« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹
به گزارش آوای رودکوف ؛ رژیم متجاوز سعودی در سکوت جامعه جهانی با زیرپا گذاشتن تمام قوانین بین‌المللی در یمن نسل‌کشی می‌کند و با این همه جنایت خونین، سردمداران کشورهایی که ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند نه‌تنها این رژیم آدمکش را محکوم نمی‌کنند، بلکه حتی اخیرا در فرآیندی سوال‌برانگیز، عضویت آن را در شورای حقوق بشر تداوم بخشیدند. رژیم آل‌سعود که جنایت‌هایش علیه ملت مظلوم یمن گسترده و تقریبا روزمره شده است، بامداد یکشنبه نیز با حمله شبانگاهی به ناحیه الزیدیه در استان الحدیده در غرب یمن، زندان آن را در 3 نوبت هدف قرار داد که براثر آن دست‌کم 60 نفر شهید و 38 نفر مجروح شدند. بر این اساس، هواپیماهای سعودی در این حمله ساختمان اصلی زندان را ویران کردند که بر اثر آن ده‌ها تن شهید و مجروح شدند و به گفته منابع یمنی، با توجه به عمق خرابی‌ها احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. در همان ساعات نخست این کشتار، منابع پزشکی و درمانی استان الحدیده خواستار اهدای فوری خون به بیمارستان و مراکز درمانی برای نجات مجروحان این تجاوز سعودی‌ها شدند. گفته می‌شود بیشتر قربانیان این فاجعه انسانی، زندانیان اداره امنیتی الزیدیه هستند که هنگام بمباران تعداد آنان به 130 نفر می‌رسید. جنگنده‌های سعودی روز شنبه با  بمباران استان‌های تعز و صعده در جنوب غرب یمن دست‌کم 21 نفر را کشتند. حدود 16 تن دیگر نیز در منطقه اصلو در تعز و 5 تن دیگر در حمله به  منطقه بنی صیاح در استان صعده کشته ‌شدند.
فراخوان قبایل یمنی
ده‌ها قبیله یمنی از حملات وحشیانه ائتلاف آمریکایی- سعودی متجاوز به یمن ابراز انزجار و برای اعزام نیروی داوطلب به مناطق جنگی جهت دفاع از وطن، اعلام آمادگی کرده‌اند. قبایل منطقه الشرفین در استان حجه در پاسخ به فراخوان قبایل خولان و سنحان، آمادگی خود را برای اعزام نیرو به جبهه‌ها اعلام کردند. قبایل بنی‌سراع در الشغادره و خولان‌الطیال نیز آمادگی خود را برای مقابله با تجاوز سعودی‌ها اعلام کردند. همچنین قبایل سنحان در صنعا، القرامیش در استان مأرب و عزله‌الضباره بر لزوم مقابله با تجاوز سعودی‌ها تأکید کردند. در استان‌های الحدیده و أب نیز تعداد زیادی از اعضای قبایل گردهم آمدند و بر ضرورت آمادگی برای اعزام نیروهای تازه‌نفس به جبهه‌ها تأکید کردند. مردم یمن و اعضای قبایل مختلف تاکید کردند یمن سرزمین، آبرو و خون واحد است و همه مردم در کنار هم برای مقابله با سعودی و مزدوران آن و انتقام کشتارها و فجایع انسانی ایستاده‌اند. رژیم سعودی که از فروردین ماه سال گذشته با کمک و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی به یمن حمله کرده است، در 19 ماه گذشته هزاران نفر از مردم بیگناه از جمله صدها زن و کودک را به قتل رسانده و هزاران نفر را مجروح کرده است.
حملات موشکی یمن به پایگاه‌های سعودی
در همین حال یگانی از ارتش یمن محل تجمع نیروهای سعودی و تجهیزات نظامی آنان را در تعدادی از پایگاه‌های نظامی در مناطق جیزان، نجران و عسیر هدف حملات موشکی قرار داد. یک منبع نظامی بیان کرد مواضع نظامیان سعودی در پایگاه‌های مبخره، محروق و بیضاء در منطقه جیزان هدف چندین موشک قرار گرفت. این گزارش افزود یک موشک زلزال نیز به پایگاه نظامی مغاویه در جیزان شلیک شد. همچنین پایگاه نظامی صیابه در منطقه عسیر و پایگاه‌های صله و بلیالین در منطقه نجران هدف شلیک کاتیوشا قرار گرفتند. براساس این گزارش، تجمع نظامیان سعودی در پایگاه‌های السدیس و الزور نیز هدف حمله ارتش قرار گرفت و شماری از نظامیان سعودی کشته شدند.
انهدام مرکز عملیات سعودی در نهم
یک فرمانده ارتش یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی به رغم درگیری‌ شدید با شبه‌نظامیان تروریست در شهر نهم در شمال شرق استان صنعا، همچنان مواضع راهبردی این شهر را تحت تسلط خود دارند. سرهنگ احمد الوائل بر آمادگی نیروهای یمنی برای پاسخ و سرکوب هر حرکت تروریستی در نهم تاکید کرد و گفت: نیروهای یمنی مرکز عملیات نیروهای ائتلاف سعودی را به طور کامل منهدم کردند. فرمانده یمنی همچنین از درگیری‌های شدید توپخانه‌ای در مناطق ملح و المدفون خبر داد.

منبع/وطن امروز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: