« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۷۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
گلچینی از روایات؛
ای ایمان آورندگان به زبان که ایمان در دلتان جای نگرفته ! عیبهای مؤمنان را نجویید ؛ زیرا هر که عیب های مؤمنان را بجوید خداوند نیز در پی عیب های او باشد و هر که خداوند عیب هایش را بجوید رسوایش سازد هر چند درون خانه اش باشد .
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ آبرو به حیثیتی ازانسان اطلاق میشودکه که موردستایش یاسرزنش واقع میگردد،خواه درخوداوباشدیا در خانواده یا کسانی که به گونه ای بااو پیوند دارند.ازآبرو به ناموس نیزتعبیرمی شود.



در آموزه‌های اسلامی، حقوق بشر و حق الناس تنها در جسم و جسد و اموال او خلاصه نمی‌شود و حفظ آبرو در كنار حفظ مال و جان دارای اهمیت است. پیامبر اكرم(ص) می‌فرمایند: "همه چیز مسلمان، از مال، آبرو و خونش بر مسلمان دیگر حرام است و حتی می‌توان در برخی موارد از مال و جان گذشت تا آبرو و حیثیت مومنی حفظ شود” و نیز از حضرت علی (ع) روایت شده: "مال خود را به كسی كه برای تو از آبرویش (مایه) گذاشته است، ارزانی دار، زیرا هیچ چیز با بخشیدن آبرو برابری نكند”.

و همچنین نقل است که یکی از یاران پیامبر مکرم اسلام  گوید : پیامبر خدا صلی الله علیه و آله با ما نماز گذارد و پس آنگاه شتاب ناک به پا خواست و به سوب در مسجد رفت و دست بر در نهاد و با صدایی بلند بانگ برداشت : ای ایمان آورندگان به زبان که ایمان در دلتان جای نگرفته ! عیبهای مؤمنان را نجویید ؛ زیرا هر که عیب های مؤمنان را بجوید خداوند نیز در پی عیب های او باشد و هر که خداوند عیب هایش را بجوید رسوایش سازد هر چند درون خانه اش باشد .

اما متاسفانه بعضا شاهد هستیم كه در جامعه ما ، به این مهم چندان توجهی نمی‌شود. گاهی مشاهده می‌شود كه بعضی افراد برای لگد كردن سهوی كفشی به این خاطر كه حق‌الناسی بر گردنشان نماند، از صاحب كفش تقاضای عفو می‌كنند، اما به راحتی آبروی دیگران را لگدمال می‌كنند و اصلا احساس گناه نمی‌كنند.

 امید است افراد جامعه با عنایت به جایگاه والای مومن و ارزش و اهمیت بالای حفظ آبروی مومن، بیش از پیش نسبت به این مهم اهتمام ورزند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
موسی مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
0
0
متأسفانه عده ای به ظاهر مؤمن چه آب بخورند چه آبرو ببرند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: