« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
استاندار کردستان گفت: باید دلیل کاهش 20 درصدی آمار معتادینی که سابقه چند بار بستری را در مراکز ترک اعتیاد دارند، بررسی شود.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری میزان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اظهار کرد: سال گذشته 80 درصد از آنهایی که در مراکز ترک اعتیاد استان زیرپوشش خدمات درمانی قرار می‎گرفتند بیش از چند بار در این مراکز بستری شده‌اند.

وی افزود: در سال‌جاری این آمار با کاهش 20 درصدی به 60 درصد رسیده است و در حال حاضر 40 درصد از معتادانی که در کمپ‌های ترک اعتیاد بستری می‌شوند، برای بار نخستین بار است.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید دلایل کاهش این موضوع بررسی شود که دلیل این مهم چیست و براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در مورد تخریب اماکن شناسایی شده که احتمال جمع شدن معتادان وجود دارد باید اقدامات لازم انجام شود، افزود: در بحث تخریب این اماکن با توجه به اینکه احتمال آمدن مالکان این بناها وجود دارد، باید ریشه بنا برای مشخص کردن حدود آنها حفظ شود.

مسؤول کمپ ترک اعتیاد بانوان سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی کمپ‌های ترک اعتیاد در استان نبود منابع مالی و فشارهایی است که در بحث بدهی‌هایی که به مراکز خدمات‌رسان داریم.

فتحی با بیان اینکه در این مراکز ترک اعتیاد در سطح استان با کمترین امکانات بیشترین و بزرگترین کارها را کردیم، تصریح کرد: آمار زنان معتاد در سطح استان و کشور در حال افزایش است که باید برنامه‌های پیشگیرانه در این راستا انجام شده است.

وی بر ضرورت ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد در استان تاکید کرد و گفت: آسیب‌هایی که به واسطه زنان معتاد جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد بیشتر از مردان معتاد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: