« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
«جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» تشکلی نوظهور است که اعضای آن را دولتمردان کابینه نهم و دهم تشکیل می‌دهند. این حزب اصولگرا در 25 خردادماه 94 اعلام موجودیت کرد؛ اتفاقی که بعد از یک سال و نیم جلسه و بحث و بررسی به وقوع پیوست.
به گزارش آوای رودکوف ؛ اعضای هیات مؤسس جبهه یکتا درواقع اعضای کابینه و تعدادی از نمایندگان مجلس طرفدار آقای محمود احمدی‌نژاد هستند که از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تا حدودی به انزوا کشیده شدند و خبری از فعالیت‌های سیاسی آنها به گوش نمی‌رسید.
 
اما این روزها این جبهه سخت در فعالیت است. جلسات شورای مرکزی آن به‌طور هفتگی و منظم برگزار می‌شود تا جایی که این حزب افرادی را به عنوان گزینه انتخابات ریاست جمهوری مدنظر دارد.
 
آقای سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم، در گفت‌و‌گو با «صبح نو» درباره فعالیت‌های انتخاباتی جبهه یکتا گفت: در حال حاضر اقدامات و مباحث جبهه یکتا بر موضوع انتخابات سال 96 به‌ویژه انتخابات ریاست جمهوری متمرکز شده است؛ زیرا آثار و تبعات انتخاب رییس‌جمهور در تمامی حوزه‌های اجرایی کشور و حتی فراتر از آن تبلور خواهد یافت. از نظر جبهه یکتا مهم‌ترین و محوری‌ترین موضوعات پیرامون انتخابات سه امر حیاتی شامل گفتمان و برنامه‌ها، کاندیداها و ساز کار رسیدن به گزینه واحد در جمع نیروهای مؤمن، ارزشی و ولایی است که تاکنون در جلسات مختلف به نتایجی دست یافته‌ایم ولی تصمیم‌گیری صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: جبهه یکتا ادامه وضع موجود را به زیان کشور و ناشی از ضعف مدیریتی می‌داند و بر این باور است که اگر عزم و اراده راسخ برای خدمت بی‌منت به مردم و نیز روحیه جهادی و انقلابی در دست‌اندرکاران اجرایی کشور وجود داشت و به سیاست‌ها و دیدگاه‌های رهبری در سیاست خارجی و داخلی به‌ویژه اقتصاد مقاومتی عنایت کافی صورت می‌گرفت، امروز شاهد تلنبار شدن مشکلات مردم، رکود بی‌سابقه، افزایش بی‌کاری و فقر و انباشت ناهنجاری‌های اجتماعی با این حجم و گستردگی نبودیم.
 
 
حسینی همچنین درباره ویژگی کاندیداهای مورد حمایت حزب متبوعش در انتخابات 96 اظهار داشت: جبهه یکتا بر این اساس معتقد است کسانی شایسته کاندیداتوری و رأی مردم هستند که خدمت‌رسانی گسترده به جامعه و مبارزه با فقر و بیکاری و تبعیض، تحکیم پایه‌های اقتدار و عزت ملی را در اولویت قرار دهند. بر همین مبنا با همت دوستان متخصص و صاحب‌نظر برنامه‌ای عملیاتی و اجرایی برای برون‌رفت از شرایط فعلی کشور تهیه شده است که به موقع ارائه خواهد شد.
هر چند نقد منصفانه و مشفقانه دولت و دستگاه‌های اجرایی در دستورکار اعضای این جبهه است ولی مهم‌تر از آن، گفتمان و برنامه است که می‌تواند قابلیت و توانمندی یک مجموعه کارآمد را به اثبات برساند.حال با کناره‌گیری احمدی‌نژاد از انتخابات -طبق نامه‌ای که به رهبر معظم انقلاب نوشته است- فعالیت انتخابات یکتا جدی‌تر شده و در صدد است نامزدهایی را به نمایندگی از حامیان احمدی‌نژاد در انتخابات داشته باشد، به‌طوری‌که خبرهایی مبنی بر آغاز فعالیت انتخاباتی چهار عضو جبهه یکتا به گوش می‌رسد، فعالیت‌هایی که منجر به تشکیل ستادهای انتخاباتی هم شده است.
 
 
رستم قاسمی
 
نخستین کاندیدای احتمالی این حزب آقای رستم قاسمی، وزیر نفت دولت دهم است که در دولت یازدهم به سمت مشاور معاون اول رییس‌جمهور منصوب شده بود اما فقط بعد از 27 ماه و به دلیل مخالفت با قراردادهای جدید نفتی، از این سمت کنار گذاشته شد.
 
کامران دانشجو
 
کامران دانشجو استاندار سابق تهران، رئیس سابق ستاد انتخابات وزارت کشور در سال٨٨ و وزیر سابق وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دولت دهم است که این روزها نامش در این جبهه به عنوان یکی از نامزدهای نهایی به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم مطرح می شود. البته هنگام گرفتن رأی اعتماد در شهریور٨٨، شبهاتی درباره مدرک تحصیلی او در مجلس مطرح شد که آقای علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در آن جلسه اعلام کرد که بر اساس بررسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مدرک تحصیلی کامران دانشجو، وزیر پیشنهادی علوم هیچ مشکلی ندارد و وی مراحل استادی و دانشیاری را گذرانده‌است.
 
حمیدرضا حاجی بابایی
 
آقای حمیدرضا حاجی بابایی، سیاستمدار اصولگرا و نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی (دوره پنجم تا هشتم و دوره دهم) کاندیدای احتمالی بعدی جبهه یکتاست، نماینده‌ای که در دولت دهم بر مسند وزارت آموزش و پرورش تکیه زد و در کابینه آقای احمدی‌نژاد قرار گرفت. او در دوران نمایندگی‌اش عضو هیات رییسه و رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس بود و نیز در کمیسیون‌های محاسبه و بودجه، تلفیق، اصل 90 و امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت داشته است.
 
 
محمد عباسی
 
و اما آخرین کاندیدای بالقوه و احتمالی جبهه یکتا، آقای محمد عباسی است که در دولت دهم ابتدا به عنوان وزیر تعاون از مجلس رأی اعتماد گرفت. بعد از تصویب قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی، احمدی‌نژاد دکتر عباسی را با حفظ سمت وزارت تعاون به سرپرستی وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد. وی یکی از اعضای فعال جبهه یکتاست.
 
همچنین، وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد درباره احتمال کاندیداتوری چهار عضو جبهه یکتا در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت: بحث چهار نفر یا کمتر و بیشتر گمانه‌زنی محسوب می‌شود ولی از مجموع صحبت‌ها مشخص است که 2 یا سه نفر از اعضای هیات مؤسس آمادگی دارند تا در صورت لزوم کاندیدای ریاست جمهوری شوند ولی همانطور که اشاره شد تاکنون هیچ تصمیم قطعی‌ای اتخاذ نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: