« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
«ریچارد بیکن» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس روز سه شنبه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، ضمن امضای دفتر یادبود ارتحال آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، از ایشان به عنوان 'مردی بزرگ در تاریخ جدید ایران 'یاد کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در دفتر یادبود نوشت: 'من عمیقا درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، مردی بزرگ در تاریخ جدید ایران، را تسلیت می گویم. امیدوارم همه آنهایی که یاد او را گرامی می دارند در راستای آینده ای بهتر همراه با صلح و آرامش برای ایران و همسایگانش در منطقه گام بردارند.'
«ریجارد بیکن» همچنین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت مهمی بود. او علاقه مند بود تا سطح روابط ایران با سایر کشورهای دنیا را گسترش دهد و این به نظر من کار ارزنده ای است.
وی افزود: به نظر من او نمونه ای بود که سایرین بایستی از او پیروی کنند
این مقام انگلیسی با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبل و پس از انقلاب اسلامی ایران افزود: می دانم که مردم ایران به دلیل خدمات ارزنده او طی 30 سال گذشته، از درگذشت ایشان دلتنگ و غمگین خواهند شد. امیدوارم که سایر سیاستمداران ایرانی راه او را ادامه دهند.
بیکن همچنین در رابطه با روابط ایران و انگلیس در سال جدید میلادی 2017 میلادی، بیان داشت: امیدوارم که اوضاع به سمت بهبودی هرچه بیشتر ادامه پیدا کند. ما اکنون رابطه کامل دیپلماتیک با ایران داریم و تلاش می کنیم که این رابطه را در سال در پیش رو تقویت کنیم
وی افزود: ما پیش از این سفر موفقیت آمیزی را از سوی نمایندگان پارلمان ایران به انگلیس داشتیم و امیدوارم که متقابلا سفر دیگری از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس به ایران صورت گیرد.
بیکن تصریح کرد: ما می توانیم در سطح پارلمانی به گسترش رابطه مان ادامه دهیم.
حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشت: بنده مایلم تسلیت خودم را به ملت عزیز ایران نسبت به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کنم. او یکی از استوانه های انقلاب بود و فعالیت های ایشان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب تاثیر اساسی در پیشبرد اهداف انقلاب داشت.
وی افزود: هر چند ما در لندن هستیم، اما دل مان با مردم ایران است و از عظمت حضور ملت ایران در صحنه برگزاری مراسم نماز در دانشگاه تهران و مراسم تدفین ایشان تحت تاثیر قرار گرفتیم.
به دنبال درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، علاوه بر گشایش دفتر یادبود، پرچم جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت کشورمان در لندن نیمه افراشته شده است.
مجلس ترحیم و بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام(ره) و رهبری، قرار است عصر روز سه‌شنبه با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز اسلامی انگلیس در لندن، برگزار شود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سیاستمدار کهنه کار جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه (19 دی) به دلیل عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
آیین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، صبح روز سه شنبه در دانشگاه تهران برگزار شد و در حرم مطهر امام راحل بخاک سپرده شد.
اروپام**4*ن*1552/انتشاردهنده: قاسم شریعتی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: