« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
برخوردی که هاشمی رفسنجانی در یک بار حضور خود در استان کهگیلویه و بویراحمد با مردم داشت، محمدرضا پهلوی و فرح نداشتند به طوری که هیچ کدام از اقشار مردم جرأت نزدیک شدن به وی و تیم‌اش را نداشتند.

به گزارش آوای دنا،حجت‌الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری، نماینده کهگیلویه و بهمئی در گفت‌وگو با  شبکه ایران با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل حاکم بودن مردم‌سالاری دینی، مردم آزادانه در انتخابات و مسائل سیاسی حضور پیدا می‌کنند، گفت: به همین دلیل تمامی افرادی که امکان حضور در عرصه رقابت انتخاباتی را داشته باشند، تلاش دارند تا خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.

وی ادامه داد: در نظام ما ممانعتی برای ورود فرد یا افرادی به عنوان کاندیدا در عرصه انتخابات وجود ندارد، اما این که عده‌ای همچون آقای هاشمی رفسنجانی ماه‌ها قبل از انتخابات با شک و تردید درخصوص حضور یا عدم حضور خود اظهارنظر کند، زیبنده این افراد نیست.

عضو فراکسیون رهروان مجلس! با اشاره به این که هاشمی خود را برای مردم معیار و میزان قرار داده است، بیان داشت: این در حالی است که افراد باید خود را در معرض معیار و تشخیص مردم قرار دهند.

وی به هاشمی رفسنجانی پیشنهاد کرد با توجه به امتحان کردن عرصه میدان رقابت در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دوره نهم که منجر به عدم موفقیت وی شد، بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خود را در معرض انتخاب مردم قرار ندهد چرا که مردم دو بار به وی جواب رد دادند و با توجه به این که وی دیگر توانایی لازم را نیز ندارد، بهتر است فضای نقش‌آفرینی در جایگاه ریاست جمهوری را به افراد دیگر بسپارد.

نماینده کهگیلویه و بهمئی با اشاره به عدم توجه هاشمی رفسنجانی به مباحث کلان کشور در دوران ریاست جمهوری‌اش، بیان داشت: هاشمی رفسنجانی تنها به توسعه و عمران نقاط خاصی از کشور توجه داشت به طوری که در دوران وی نه تنها به مناطق محروم توجه نشد، بلکه از امکانات مناطق محروم و توسعه نیافته به نفع مناطق توسعه یافته بهره گرفته شد.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود به حضور هاشمی رفسنجانی در جایگاه ریاست جمهوری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و با بیان این مطلب که 2 سد احداثی توسط وی در این استان به نفع خوزستان و جنوب کشور تمام شد، افزود: دیدگاه هاشمی به عنوان سردار سازندگی در توزیع امکانات کشور، بسیار گزینشی و بسته عمل کرد.

به گفته این نماینده مجلس، اقدامات هاشمی پیامدهای خوبی برای مردم محروم نداشت و به خوبی خود وی بهتر از هر کس دیگری می‌داند که اگر چنانچه ریسکی کرده و وارد عرصه رقابت شود، آرایی در بین مردم محروم نخواهد داشت.

وی برخورد هاشمی رفسنجانی با مردم را مستبدانه و دیکتاتورمآبانه دانست و افزود: برخوردی که هاشمی رفسنجانی در یک بار حضور خود در استان کهگیلویه و بویراحمد با مردم داشت، محمدرضا پهلوی و فرح نداشتند به طوری که هیچ کدام از اقشار مردم جرأت نزدیک شدن به وی و تیم‌اش را نداشتند.
حجت‌الاسلام بزرگواری با تاکید بر این که اشرافی‌گری و رانت‌خواری در کشور ما از زمان دولت هاشمی ایجاد شد، افزود: هاشمی خصوصی‌سازی و پروژه‌های عظیم را به نام خانواده‌اش در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی کرد.
وی ادامه داد: عدم تصویب طرح شفافیت مالی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت بیش از گذشته سه سال این شائبه را در بین مردم دامن می‌زند که هاشمی از قطع شدن ریشه مفسدان در بدنه اقتصادی کشور در هراس است.
عضو فراکسیون رهروان مجدداً با تاکید بر این که ریشه مفاسد اقتصادی از زمان هاشمی رفسنجانی شروع شد، گفت: اگر قرار باشد پیام 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری عملیاتی شود و با ریشه اصلی مفسدان اقتصادی برخورد شود، مطمئناً پای اطرافیان هاشمی و امثال وی در میان خواهد بود.

به گفته این نماینده مجلس، از آنجا که سرنخ‌های فساد اقتصادی به خانواده هاشمی بازمی‌گردد، وی تاکنون اراده‌ای به تصویب طرح شفافیت مالی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نشان نداده است.
وی تصریح کرد: جای سوال و تعجب دارد که چرا هاشمی رفسنجانی نسبت به چنین طرح با اهمیتی با بی‌تفاوتی برخورد می‌کند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اراده و جدیتی در مبارزه با مفاسد اقتصادی از خود نشان نمی‌دهد و این در حالی است که در نظام اسلامی باید با کسانی که از قدرت و ثروت ملت استفاده می‌کنند، برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

نماینده کهگیلویه و بهمئی دوران با اشاره به اینکه با ریاست جمهوری احمدی‌نژاد چراغ امیدی در دل مردم مناطق محروم روشن شد، بیان داشت: در حالی که در دوران هاشمی رفسنجانی مردم جرأ نزدیک شدن به وی و تیم‌اش را نداشتند، در دوران احمدی‌نژاد ارتباط صمیمی و تنگاتنگی میان رئیس جمهور و مردم ایجاد شد.

وی ادامه داد: بلاتکلیفی طرح شفافیت مالی مسئولان حکایت از آن دارد که هاشمی به مانند دوران ریاست جمهوری خود باز هم به فکر مردم عامه و طبقات محروم نیست و همین که وی و اطرافیانش در رفاه باشند، کفایت می‌کند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
جهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
0
0
مگر بزرگواری عضو فراکسیون رهروان ولایت است؟؟؟!!!
محمد باقری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
0
1
بهتر بود می نوشتید عضو اخراجی جبهه پایداری
شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
0
1
ان موقع که هاشمی مبارزه می کرد تو کجا بودی واقعا برات متاسفم برای کسانی که تو نماینده شون هم هستی نگرانم و متاسف
پاسخ ها
حرمت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
دت
جانبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
0
0
بزرگواری فهم سیاسی بالایی ندارد و هر روز یه نظر و یک ایدئولوژی دارد بنابراین روی حرفاش حساب نکنید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: