« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
چرا ما وفادار به آرمان امام راحل نیستیم که بعضی افراد مدعی می شوند «امام(ره) از شعار مرگ بر آمریکا پشیمان بود»
به گزارش آوای رودکوف ، حجت السلام والمسلمین حاجی صادقی در همایش بزرگ منادیان معروف که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف در امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه امر به معروف موجب حفظ و دوام عزت جامعه می شود، گفت: برخی فکر می کنند با دوستی دشمنان عزت به دست می آید.

 وی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام مبنی بر اینکه «امت من همواره بر خیر و سعادت است تا زمانی که اهل امر به معروف باشند»، ابراز داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، افراد ناشایست و نالایق مدیریت جامعه را برعهده می گیرند.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ترک امر به معروف سبب عذاب افراد خوب و لایق جامعه هم می شود، اظهار داشت: همچنین ترک این فریضه موجب "محرومیت از برکات و عنایات الهی"، "گسترش فساد" و "از بین رفتن حیات در جامعه دینی" می شود.

وی با اشاره به اینکه مسلط شدن افراد اشرار بر جامعه از دیگر عواقب ترک امر به معروف است، ابراز داشت: تسلط اشرار و ظالمین بدین معنا نیست که مثل زمان پهلوی، حاکم مملکت ظالم باشد بلکه ممکن است امروز نیز گاهی افرادی در مسئولیت‌ها قرار بگیرند که برای رهبری جامعه هم دردسر ایجاد کنند و این مسئله را در تاریخ هم مشاهده می کنیم.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه به عوامل کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه اشاره داشت و گفت: دشمنان توجه و اهتمام به امر به معروف توسط مسلمانان را مزاحم حاکمیت خود می‌دیدند و بر این اساس تلاش کردند تا در مباحثی که برای آنها مزاحمت دارد بی‌توجه باشیم.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه، بی تفاوتی مردم را دومین عامل کمرنگ شدن امر به معروف در جامعه عنوان کرد و گفت: برای امر به معروف باید از جان، مال و آبرو هزینه کرد و براین اساس امام حسین(ع) همه خانواده خود را به کربلا همراه کرد.

 وی، جهل مردم را عامل دیگری برای کمرنگ شدن امر به معروف عنوان کرد و گفت: باید نهضتی برای زنده نگاه داشتن امر به معروف ایجاد شود؛ باید نسبت به گذشته احساس تقصیر و گناه کنیم و باور داشته باشیم تا به حال نسبت به این موضوع کوتاهی کردیم و دین داری ما لغزش دارد.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه وضعیت فعلی جامعه در برخی مسائل بیمارگونه است، ابراز داشت: اگر کسی امر به معروف نکند، حسینی نیست؛ دروغ می‌گوید کسی که مدعی ولایتمداری است اما امر به معروف نمیکند.

 وی با بیان اینکه انسان از کوتاهی خود نسبت به اجرای سخنان مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خجالت میکشد، ابراز داشت: ایشان بارها تاکید کردند که همه باید نسبت به این فریضه احساس مسئولیت داشته باشند.

 جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه بر لزوم گسترش آموزش امر به معروف تاکید کرد و گفت: آموزش ها باید منجر به افزایش انگیزه، توانمندی علمی و مهارت افزایی شود.  

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه بزرگ ترین منکری که انقلاب اسلامی را تهدید میکند فاصله گرفتن از روحیه انقلابی، جهادی و سنگرنشینی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: دشمن می‌داند امام(ره) را نمیتوان حذف کرد و بر این اساس تلاش میکند چهره ای متفاوت از امام ارائه کند که ضد رهبری موجود باشد؛ در صدر اسلام نیز بعضی افراد از پیامبر(ص)، سنتی معرفی کردند که نفی کننده علی بن ابی طالب(ع) بود.

 حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به دنبال ارائه امام ضداستکبار هستند، گفت: چرا ما وفادار به آرمان امام راحل نیستیم که بعضی افراد مدعی می شوند «امام(ره) از شعار مرگ بر آمریکا پشیمان بود» در حالی که ایشان مظهر مبارزه با استکبار بود.

 وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر محاسبات مسئولان، ملت و نخبگان جامعه هستند، تصریح کرد: هشدار رهبری در زمینه خط نفوذ در راستای هوشیاری نسبت به تغییر محاسبات است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه بیشترین تلاش دشمن برای تغییر نگرش نخبگان است، ابراز داشت: از آنجا که جهت گیری جامعه در بلندمدت به دست نخبگان است، دشمن بیشترین تلاش خود را معطوف به نفوذ در میان نخبگان می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه نوع نفوذ در مسئولان از جنس سیاسی است، اظهار داشت: دشمن تلاش می کند محاسبات سیاسی مسئولان را تغییر دهد تا آنها باور داشته باشند دشمنی با استکبار جواب نمی دهد و برای تاثیرگذاری باید با استکبار ارتباط داشت.  

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه نوع نفوذ در مردم با رویکرد فرهنگی است، ابراز داشت: دشمن از طریق نفوذ فرهنگی به دنبال تغییر سیاسی است و تلاش میکند گرایشات مردم را تغییر دهد و دنیاطلبی را جایگزین روحیه شهادت طلبی کند تا مردم در انتخاب های خود به دنبال کسانی بروند که شعار دنیاگرایی میدهند.

 حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در پایان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال فاصله گرفتن امت از امام است، خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین خطر برای انقلاب این است که روحیه جهادی و انقلابی را از حوزههای علمیه، دانشگاه، بازار، مدارس و مردم ما بگیرند.

 

رسا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: