« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
به گزارش آوای رودکوف ؛ رئيس‌جمهوری منتخب آمريکا که در حين تبليغات انتخاباتي از زنداني‌کردن رقيب دموکرات خود دم زده بود به‌دليل ماهيت غير‌قابل تغيير نظام سياسي آمريکا از تصميم خود منصرف شد و عملي‌کردن اين اقدام را موجب افزايش تفرقه در جامعه آمريکا دانست.

واشنگتن‌پست نوشت که تعداد زيادي از مردم آمريکا از انتشار اين خبر که دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري منتخب آمريکا، ديگر قصد ندارد هيلاري کلينتون دموکرات را به‌دليل استفاده از سرورهاي شخصي و ايميل‌هاي محرمانه تحت پيگرد قانوني قرار دهد و او را به زندان بيندازد، نفس راحتي کشيدند.

اين تصميم درحالي از سوي دونالد ترامپ جمهوري‌خواه اتخاذ شد که او در کمپين انتخاباتي خود قول داده بود پس از در دست گرفتن قدرت، کلينتون را به زندان بيندازد.

ترامپ پس از پيروزي به اين نتيجه رسيد که تعقيب قضائي هيلاري کلينتون يا همسر وي، بيل کلينتون براي او باخت سياسي به بار مي‌آورد.

رئيس‌جمهوری منتخب آمريکا دراين‌باره گفت: اين اقدام بسيار تفرقه‌انگيز است. بهتر است ما اين موضوع را فراموش کرده و به آينده فکر کنيم.

ترامپ در همين زمينه به نيويورک‌تايمز گفت: من نمي‌خواهم کلينتون‌ها را اذيت کنم، واقعا نمي‌خواهم... هيلاري خيلي چيزها را تحمل کرده و رنج زيادي کشيده است.

اين اقدام و صحبت‌هاي ترامپ به‌عنوان رئيس‌جمهوري منتخب آمريکا، موجب تضعيف پيگيري‌هاي قانوني و قضائي خواهد شد. درحالي‌که وظيفه رئيس‌جمهوري انتصاب يک دادستان کل است که امور مربوط به سياست داخلي را به‌صورت شفاف مورد رسيدگي قرار دهد.

در قضيه ايميل‌هاي کلينتون، جيمز کومي، رئيس اف‌بي‌آي، تلاش خود را به اثبات رساند اما بيانيه‌اي که ترامپ درباره انصراف از پيگيري وضعيت کلينتون منتشر کرد، به اين معني است که تلاش‌هاي کومي بي‌فايده بوده است و ترامپ هم به همان روال رؤساي‌جمهوری اسبق آمريکا ادامه خواهد داد.

ترامپ به‌دليل ماهيت اقتصادي شغل خود همواره به قانون به‌عنوان ابزار ديگري براي پيشبرد اهدافش يا انتقام از دشمنان خود نگاه مي‌کرده است اما زماني که او وارد کاخ سفيد شود، بايد متفاوت فکر کرده، متفاوت تصميم بگيرد و متفاوت رفتار کند.

سياست اخير ترامپ در قبال هيلاري کلينتون، بسيار منطقي به نظر مي‌رسد اما او بايد نشان دهد که به تعهدات و قوانين داخلي آمريکا نيز پايبند است و نظام سياسي آمريکا با قانون اداره مي‌شود نه با وعده و وعيد.

منبع/روزنامه وقایع اتفاقیه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: