« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
یاداشت وقایع‌اتفاقیه
نجات کارون، فقط فریاد مردمان زاگرس نیست؛ کارون فقط فخر ایران نیست! کارون، نشانه تداوم حیات در پاره‌ای مهم و راهبردی از کره زمین به نام خاورمیانه است.
به گزارش آوای رودکوف ؛  اگر به سرنوشت دجله و فرات بدل و قربانی آزمندی‌های بالادست‌نشینان شود؛ یعنی ما به دست خود، تجربه تلخ میان‌رودان و آب‌ربایی آشکار دولت اردوغان را تکرار کرده‌ایم. همه باید برای نجات کارون هم‌قسم شده و بکوشیم تا با ارسال نام خود همچون پویش سرافرازِ نجات ارومیه؛ هواداران نجات کارون را از مرز یک میلیون نفر با افتخار عبور دهیم. یادمان باشد که رودخانه کارون به همراه سه رودخانه مهم و راهبردی دجله، فرات و مُند به‌عنوان اصلی‌ترین منابع تأمین‌کننده آب شیرین و غذای کافی برای زیستمندان ارزشمند پهنه آبی خلیج‌فارس محسوب می‌شود. اینک متأسفانه آزمندی دولت ترکیه و بی‌کفایتی دولت‌های عراق و سوریه سبب شده تا عملا خلیج‌فارس از این دو شریان حیاتی محروم بماند، همه امید ما برای حفظ تعادل اکولوژیک و توان زیست بالایی بوم‌سازگان خلیج‌فارس، تداوم ورود آب باکیفیت کارون و مُند به این پهنه نیلگون است. اگر ما هم همان خطای بالادست‌نشینان در میان‌رودان را تکرار کنیم و با تعدد ‌طرح‌های‌ انتقال آب
 
بین حوضه‌ای، سدسازی، توسعه بی‌رویه کشاورزی و برهم‌زدن توازن جمعیتی در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، فارس و بوشهر، نفس کارون و مُند را بگیریم؛ درواقع، تیشه به ریشه زده و بر سر شاخ، بن بریده‌ایم! قطع ورودی آب شیرین به خلیج‌فارس، یعنی کاهش چشمگیر کمی و کیفی تنوع‌ آبزیان منطقه، تشدید بحران اقتصادی برای صیادان جنوب و سونامی خطر برای سلامتی 80 میلیون ایرانی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از محصولات خلیج‌فارس در رژیم غذایی‌شان بهره می‌برند.
برچسب ها: 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: