« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
تیراندازی در مراسمات؛
در عجبم چرا بسیاری از اداب و رسوم خوب و شیرین گذشته از جمله رسم ازدواج و خواستگاری ؛ تعاون و همکاری در ساخت و ساز املاک و همچنین پوشش لباس های محلی و رعایت صله ی ارحام که مورد توصیه بزرگان نیز بوده در بین ما کم رنگ شده و یا به دست فراموشی سپرده شده اما هنوز رسم غلط تیراندازی در مراسمات مختلف و از جمله عزا و عروسی شایع است .
پایگاه خبری آوای رودکوف -فتاح بدری :امروز و علیرغم تحولاتی زیادی که در بسیاری از زمینه ها و در  اداب و رسوم مردم ایجاد شده است ولی رسم غلط تیراندازی در محافل عروسی و عزا در برخی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز شایع است.

در عجبم  چرا بسیاری از اداب و رسوم خوب و شیرین گذشته از جمله رسم ازدواج و خواستگاری ؛ تعاون و همکاری در ساخت و ساز املاک که قبلا در روستا ها وجود داشت و مردم دسته جمعی و بدون اخذ دستمزد و کرایه به کمک هم می شتافتند و همچنین پوشش لباس های محلی و رعایت صله ی ارحام که مورد توصیه اولیاء و معصومین نیز بوده در بین ما کم رنگ شده  و یا  به دست فراموشی سپرده شده اند اما هنوز رسم غلط تیراندازی در مراسمات مختلف و از جمله عزا و عروسی شایع است در حالی که قبلا یکی از اهداف این کار اطلاع رسانی به مردم به منظور برپایی عروسی و یا تشییع جنازه بود و امروز ابزار و الات اطلاع رسانی انقدر زیاد و پیچیده شده که به هیچ وجه نیازی به آن رسم کهنه و غلط نیست.

به نظر می رسد  تیراندازی در مراسم عروسی و عزا علاوه بر اینکه  بارها منجر به وقوع حوادث ناگوار شده باعث نارضایتی و نگرانی بسیاری از حاضرین در مراسم گردیده و اخلال در اعصاب و روان افراد بزرگسال و بیمار و .... را در پی دارد و همچنین باعث کسر شان است برای صاحبان این مراسمات و لذا  باید راهکاری برای از میان بردن این فرهنگ غلط اندیشیده شود.

همانطور که اشاره شد این کار قبلا به منظور اطلاع رسانی انجام می گرفت و که در شرایط فعلی نیازی به اطلاع رسانی از این طریق وجود ندارد و از طرفی در گذشته این کار  توسط افراد بزرگتر و شاید موجه تر از حیث سن و سال و غیره اما  متاسفانه در سال های اخیر تیراندازی در مراسم عروسی و عزا در بین جمعیت فراوان و غالبا توسط افراد کم سن و سال و بدون تخصص صورت می گیرد که این مسئله گاها منجر به حوادث ناگواری شده است.

بنابراین وجود رسوم غلط در میان سنت های تاریخی و پسندیده در میان اقوم مختلف کشور همیشه مشکلاتی را به همراه داشته است که به نظر می رسد باید عقلای هر قوم  و حتی مسولان شهرستانی ؛ استانی؛شورای تامین و نیروهای امنیتی، راهکاری برای از میان بردن این رسم های غلط بیابند و اجازه ندهند سنت های پسندیده و پذیرفته شده ای که از نیاکان به ارث رسیده این گونه دستمایه اشتباهات شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
درود بر مدیر سایت .این رسم که در زمان گذشته برای اطلاع رسانی مرگ ومیر انجام می گرفت امروزه برای کلاس گرفتن وپز دادن بکار می رود .بنابراین در وهله اول وظیفه بزرگان وریش سفیدان منطقه است که با این ناهنجاری از طریق ارشاد خانواده وطایفه ی خود مقابله کنند و در وهله بعد قوه قضاییه با عاملین این کار خطرناک برخورد شدید کنند تا درس عبرتی باشد برای هنجارشکنان مراسمات تشییع جنازه که جمعیت زیادی از کودک شیرخواره تا پیرمرد وپیرزن هشتاد ساله گرد هم می آیند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: