« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
فیلم‌های «مثل یک پروانه روی یک قلب» و «سایه‌ای که نور شد» تندیس سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران را دریافت کردند.
به گزارش آوای رودکوف روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه در حالی برگزار شد که دو اثر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان توانستند جوایز دو بخش را دریافت کنند.
پویانمایی 12 دقیقه‌ای «مثل یک پروانه روی یک قلب» ساخته‌ مریم خلیل‌زاده داستان مردی است که با ساز جادویی خود می‌تواند هزار و یک دختر را به پروانه تبدیل کند، او می‌تواند با بال‌های جادویی پروانه‌ها پرواز کند، اما عاشق هزار و یکمین دختر می‌شود.
«سایه‌ای که نور شد» نیز از تولیدات سال 1394 کانون پرورش فکری، آخرین ساخته نازنین سبحان سربندی است.
این فیلم کوتاه 12 دقیقه‌ای به تضاد و دوگانگی‌های درونی انسان می‌پردازد تا زمانی که بتواند با خود به صلح و آرامش برسد. در این داستان، نیمه یک مرد موفق می‌شود تا نیمه دیگر خود را که بر اثر زندگی روزمره تیره‌تر شده با خود همراه و موافق کند.
مریم خلیل‌زاده توانست تندیس جشنواره و مبلغ 50 میلیون ریال را در بخش متحرک سازی در آثار پویانمایی دریافت کند.
جایزه بخش بهترین فیلم با موضوع «ایمان و امید» نیز مشترکا به نازنین سبحان سربندی برای فیلم «سایه‌ای که نور شد» و امید شمس و پوریا پیشوایی برای فیلم داستانی «گذر» از کرج اهدا شد.
در جشنواره‌ امسال چهار اثر از کانون پرورش فکری در این رویداد و در بخش مسابقه به نمایش در آمده بود.
سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از 18 تا 24 آبانماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
* راه‌یافتگان بخش مقاله‌نویسی جشنواره قصه‌گویی معرفی شدند
اسامی راه‌یافتگان بخش مقاله‌نویسی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه داوری پس از بررسی‌ 122 اثر کانونی و چهار اثر غیرکانونی، 82 چکیده مقاله را به مرحله‌ بعدی این جشنواره، معرفی کردند.
دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی 162 مقاله از 28 استان کشور دریافت کرده است.
60 اثر با موضوع «نقش قصه‌گویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان»، 36 اثر با موضوع «بررسی جایگاه و اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه»، 20 اثر با موضوع «نقش قصه‌گویی در پرورش سبک زندگی اسلامی‌ ایرانی در کودکان و نوجوانان»، 33 اثر با موضوع «جایگاه و اهمیت قصه‌گویی در سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی و بومی محلی» و 13 اثر با موضوع «چگونگی استفاده از زبان وجودی در قصه‌گویی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
برگزیدگان این مسابقه همزمان با برگزاری نوزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون در بهمن ماه 1395 معرفی می‌شوند.

فراهنگ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: