور را فراموش نکند.

خرمشهر، سند ایستادگی و پایمردی ایران است و شهدای زیادی با خون خود بر پای این سند مهر زده‏اند. هنوز آثار خشم دشمن و آثار دفاع جانانه در شهر هویدا است.

«پادگان دو کوهه» هنوز پر ازدحام است؛ همان گونه که در سال‏های دفاع مقدس و زمان عملیات پر استقبال بود. وارد پادگان که می‏شوی، نوای دل‏انگیز نوحه و زیارت عاشورا. همه را به سمت حسینیه‏ی شهید همت می‏کشاند.

سلام بر همه‏ی شهیدان جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس.

سلام بر بچه‏های بی‏پلاک و با پلاک! سلام بر پلاک‏های برگشته از زیر خاک!
نامی داران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
فرازی از وصیتنامه یکی از شهیدان بزرگوار

ما كه جز تكلیف كاری دیگر نداریم، اگر ما به اجتهاد خودمان برای خودمان تعیین مسئولیت كنیم این غلط است. وجود امام، امروز برای ما معیار است. راه او راه سعادت و انحراف از راهش خسران دنیا و آخرت است و من با تمام وجود این اعتقاد را دارم كه شناخت و مبارزه با جریانهایی كه بین مسلمین سعی در به انحراف كشیدن انقلاب از خط اصیل و مكتبی آن را دارند به مراتب حساستر و سخت‌تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریكاست.

وصیتم به برادران این است كه سعی كنند توده مردم را كه عاشق انقلاب هستند از نظر اعتقادی و سیاسی آماده كنند كه بتوانند كادرهای صادق انقلاب را شناسایی كنند و عناصری كه جریان‌های انحرافی دارند را بشناسند؛ كه شناخت مردم در تداوم انقلاب امری حیاتی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
دلاورمردی‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های فرزندان ایران اسلامی در زمان دفاع مقدس هرگز رنگ فراموشی به خود نمی‌گیرد.
اله یاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
مسئله‌ى دفاع مقدّس علاوه بر اينكه يك آزمون بزرگى بود براى ملّت ايران، آزمونى هم بود براى بُروز استعدادها، هم استعداد اشخاص، هم استعداد مناطق كشور؛ حالا در مورد استعداد اشخاص به نظر من اين نكته‌ى مهم و قابل توجّهى است كه به آن توجّه نميشود؛ يعنى از بس واضح است مورد غفلت قرار ميگيرد، از كثرت وضوح مخفى ميماند؛ و آن اين است كه اين دفاع مقدّس وسيله‌اى شد براى اينكه استعدادهاى مكنون در انسانها، به شكل عجيبى بُروز كند. مثلاً در سپاه، شما ملاحظه ميكنيد يك جوانى وارد ميدان جنگ ميشود و در حالى كه از مسائل نظامى هيچ اطّلاعى ندارد و وارد نيست، در ظرف يك سال، يك سال و نيم، دو سال تبديل ميشود به يك استراتژيست نظامى؛ اين خيلى مهم است. خب، شما الان در حالات شهدا و سرداران بزرگ و مانند اينها كه نگاه ميكنيد، مثلاً فرض كنيد شهيد حسن باقرى من‌باب مثال، بلاشك يك طرّاح جنگى است. هركس منكر اين معنا باشد، اطّلاع ندارد؛ والّا كسى اطّلاع داشته باشد، خواهد ديد كه واقعاً اين جوان بيست و چند ساله يك طرّاح جنگ است. كِى؟ در سال ۱۳۶۱؛ كِى وارد جنگ شده است؟ در سال ۱۳۵۹. اين مسيرِ حركت از يك سرباز صفر به يك استراتژيست نظامى، يك حركت بيست ساله، بيست و پنج ساله است؛ اين جوان در ظرف دو سال اين حركت را كرده است! اين خيلى نكته‌ى مهمّى است...

اين عجيب نيست؟ اين معجزه نيست؟ اينها معجزه‌ى انقلاب است... يك جوان بيست‌وهفت بيست‌وهشت ساله و حدّاكثر سى ساله در وقت شهادت، و در اوج توانايى‌هاى نظامى يك انسان، يك جوان؛ او از كجا شروع كرد كه به اينجا رسيد؟ در چه مدّتى به اينجا رسيد؟ اين خيلى مهم است.
شاکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
دلیل همه این ها تقوای الهی است
و دليل دیگر مهارت اينها و عظمت كار اينها اين است كه پختگان نظامى ما، برادرانى كه در ارتش بودند و سالها كار كرده بودند - كه در طرّاحى عمليّات با همديگر مى‌نشستند، در فتح‌المبين، در بيت‌المقدّس، در خيبر، جاهاى ديگر، تبادل نظر ميكردند - همه، كار اينها را و فكر اينها را تصديق و تأييد ميكردند. و دليل روشن‌تر اينكه اينها توانستند يك ارتش مجهّز پشتيبانى‌شده‌ى از سوى قدرتهاى بزرگ را، با آن همه سازوبرگ در عمليّات‌هاى فوق‌العاده عجيبى، آنچنان در محاصره بيندازند كه آنها خودشان حيرت كنند. فرض كنيد در عمليّات فتح‌المبين طرّاحى‌هاى همين نيروهاى جوان ما، همين بچّه‌هاى ما موجب شد كه - دشمنى كه آن صحراى عظيم را [ پر كرده بود] كه بنده آن صحرا را همان زمان جنگ رفتم كاملاً از بالا ديدم؛ استقرار نيروهاى دشمن را از آن ديدگاه‌ها بنده نگاه كرده بودم كه چطور تمام اين صحرا را، دشت‌عبّاس و اين طرف و آن طرف را اينها [ فرا ]گرفته‌اند - دشمن ناگهان احساس كند كه اين نيرويى كه در مقابل او است و دارد با او ميجنگد، از پشت سر دارد به او حمله ميكند. اين مهم نيست؟ اين كوچك است؟ اين قابلِ اين نيست كه روى اين حركت عظيم كار بشود، فكر بشود، تحقيق بشود، كار هنرى بشود، كار تحقيقى انجام بگيرد؟ اينها شوخى است؟ يا در عمليّات بيت‌المقدّس دو سه لشكرِ مجهّزِ دشمن ناگهان احساس ميكنند در محاصره قرار گرفتند؛ در اين صحراى منطقه‌ى خوزستان از شمال دارد به آنها حمله ميشود، از شرق دارد به آنها حمله ميشود، از اين طرف دارد به آنها حمله ميشود. پس اهمّيّت و صحّت طرّاحى‌هاى جوانهاى ما، اين استعدادهاى برجسته، از جمله اينجا معلوم شد كه يك لشكر مجهّز، يك نيروى مسلّحِ از همه جهت مجهّز كه هم ژنرال‌هاى كاركشته و قديمى و افسران برجسته به قول خودشان داشتند، هم از طرف دشمنان ما در سطح جهانى به اينها كمك ميشد، به اينها دستور داده ميشد، روش ياد داده ميشد، حتّى تاكتيك به اينها تعليم داده ميشد؛ اين ارتشِ آنچنانى در مقابل طرّاحى‌هاى جوانهاى ما دست و پايشان بسته ميشد، كم مى‌آوردند و مغلوب ميشدند؛ اين دليلِ چيست؟ اين دليل اين است كه كار در اينجا داراى يك‌چنين عظمت و اهمّيّتى است.
مهندس امیری از عسلویه فاز 15
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
از ته دل می گویم که خم مي شوم براي بوسيدن دست هايت. همان دست هايي كه هنوز به عطر بوسه حضرت روح الله معطر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
جانبازان رهبران این نهضت اند .

« امام خمینی (ره) »


القِیامَةِ ریحُهُ کَرِیحِ
پیامبر (ص)فرمودند: مَن جُرِحَ فی سَبیلِ اللَّهِ جاءَ یَومَ
المِسکِ... عَلَیهِ طابَعُ الشُّهَداءِ

هر کس در راه خداوند مجروح شود، در حالى وارد قیامت
مى‏ شود که بویش چون بوى مشک است... و نشان شهیدان را دارد.
هنوز راه همان است و مرد بسیار است .
خبر دهید که اهل نبرد بسیار است.
الیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
زنده نگه داشتن و پاسداری ارزش‌های دفاع مقدس موجب افزایش ضریب امنیتی کشورمان وبقا و دوام آن می‌شود لذا همه ما به نوبه خود باید تلاش کنیم فرزندانمان را با این ارزش‌ها بیشتر آشنا کنیم.
دکتر علوی از دانشگاه علوم دفاعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
ضمن سلام و درود بر این رزمنده بزرگ و تاثیر گذار
باید دانست که اگر امروز نیروهای فرامنطقه ای از جمله امریکا در دروازه های کشور ما در خلیج فارس حضور دارند و منطقه خاورمیانه را به منطقه ای پرآشوب تبدیل کرده اند و با وجود اینکه ایران ما تقریبا در محاصره قرار دارد، مردم ایران در داخل کشور احساس امنیت می کنند؛ اگر امروز هیچ کشوری جرئت تجاوز به خاک کشور و انقلاب ما را ندارد و به صورت مستقیم با ما درگیر نمی شود، به دلیل این است که آنها جنگ با این ملت زنده، بیدار و شجاع را در جنگ تحمیلی تجربه کرده اند و می دانند با مردمی جان بر کف رو به رو هستند؛ ملتی که از مرگ برای آرمان هایش نمی ترسد. از این رو، حفظ این دستاوردها و پاسداشت آن همه مجاهدت ها، وظیفه ای بس سترگ است که امروز بر شانه های جوانان ما گذاشته شده است.
نهان راز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
شب عاشقي را رقم مي زدند
هما نا ن كه بر مين قدم مي زدند

از آنها كه تنها پلاكي به جاست
كمي استخوان ، مشت خاكي به جاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام و حمایت و

پشتیبانی ماندگار ملت مقاوم ایران در هشت سال جنگ نابرابر است.ملت ما در طول

دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت و حفظ وحدت و حضور در

صحنه توانست در برابر مقابل حجم گسترده ای از دشمنان که از صدام و عراق حمایت

می کردند بایستد و اجازه ندهد وجبی از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند.

رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، مخلصانه از میهن اسلامی دفاع

کردند و امنیت، اقتدار و صلابت امروز، مرهون زحمات این قشر ایثارگر است. قدرت

دفاعی ایران بیمه خون شهدا و حماسه رزمندگان اسلام در طول هشت سال رشادت و

دلاوری است. دفاع جانانه و مبتنی بر تفکر اسلامی و انقلابی ملت قهرمان ایران در دفاع

مقدس نه تنها دستاوردی برای رژیم بعثی و حامیان او نداشت بلکه از این مرز و بوم

کشوری مقتدر ساخت که به عنوان کانون صدور انقلاب و بیداری اسلامی در جهان

مطرح شد.رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس در حساس ترین دوران

تاریخ با قامتی بر بلندای ابدیت، گام های استواری در راه حقیقت خواهی گذاشتند.
استوار از استان اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
دفاع مقدس و خون شهدا موجب گسترش دین اسلام در دنیا و همچنین بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان شد واین موضوع باعث ترس و هراس غرب شد و برای جلوگیری از این پدیده خودجوش دست به اسلام هراسی و خشن جلوه دادن چهره اسلام زدند.
بیداری اسلامی فاکتور مستقلی نیست و پیدایی و پیدایش بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است یکی از آثار جدی دفاع مقدس این است که می توان در مقابل ظلم ایستاد و به پیروزی رسید و پیروزی های بدست آمده در بیداری اسلامی حاصل انعکاس ندای انقلاب اسلامی و رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است
صولتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
عالییییییییییییییی
اما
نسل امروز ما با توجه به دسترسی آسان به اخبار و وقایع پیرامونش بویژه از طریق فضای مجازی باید بتواند بهتر با شجاعت، دلاوریها و از خودگذشتگی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شده وآنها را درک کند.
سالک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
استاد جعفری و تمام فرزندان ایران که در دوران دفاع مقدس برای دفاع از میهن اسلامی عازم جبهه شدند با همین وحشی گریهایی که امروزه توسط رسانه ها و نیز فضای مجازی منتشر می شود مبارزه کردند و با دلاوری شجاعانه از تسلط داعشیان به شهرها و و ورود آنها به خاک ایران جلوگیری کردند.
و پیروزی شکوهمند رزمندگان اسلام در مقابل نشان از شجاعت و از خودگذشتگی شهداء، جانبازان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی است که شناخت این ارزشها باعث می شود ما هر چه بیشتر از ایثارگریهای رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شده و سر تعظیم در مقابل آنها فرود آوری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
دشمنان نظام و انقلاب سعی دارند با روش های مختلف از جمله تهدید و تحریم باورهای دینی ملت ایران را تضعیف و خدشه دار کنند اما به لطف الهی هرگز موفق نخواهند شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
به فرموده رهبر فرزانه انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، علاوه بر این راه و منش شهدا به نسل جوان و آینده نیز انتقال پیدا می‌کند.
صلاحی دورانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
درود استاد و رزمنده اسلام

اگر شبها درجای گرم ونرم میخوابیم و مثل مردم کشورهای نزدیک مجبور به مهاجرت جنگی و آوارگی نیستیم، مدیون مردانی هستیم که ازسالها پیش تا هنوز میجنگند تا مرزهامون به روی بیگانگان باز نشه،دم همتون گرم، سالاران شجاع
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
خوشا آن سر که در پای تو باشد
خوشا آن دل که ماوای تو باشد

خوشا آن سینه ای کز آتش عشق
بجوش از جام صهبای تو باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
رزمنده ی دلیر استاد محمدرضا جعفری

مجاهدت رزمندگان و ایثارگران که دفاعی غیورانه از اسلام و جمهوری اسلامی ایران بود ، اسلام و ملت عزیز ایران را سرافراز کرد و شوق فداکاری سرشار از معرفت فروزان و درخشان را در قلبها و جانها هویدا ساخت.

با جهانی مشحون از مباهات ،به همت و تلاشهای بی شایبه ی شما که رمز عزت و عظمت ، استقلال ، سعادت و سیادت و همان جهاد فداکارانه است را تبریک عرض نموده و به رسم اکرام و احترام ، این لوح سپاس تقدیم حضور ایثارگرانه ی شما می گردد.

با امید به اینکه مهر وجودتان همواره پوینده ، پاینده و تابنده باشد و گامهایتان راسخ و استوار یه سوی بهروزی و پیروزی رهنمون گردد.

افتخار همه آفاقی و منظور منی
شمع جمع همه عشّاق و به هر انجمنی
موسائی از کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
سلام بر آنهائی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم !

قامت راست کردن تا ما قامت خم نکنیم !

به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم .

سلام بر آنهائی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند !
ناموران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
هشت سال دفاع از وطن در برابر تجاوز عراق، باعث شده است تا ایرانیان از روزهای سخت جنگ به عنوان دفاع مقدس یاد کنند. روزهایی که بسیاری از ایرانی‌ها از جوانان تا کهن سالان راهی جبهه‌های جنگ می‌شدند تا از وطن در برابر دشمن متجاوز دفاع کنند. در حالی که صدام حسین تصور می‌کرد طی چند روز کل ایران را فتح خواهد کرد و در تهران جام پیروزی را سرخواهد کشید، مردم این سرزمین کاری کردند که او هشت سال پشت مرزهای ایران بماند حتی بخشی از سرزمین خود را در مقطعی در اختیار نیروهای ایرانی ببیند.
شاکردوست از کردستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
جانباز اسلام استاد جعفری بزرگ
ایثار و رشادت غرور آفرین شما را برای صیانت از اسلام راستین و حراست از میهن اسلامی ارج نهاده و دوام توفیقات و عزت شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند منان مسئلت دارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
ایستادگی در مقابل دشمنان مقتدر و مسلط، زورگوی ظالم و پرروی گستاخ، کار بسیار بزرگ و با عظمتی است. این همان کاری است که مردم ما کردند و عظمت ملت ما به خاطر همین شهادت جوانان شما و شجاعت فرزندانتان بود
صلواتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
رزمندگان اسلام و همه ی مجاهدان معتقد بودند؛ دنـیـادوسـتـی و دل بستن بـه حـیـات دنـیـا، شوق جهاد و دفاع را در دل مـی خشکاند و در مـقـابـل، فـریـفـتـه نـشـدن بـه جـلوه هـای زودگـذر آن از عـوامـل پـیـروزی در نبرد نظامی و صـحـنـه های مختلف زندگی اسـت.

آن ها در هشت سال مجاهدت خویش، بارها و بارها دل کندن از دنیا را تجربه کردند وثابت کردند که می توان از مواهب دنیا برای ساختن آخرتی زیبا بهره مند گردید

اکنون که جامعه ی اسلامی ما به دنبال یافتن سبکی مناسب برای زندگی است، می تواند از تجربه ی آن سال ها ی نورانی بهره مند گردیده و عنصر " دنیا برای ساختن آخرتی مورد رضایت خداوند" را در طول زندگی خویش مرور کند.
دکتر غلامی از دانشگاه شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
واقعا چرا این انسان که جانش را در خطر انداخته نباید چهره ماندگار شود خداوکیلی اگه من مسئول بودم این رزمنده را چهره ماندگار میکردم و در مورد ایشان کتاب مینوشتم
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
خاطرات جبهه ها یادش به خیر
ای بسیجی ها خدا یادش بخیر
در سرم دیگر نباشد شور خون
یاوران سر جدا یادش به خیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
رفته بودم سفری سمت دیار شهدا
که طوافی بکنم گرد مزارشهدا

به امیدی که دل خسته هوایی بخورد
متبرک شود از گردوغبارشهدا

هرچه زدخنجراحساس به سرچشمه چشم
شرمگینم که نشد اشک نثارشهدا

خشکی چشم عطش خورده از آنجاست که من
آبیاری نشدم فصل بهارشهدا

چون نشد شمع که سوزددل سنگینم شب عشق
کاش می شد که شود سنگ مزار شهدا

آخرین خط وصایای دل من این است
که به خاکم بسپارید کنار شهدا....
نوری شادمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
باسلام
این مصاحبه اعتقاد من را به خدای بزرگ هزار برابر کرد
مغزم داره هنگ کرد
سلام بر این بزرگمرد و همه رزمندگان اسلام که این امنیت را برای ما هدیه اوردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
واقعا چرا این انسان که جانش را در خطر انداخته نباید چهره ماندگار شود خداوکیلی اگه من مسئول بودم این رزمنده را چهره ماندگار میکردم و در مورد ایشان کتاب مینوشتم
سراوانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
یاد معنویت دوران جنگ
عبدی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
هرنفس بوی سیب می آید
ازمسیرشلمچه این شبها
زنده شد یادکربلای پنج
یادسربندهای یا زهرا
نعمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
اَللّهُمّ صَلِّ عَلَی الْکَهْفِ الْحَصِینْ وَ غِیاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَکین ،حُجَّتِکَ وَ کَلِمَتِکَ النّامُوسِ الْاَکْبَر اَلْاِمامِ الْمَهْدیِّ الْمُنْتَظَر اَللّهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَه ، وَاجْعَلْنا مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ وَالْفائِزینَ بِلِقائِهِ.
شیاری از بندعباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
این کار بدین معنی است که هیچ ملتی بدون فداکاری قادر نخواهد بود از هویت و عزت و ناموس خود و از ارزشها و باورها و حقوق خود دفاع کند.
درایتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، آزادگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، معرف فرهنگ مبارزه با استکبار به جوانان و انتقال تجارب دفاع می باشد
ناصح نکو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
گریز از عرصه هایی که زورگویان و مستکبران جهان بر ملتهای آزاده تحمیل می کنند سرانجامی جز تحقیر شدن و آنگاه گرفتار شدن در چنبره ستم و تجاوز آنان نخواهد داشت، این درس را ملت رشید و بیدار ما به همه آموخت و در تاریخ، ماندگار ساخت.


امروز جهاد پرشکوه فلسطینیان مظلوم که با دست خالی، صهیونیستهای خشن و سنگدل و تا دندان مسلح را عاجز و بیمناک کرده اند، ادامه همان درس جاودانه است و پا در گل ماندن نیروهای اشغالگر در عراق، حاصل این سرمشق کارآموز است در آن مرز و بوم.

شهیدان، گوهر تابناک بر پیشانی دفاع مقدس اند و از اینرو است که هر دل آگاه و وجدان پاکی، تکریم و سپاس آنان را بر خود فرض می شمرد و هر آرزومند سربلندی پرچم اسلام و هر مؤمن به بشارتهای قرآن، بر آنان درود می فرستد.
پروردگارا بهترین سلام و رحمت خود را بر آنان نثار فرما و آنان را با برترین بندگانت محشور کن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
رهبر انقلاب اسلامی :
عامل اصلی سربلندی و عزت یک ملت در میان ملتها و همچنین در طول تاریخ، مجاهدت و تلاش آن ملت در عرصه های مختلف و از همه مهمتر در عرصه آمادگی برای جانفشانی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
بدخواهان ملت ایران و همچنین برخی، بدنبال آن هستند که فداکاریهای دوران دفاع مقدس و شخصیتهای نقش آفرین آن از یاد بروند و بر همین اساس تلاش دارند جانفشانی های دفاع مقدس و جهت گیری و مسیری را که امام بزرگوار (ره)، آن حکیم و بنده بصیر الهی معین کرده بود، تخطئه کنند.
لحظه لحظه حوادث دوران دفاع مقدس، برای ملت ایران فراموش نشدنی است و تاثیرات بزرگی در مسیر حرکت ملت بسوی آرمانها دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
سلام بر رزمندگان اسلام
نامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
در دویست سال اخیر، برای اولین بار ایران در جنگی نابرابر حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد؛ از مستشاران خارجی کمک نگرفت؛ روی پای خود مردانه ایستاد؛ در صنایع دفاعی به خودکفایی رسید؛ حتی در اوج جنگ از رفتن به پای صندوقهای رأی برای تعیین سرنوشت، غفلت نکرد و خود را به عنوان قدرتی که می تواند پشتوانه مستضعفان جهان باشد تثبیت کرد.
مانیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
با وجود این رزمندگان شجاع خدا را سپاس می گزاریم که منت هیچ قدرت و کشوری و ابرقدرتی در جنگ، بر گردن ما نیست و مردم کارآزموده و متوکل ما با استعانت از ذات مقدس کبریا یکه و تنها و مظلومانه بر‌مشکلات بسیاری از طرح و عملیات و بسیج و آموزش نیروها تا نیاز تسلیحاتی کشورمان فائق آمده است. و علاوه بر موفقیتهای اعجاز گونه ای که در صحنه های دفاع از کشور اسلامی و بیرون راندن متجاوزین از هزاران کیلومتر، به تحولات شگرف صنعتی از قبیل راه اندازی کارخانجات و دیگرگونی در خطوط تولید و ساختن و اختراع دهها وسایل پیشرفته و مدرن نظامی، آن بدون هیچ گونه کمک خارجی، دست یافته ایم
ع غیابی بازپرس یکی از شعبات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
شما چنانچه باورتان آمده باشد که نمی توانید صنعت درست بکنید و نمی توانید صنایع بزرگ و کوچک را و چیزهایی که احتیاج به غرب بوده است خودتان آنها را درست بکنید، تا این باور هست، نمی توانید که انجام بدهید. اول باید خودتان را درست کنید؛ اول باید باورتان بیاید که ما هم انسانیم، ما هم قدرت تفکر داریم، ما هم قدرت صنعت داریم. این قدرت در همۀ افراد بشر بقوه هست. اگر این باور برای شما پیدا شد [موفق خواهید بود]. با این تجربه ای که در این دو سال شماها کردید، دیدید که آن حرفهایی که گفته می شده است تبلیغات بوده است و مسائل آنطور نبوده است. این تبلیغات بوده است که در مقابل قدرتهای بزرگ نمی شود نفس کشید و باید تسلیم قدرتهای بزرگ شد.‌... این پیروزی که شما به دست آوردید، برای اینکه باورتان آمده بود که می توانید؛ باورتان آمده بود که امریکا نمی تواند به شما تحمیل بکند. این باور اسباب این شد که آن کار بزرگ معجزه آسا را شماها انجام دادید و چنانچه شما ملاحظه می کنید که در این دو سال در کشور ما صنعتهای زیادی که آنها انجام می دادند، خودشان انجام می دهند و باورتان باشد که خود ما هم می توانیم، صنعتی داشته باشیم و می توانیم ابتکاری داشته باشیم. همین باورِ توانایی، شما را توانا می کند. اساس این باور است که آنها از ما گرفته بودند. آنها ما را از همه چیز تهی کرده بودند، به طوری که افکار ما، باورهای ما، همه وابستگی داشت. اگر افکار یک ملتی وابستگی به قدرت بزرگی داشته باشد، تمام چیزهای آن ملت، وابستگی پیدا می کند. عمده این است که افکار شما آزاد بشود، افکار شما از وابستگی به قدرتهای بزرگ آزاد بشود. اگر افکار شما آزاد شد و باورتان آمد که ما می توانیم که صنعتمند و صنعتکار باشیم، خواهید بود. اگر افکارتان و باورتان این باشد که مامی توانیم مستقل باشیم و وابسته به غیر نباشیم، خواهید توانست. اگر کشاورزان ما باورشان این باشد که ما می توانیم در کشاورزی به جایی برسیم که صادر کنیم و وابسته به غیر نباشیم، بلکه دیگران به ما محتاج باشند، می توانند. اگر شماهایی که در صنعت هستید و پرسنل صنعتی [هستید] در ارتش این باور را داشته باشید و به تجربه این باور را امروز دارید که می توانید صنّاع باشید و می توانید کارهای ابتکاری بکنید، خواهید توانست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
هنرمندان ما تنها زمانی می توانند بی دغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به حیات جاویدان رسیده اند. و هنرمندان ما در جبهه های دفاع مقدسمان اینگونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند. و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند؛ و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی درد را رسوا نمودند. خدایشان در جوار رحمت خویش محشورشان گرداند.
بارز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
امام خمینی ره

• ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم .

• ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم .

• ما مظلومیت خویش و ستم ستمکاران را در جنگ ثابن نموده ایم .

• ما انقلابمان را درجنگ به جهان صادر نموده ایم .

• ما در جنگ ریشه های انقلاب پر بار اسلامیمان را محکم کردیم .

• البته دفاع بر هر مسلمی ، بر هر انسانی واجب است و ما به حسب امر خدا دفاع کردیم از خودمان و از اسلام.

• جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظامهای فاسد ، در مقابل اسلام احساس ذلت کنند .

• جنگ ما جنگ فقر و غنا بود ،جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگی وجود دارد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
جاری است در زلالی این دشت آسمان
با این حساب سهم زمین هشت آسمان
این جا پرنده های زیادی رها شدند
باید خطاب کرد به این دشت آسمان
دشتی که در قدم قدم خاک روشنش
دنبال رد پای خدا گشت آسمان
در پیشواز آن همه پرواز، بارها
تا این دیار آمد و برگشت آسمان
ای دشت بر غروب تو سوگند لحظه ای
از خون کشتگان تو نگذشت آسمان
مریم زارعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
0
0
درود بر این شهید زنده که باعث افتخار ما ایرانی هاست
محمدیان از کاشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
درود ای رزمنده عزیز


امام خمینی ره :

« این تربت پاك شهیدان است كه تا ابد میعادگاه عاشقان و عارفان و دارالشفای آزادگان و دلسوختگان خواهد بود. »



«آنچه ما در اوج دانستنمان می دانیم، شهید در حضیض لذتش می بیند.»



« مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوك در عالم معنویت است. »



« رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود، که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود، و خود نیز شربت شهادت نوشید. »



« هان ای شهیدان! در جوار حق تعالی آسوده خاطر باشید، که ملت شما پیروزی شما را از دست نخواهد داد. »



« گوارا باد بر این شهیدان، لذت انس و همجواری شان با انبیای عظام و اولیای کرام و شهدای صدر اسلام، و گوارا تر بر آنان باد نعمت رضایت حق، که رضوان من الله اکبر. »



« گریه کردن بر شهید زنده نگهداشتن نهضت است. »



« شهادت یک هدیه ای است از طرف خداوند تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند. »



« ما بکشیم سعادتمندیم، کشته بشویم هم سعادتمندیم، وقت آن است که ما که وارثان این خونها هستیم، و بازماندگان جوانان و شهدای به خون خفته هستیم، از پای ننشینیم تا فداکاری آنان را به ثمر برسانیم. »



« خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلا است. »
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
آن عزتی، اعتماد به نفسی، احساس اقتداری که از ناحیه ی معنویت رزمندگان ما و جامعه ی اسلامی ما احساس شد و توانست آن حادثه ی عجیب و شگفت انگیز - یعنی پیروزی در دفاع مقدس و شکست نخوردن در مقابل تهاجم این همه دشمن - را رقم بزند، آن خصوصیات، آن خصلتها، برای ملت ما، برای کشور ما، یکی از بزرگترین نیازهاست.
شاویس دلیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
جنگ، کار پیچیده ای است. مدیریت جنگ و فرماندهی جنگ، کار بسیار سنگین و پیچیده ای است. این کار را جوانهای نورس ما در بسیاری از بخشها انجام میدادند. این تدبیر، این حکمت، چیز بسیار شگفت آوری است؛ مظهر شکوفائی استعدادها و ظرفیتهاست. چقدر جوانهای کم سال رفتند در جبهه و توانستند در آنجا کارهای بزرگ از خودشان نشان بدهند. بعضی شهید شدند، بعضی هم جزو سرمایه های انقلاب بودند، بعدها کشور از اینها استفاده کرد. حقیقتاً این جوری بود که سپاه پاسداران یکی از مراکز صدور نیرو به همه جای کشور شده در طول این بیست و هفت هشت سال؛ به خاطر اینکه جنگ توانست از یک مجموعه ی جوان، مجموعه ای از عناصر کارآمد و بااستعداد درست کند و تحویل بدهد؛ چون استعدادها در اینها شکوفا شد.
قاسم خانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
ما در جنگ، بسیار جانهای عزیز را از دست دادیم و خسارتهای مادّی و معنوی زیادی هم تحمل کردیم؛ اما چیزی در دل این ملت جوشید که برکات و ارزشش برای امروز و فردای این ملت، از همه چیز بالاتر است و آن، احساس اتّکاء به نفس، احساس عزّت، احساس استقلال، احساس خودباوریِ ملیِ عظیم و احساس اعتقاد به این بود که اگر یک ملت حول محور ایمان به خدا و عمل صالح جمع شوند، معجزاتِ نشدنی یکی پس از دیگری قابل شدن خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
جنگ هشت ساله، ما را قوی تر کرد. اگر جنگ هشت ساله نبود، این سرداران شجاع، این مردان برجسته نشان داده نمیشدند، در بین ملت بروز نمیکردند؛ این حرکت عظیمِ مخلصانه ی مردم مجال بروز و ظهور پیدا نمیکرد.
زاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
«شهید سید علی اکبر فاطمی»

سست نشوید و مرد عمل باشید. لحظه ای فکر کنید و بسوزید و لحظه ای بیاندیشید و پرواز کنید. نگذارید روح‌تان در عالم ماده زندانی باشد. با اشک چشم و ناله های شب و قرائت قرآن در این زندان را باز کنید. روح‌تان را به عالم معنا عروج دهید. چرا همین طور نشسته اید و ماتتان زده؟ حرکت کنید، به دنبال دین خدا بروید و در راه خدا ثبات قدم داشته باشید...

ای برادر عزیزم، ای بسیجی، ای طلبه، ای دانشجو، مواظب باشید که عملی انجام ندهید که غیر حق باشد و حق جلوه کند که این بزرگترین خسران است»


«شهید حسین کرداری»


«قدر این مملکت را بدانید. شما را به خدا در هر کجا که هستید نگذارید از انقلاب بد بگویند و از امام و جبهه ها. طرفدار امام عزیزمان باشید، نه اینکه تنها شعار دهید. قصد من تنها به عنوان تذکر است نه خدای نکرده توصیه به شما. امیدوارم در همة امور زندگی یاد خدا را از دست ندهید و یقین داشته باشید که هر که با اوست و نیت قلبی اش به خاطر خداست، نیازی به هیچ پشتوانه ای ندارد.»
علیزاده کامکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
مقام معظم رهبری

مواظب باشید از مسأله ی دفاع مقدس که در این کشور اتفاق افتاد، غافل نشوید؛ کار بزرگی انجام گرفت. آن جوانها مثل شماها بودند؛ اکثر این جوانهایی که در جنگ نقشهای مؤثر ایفا کردند، از قبیل همین دانشجوها بودند و خیلی هایشان هم جزو نخبه ها بودند. دلیل نخبه بودنشان هم این بود که یک جوان بیست ودو، سه ساله فرمانده ی یک لشکر شد؛ آن چنان توانست آن لشگر را هدایت کند و آن چنان توانست طراحی عملیات را، که هرگز نکرده بود، بکند که نه فقط دشمنانی را که مقابل ما بودند متعجب کرد، بلکه ماهواره های دشمنان را هم متعجب کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
به این میگن مرد
به این میگن بزرگ و بزرگ زاده

مصاحبه را خوندم احساس غیرت کردم

واقعا مرحبا
با این شیران دیگر هراسی ندارم
ایران ایران ایران
مقام بادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند. سلام بر شهدا!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
من یک افغانی هستم
مصاحبه را خواندم و گریه کردم
خیلی گریه کردم و غصه خوردم
ای کاش ما یک نفر انسان اینگونه ای داشتیم
اگر ما یک شیری مثل این رزمنده داشتیم افغانستان از ناامنی و جنگ و بدبختی نجات پیدا می کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
در عالم رازی هست که جز به بهای خون فاش نمی شود!
قدوسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
خدایا! ...منِ ضعیف و ناتوان، دوست دارم چشم‌هایم را دشمن در اوج دردش، در بستان از حلقه درآورد و دست‌هایم را در تنگه‌ی غرب کردستان قطع کند و پاهایم را در خونین‌شهر از بدن جدا سازد و قلبم را در سوسنگرد آماج رگبارهایش کند و سرم را در کوه‌های پیرانشهر از تن جدا نماید، تا در کمال فشار و آزار، دشمنان مکتبم ببینند که گرچه چشم‌ها و دست‌ها و پاها و قلب و سینه و سرم را از من گرفته‌اند، ‌اما یک چیز را نتوانسته‌اند بگیرند و آن ایمان و هدفم است که عشق به الله و معشوقم و عشق به امام و اسلام است.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
خورشیدهای خاک نشین، یادشان بخیر



پل‌های آسمان به زمین، یادشان بخیر



با خون نوشته‌های «به مجنون خوش آمدید»



بعد از تقاطع دل و ایمان، یادشان بخیر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
نیروهای نظامی و مردمی با رشادت و از خود گذشتگی، ارتش بعث را که از طرف شرق، غرب، ارتجاع و ستون پنجم منافقین، همه‌گونه حمایت‌های مالی، نظامی‌، اطلاعاتی، جاسوسی و تبلیغاتی می‌شد، شکست دادند و پس از جنگ زیربناهای کشور را ساختند. ولی متأسفانه برخی با جناح بازی و سوء استفاده درصدد مصادره دستاوردهای دفاع مقدس و انحصار طلبی هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
ای صبا از ما به اسماعیل قربانی بگو

زنده کی برگردد از آن کوی قربانگاه دوست

آن چنان مردیم که عزرائیل هم آگه نشد

جان نثاران این چنین بازند جان در راه دوست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
واقعا تکان خوردم
این ها همه از خداست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
إِنَّ اللَّهَ لَا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ
الفتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
افتخارآمیزترین جنگ دنیا، با وجود امثال استاد جعفری دفاع مقدس ایران است
دکتر مهدوی پزشک شیفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
این رزمندگان حقّ بزرگی بر گردن ایران دارند
واقعا این ها بزرگند
خدا حفظشون کنه
خیلی دلم میخاد این رزمنده را ببینم
از همینجا دستش را می بوسم
دری نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
شاهنامه جاودانه و واقعی که حماسه‌های آن افسانه نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
استاد محترم و رزمنده دلیر
جامعه نقش شما را می‌داند و تاریخ از شما به عنوان مدافعان ایران عزیز یاد خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
دست این رزمنده و همه کسانی که روزی در جنگ زحمت کشیده‌اند و سنگرنشین بودند را می بوسم
وحيدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
به آب و آينه سوگند،من ندانستم
سلاح بود و پدافند، من ندانستم
تو رفته بودي و من زارمانده بودم، زار
تو غنچه بودي و من خار، مانده بودم، خوار
مرا مسافر تشويش باخودش مي‌برد
وگرگ بيم، كه انديشة مرا مي‌خورد
دلم نبود، كجا بود، من نمي‌دانم
چرا ز سينه جدا بود، من نمي‌دانم
دلم كباب شد آنگه كه شعله را فهميد
ز پشت پنجره كوچ پرنده‌ها را ديد
و ديد باغ كه در شعله بي‌امان مي‌سوخت
و سرو سبز بلندي كه در نهان مي‌سوخت
به بحر سينه كه لبريز از تلاطم شد
هزار بيم اگر بود، جملگي گم شد
نگاه كردم و ديدم فضا پر از دود است
كبودگشته گل و شاخه، داغ، فرسود است
هزار دسته شقايق كه پرپرند آنجا
هزار نخل سرافراز، بي‌سرند آنجا
شروع حادثه را ، ناله‌ها خبر دادند
وقوع فاجعه را، لاله‌ها خبر دادند
خداي من! چه هوايي، چگونه گريه كنم!
چگونه باز نگاهي به چشم قريه كنم!
نه قريه‌اي است، نه باغي، نه شهر آبادي
نه مردمي كه بگويند داغ اين وادي
كجايي اي همه خوبي! كه شهر ويران است
دل بهاري‌ام از اين خزان پريشان است
خداي را، چه بگويم كه درد سنگين است
چه شعله‌هاست كه اندر كمين پرچين است
شكست ناي و، هزاران نوا در آتش سوخت
شكوفه دارترين باغ ما، در آتش سوخت
به چشم لالة ما آفتاب پيدا بود
و آفتاب، حضوري براي دريا بود
تمام درد مرا روزگار مي‌داند
صداقت سخنم را بهار مي‌داند
ستاره‌هاي درخشان ز آسمان رفتند
به روي بال شهادت ز كهكشان رفتند
وليك، قامت شب را شكسته‌اند، آري
صفوف ظلمت شب را گسسته‌اند، آري
قسم به عشق، كه دشمن نمي‌شود پيروز
اگر چه داغ به داغم،فزون كند هر روز
اگر چه حيله كفار بيش از اين باشد
سلاح دشمن غدار بيش از اين باشد
قسم به نور، كه ما استوار مي‌مانيم
شكوهمند و هميشه بهار مي‌مانيم
تقدیم به شما که برای ما امنیت به ارمغان اوردید
...........................................................

به بانگ اشهد و "ان لا اله الاالله"
براي خويش بسازيم عالمي دلخواه
قسم به وسعت بي انتهاي مأمن عشق
كه جز شكست نباشد، نصيب دشمن عشق
خدا كند كه بهاران به باغ ما برسد
كه عمر فصل خزان هم به انتها برسد
دانش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
بیا به خانه آلاله ها سری بزنیم
زداغ با دل خود حرف بهتری بزنیم
به یک بنفشه صمیمانه تسلیت گوییم
سری به مجلس سوگ کبوتری بزنیم
«علیرضا قزوه» می سراید:
خوشا آنان که جانان می شناسند
طریق عشق و ایمان می شناسند
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان
شهیدان را شهیدان می شناسند
«علیرضا قزوه» در جایی دیگر می سراید:
در کوله بار غربتم یک دل از روزهای واپسین مانده است
عباس های تشنه لب رفتند، مشک صداقت بر زمین مانده است
من بودم او بود و گمنامی، نامش چه بود انگارم یادم نیست
بر شانه های سنگی دیوار، نام تو ای عاشق ترین مانده است
سعادت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
امام خمینی ره ::::
«من در شما باشم یا نباشم ... نگذارید رزمندگان دفاع مقدس در پیچ و خم روزمره فراموش شوند».
جاهد منصوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
خواندمش و هق هق گریه ام بغضم را شکست....

و این شعر را زمزمه کردم


در سینه ام دوباره غمی جان گرفته است
« امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است »
تا لحظه ای پیش دلم گور سرد بود
اینک به یمن یاد شما جان گرفته است
در آسمان سینه ی من ابر بغض خفت
صحرای دل بهانه ی باران گرفته است
از هر چه بوی عشق تهی بود، خانه ام
اینک صفای لاله و ریحانه گرفته است
دیشب دو چشم پنجره در خواب می خزید
امشب سکوت پنجره پایان گرفته است
امشب فضای خانه ی دل، سبز و دیدنی است
در فصل زرد، رنگ بهاران گرفته است
یاری ستوده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
آری ......ایشان رزمنده اند
......رزمنده کسی که در راه تکوین انقلاب اسلامی و دفاع و حفظ ارزش‌ها و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار با تأیید مراجع ذی‌صلاح به طور فعال حضور یافته باشد.
حداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
عشق این است ، که انسان برای خدا و مملکتش اینگونه باشد به این می گویند بصیرت
طهماسبی از مرودشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
سلام بر این رزمنده شجاع
کیف می کنم وقتی این مصاحبه را می خوانم
صد بار این مصاحبه را خوانده ام
قابش گرفته ام زده ام توی خانه مان و هشت پسر دارم و به آنها گفته ام باید اینطوری باشید الگویشان کرده ام

ما مدیون این رزمنده اسلام هستیم
علم الهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
درود خدا بر شهید حسین خرازی ، شهید ردانی‌پور ، شهید حبیب‌الهی ، شهید مهدی باکری ، شهید حاج حسین همدانی ، شهید نورعلی شوشتری ، شهید احمد کاظمی ، شهید فضل الله محلاتی ، شهید جانباز احمد قدیریان ، شهید طهرانی مقدم ، شهید عباسعلی جان نثاری ، شهید سید احمد پلارک ، شهید آوینی، شهید غلامعلی رجبی ، شهید نادر مهدوی ، منصور مهدوی نیاکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
عالی است و باید سپاس و شکر نمود

کوه و صحرا همه سبزند و مصفا بچرد و حش و طیور اهلی و نا ا هل درانجا که شود باعث ان کز کرم خالق یکتا بشود بیش ز حد نعمت فردا که از ان بهره دهد حق همه خرد و کلان و پس از ان هر طرفی می نگرم سبز بود در نظرم کوه و در و دشت نماید خبرم تا که غنیمت شمرم عمر گرانمایه روم یک دو سه روزی به چمن خیمه زنم نغمه مرغان غزلخوان سوی بستان بکند تازه روانم بدهد شیره به جانم که از ان پس بتوانم که دهم شرح علی القوه از این فصل دلاوبز طرب خیز و گل امیز که زیباست مرا در نظر از حیث گل وسبزه و اب و طرب و عشق نشد بلبل عاشق کش عاقل د می از سیر گل و منظره غافل زکجا این همه شوق وشعف افتاد به سر بلبل بی تاب وتوان را.
محمدی نیا از قم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
0
استاد جعفری هم رزمنده بزرگی هستند و هم نویسنده بسیار بزرگی هستند . مقام معظم رهبری به ایشان لقب رزمنده اندیشمند و متفکر دادند
کتاب حماسه شرقی استاد جعفری » یکی از اتفاقات خوب ادبیات در سال ۹۵ است چراکه سال‌ها منتظر چاپ آن بودیم. این کتاب به معنی واقعی کلمه، مجموعه شعر است زیرا شعرهایی در قالب‌های مختلف در آن مشاهده می‌شود.
من با شعرهای این کتاب زندگی کردم و خواندنش برایم لذت‌بخش است. این مجموعه از نظر زبانی بسیار کتاب قوی است چراکه شعرها به زبان امروز سروده شده اما شعر دیروز و کلاسیک ما را نیز دنبال می‌کند و هویتش را از دست نداده است و با مطالعه شعرهای این کتاب با یک زبان پیراسته و بدون آرایه‌های اضافی روبه‌رو هستیم. در بعضی از قسمت‌های کتاب استاد دست به غافلگیری مخاطب زده که این به جذابیت کار اضافه کرده است و باعث شده که مخاطب برای خواندن کتاب مشتاق باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
درود بر غیرت و شرف این بزرگمرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
عزت، اقتدار و شرف ما باید حفظ شود، ما ملتی هستیم که با انقلاب خود خیلی چیزها را به دنیا ثابت کردیم. ما دارای یک ملت مبارز و شجاع هستیم، ملتی که در دفاع مقدس 8 سال غیرتمندانه در مقابل دشمن ایستاد
سبحانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
کسی که اینگونه و مثل این سردار بزرگ دارای عزم راسخ است جهان را مطابق میل خودش می تواند عوض می کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
من نمی دانم که پدر بزرگم که بود، اما به این نکته بیش تر اهمیت می دهم که بدانم نوه او چه کسی خواهد
سلیمانزاده تفرشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
چنگیز خان پایه گذار امپراطوری مغول، بزرگترین امپراطوری به هم پیوسته در جهان بود. امپراطوری مغول بخش وسیعی از آسیای مرکزی را اشغال کرد. او این کار را از طریق متحد کردن قبایل چادر نشین و پیمان بستن در شمال شرقی آسیا انجام داد، به تدریج بیشتر چین را به تصرف خود در آورد و در آسیا پیش روی کرد. امپراطوری مغول تا جایی پیش رفت که بیشتر منطقه ی اوراسیا و بخش های قابل توجهی از اروپای شرقی، آسیای مرکزی و خاورمیانه را تحت سلطه ی خود در آورد. او این پیشرفت ها را مدیون هوش بالا و تاکتیک های نظامی فوق العاده اش بود.
استواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
خواندم و به حال خودم گریه کردم
این بزرگان کجا و امثال من کجا

خیلی ها می گویند اگر می خواهید به انسانی بزرگ تبدیل شوید که افراد باکیفیت را جذب می کند، باید خودتان هم شخص باکیفیتی شوید. بزرگی یعنی توانایی جذب افراد به سمت مهارت ها و فرصت هایی که شما در مقام مالک، مدیر و یا پدر و مادر به آن ها اعطا می کنید.

جدا مصاحبه ای جالبی است
امشب برای فرزندانم این مصاحبه را خواندم و همه سراپا گوش می گرفتند و باورشان نمی شد تا اینکه به انها نشان دادم که در سایت شما می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
قوی باشید اما نه گستاخ... مهربان باشید اما نه ضعیف.... جسور باشید اما نه زورگو.... فروتن باشید اما نه ترسو.... مغروز باشید اما نه خودبین.
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
بسیجی عدالت طلب است. عدالت طلبی فقط این نیست که انسان شعار عدالت طلبی بدهد؛نه، باید این را واقعا بخواهد. عدالت طلبی به این نیست که انسان رودرروی کسی بایستد وبگوید تو عدالت طلب نیستی؛ نه این ساز وکار دارد. باید جامعه به نقطه ای برسد که سیاست های عدالت طلبانه در آن طراحی شود و دستگاه اجرایی طوری باشد که سیاست های عدالت طلبانه فرصت عملیاتی شدن واجرایی شدن پیدا کند؛ والا خیلی سیاست های عدالت طلبانه هم مطرح می شود؛ اما ساز وکار، آدم ها، مهره ها، قلم به دست ها وامضاء کننده ها یا علاقه ندارند، یا اعتقاد ندارند، یا همت ندارند، یا حال وحوصله ندارند، یا از همان قبیل "برو بابا دلت خوشه" است؛ لذا کارها متوقف ولنگ می ماند؛ بنابراین آن جاها را باید اصلاح کرد. برای رسیدن به هر آرزوی بزرگ وهر هدف والایی،ساز وکاری وجود دارد؛ این ساز وکار را باید جوان هوشمند فرزانه دانشجو پیدا کند.
مدامتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
بارک الله به این شیر ژیان پس ثابت شد که ما پیرو راه و جیره‌خوار امام حسین (ع) هستیم، امامی که به خاطر عزت و شرف اسلام تا آخرین نفس در مقابل دشمن ایستاد، مسئولان با الگو از چنین امامی نباید در مقابل دشمنان کوتاه بیایند.
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
ای جان جوننننننننننننننن مننننننننننننن

چنین گفت رستم به اسفندیار

که کردار ماند ز ما یادگار

کنون داده باش و بشنو سخن

ازین نامبردار مرد کهن

اگر من نرفتی به مازندران

به گردن برآورده گرز گران

کجا بسته بد گیو و کاوس و طوس

شده گوش کر یکسر از بانگ کوس

که کندی دل و مغز دیو سپید

که دارد به بازوی خویش این امید

سر جادوان را بکندم ز تن

ستودان ندیدند و گور و کفن

ز بند گران بردمش سوی تخت

شد ایران بدو شاد و او نیکبخت

مرا یار در هفتخوان رخش بود

که شمشیر تیزم جهان‌بخش بود

وزان پس که شد سوی هاماوران

ببستند پایش به بند گران

ببردم ز ایرانیان لشکری

به جایی که بد مهتری گر سری

بکشتم به جنگ اندرون شاهشان

تهی کردم آن نامور گاهشان

جهاندار کاوس کی بسته بود

ز رنج و ز تیمار دل خسته بود

بیاوردم از بند کاوس را

همان گیو و گودرز و هم طوس را

به ایران بد افراسیاب آن زمان

جهان پر ز درد از بد بدگمان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
مرد یعنی این انسان و بس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
زنده باشی دلاور که امروز هم چون دیروز در سنگر حق خط شکنی
درود وسلام خدا وانبیای الهی بر خط شکنان در سنگر حقیقت ، مردی وما به مردانی چون شما افتخار می کنیم ان شا الله که زحمات طاقت فرسای چندین ساله شما به بار بنشیند وایران اسلامی در تمام سنگر ها پوزه استکبار را به خاک بمالد وایادی زبون وخوار آنان را به خاک مذلت وخفت بنشاند امین یا رب العالمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
مکه من فکه بوَد، منــــاي من دوکوهـــه

قبله من جبهه و کربلاي من دوکوهه

مدينه ام شلمچه و بقيع مــــن هويــــزه

مروه من طلاييه، صفاي من دوکوهه

ديار غربت و غم و وادي عشق و عرفـان

جاي قبــول توبه و دعاي من دوکوهه

اگرچه راه کربلا بسته به عاشقان است

علقمــه و فرات و نينواي من دوکوهه

قافله رفته و دگـــر جدايــــم از شهيــدان

مريض هجرم و فقط دواي من دوکوهه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
آری از این مردها کم داریم اینها گنج بزرگی هستند که پشتوانه عزت کشورند لحظه ای کانال زوجی مانده ای؟/تا به صبح آیات ناجی خوانده ای؟ جنگ در کانال ماهی بوده ای؟/در کمین در فکر راهی بوده ای؟ جنگ در خاکریز نونی کرده ای؟/یک نگاه، در آب خونی کرده ای؟ انفجار چلچله حس کرده ای؟/لرزشی چون زلزله حس کرده ای؟ قطع پا و دست و سر را دیده ای؟/طفل های بی پدر را دیده ای؟ سردی دستان دوست، حس کرده ای؟/گرمی سرب زیر پوست حس کرده ای؟ استخوان های تکیده دیده ای؟/گورهای پر شهیده دیده ای؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
درود و سلام بر شهیدان و رزمندگان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: