« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
تظاهرات اعتراض آمیز علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که از امروز شنبه آغاز می شود، به مدت یک هفته تا روز سوگند خوردن وی به عنوان رئیس جمهوری تازه در روز بیستم ژانویه (اول بهمن ماه) طول خواهد کشید.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، کشیش 'ال شارپتون' فعال برجسته حقوق مدنی قصد دارد یک راهپیمایی در امتداد پارک نشنال مال (در مرکز پایتخت آمریکا) برگزار کند. این راهپیمایی اعتراض آمیز در بنای یادبود 'مارتین لوترکینگ جونیور' که در فاصله سه کیلومتری ساختمان کاپیتال (محل کنگره آمریکا) قرار دارد، پایان خواهد یافت. ترامپ قرار است به عنوان رئیس جمهوری تازه آمریکا در آن محل سوگند یاد کند.
رویترز افزود: ترامپ در مبارزه انتخاباتی خود برای کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا، با قول ها و وعده های تند و عوام گرایانه ای شامل ساخت دیواری در امتداد مرز مکزیک و محدود کردن مهاجرت از کشورهای مسلمان و همچنین اعمال محدودیت های مالیاتی بر شرکت هایی که شغل ها را از آمریکا به کشورهای دیگر انتقال می دهند، برنده شد.
سخنان جنجالی ترامپ در باره مهاجران و بانوان و قول وی برای لغو قانون اصلاحات فراگیر خدمات درمانی که دستاورد برجسته دوره باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی در عرصه سیاست داخلی وی به شمار می رود، موجب خشم و اعتراض بسیاری از چپ گرایان در فضای سیاسی آمریکا شده است که قصد برگزاری یک رشته تظاهرات اعتراض آمیز علیه وی را دارند.
شارپتون گفت: راهپیمایی همه مردم را برای تاکید بر تغییر و پاسخگویی، گردهم آورده و متحد خواهد کرد. دونالد ترامپ و دولت وی باید صداهای ما را بشنوند و به نگرانی هایمان توجه کنند.
قرار است گروه های مدافع حقوق مدنی شامل شبکه اقدام ملی به ریاست شارپتون، انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان و شورای ملی لارازا و همچنین اعضای دمکرات کنگره شامل سناتور کرستن گیلیبرند از نیویورک در راهپیمایی امروز شنبه حضور یابند.
سازمان دهندگان این تظاهرات اعتراض آمیز، شمار شرکت کنندگان در آن را حدود 25 هزار تن برآورد می کنند.
حدود 30 گروه که تقریبا همگی مخالف ترامپ هستند، برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در قبل، بعد و در هنگام اجرای مراسم ادای سوگند و آغاز به کار وی، مجوز دریافت کرده اند.
بر اساس برآوردهایی که تاکنون منتشر شده است، بزرگ ترین تظاهرات ضد ترامپ، راهپیمایی بانوان در واشنگتن در روز پس از آغاز به کار وی خواهد بود که سازمان دهندگان پیش بینی می کنند تا 200 هزار تن در آن شرکت جویند. هزاران تظاهرکننده معترض تهدید کرده اند که مراسم آغاز به کار ترامپ را از جمله با محاصره پاسگاه های امنیتی در امتداد مسیر رژه این مراسم، به تعطیلی بکشانند.
پلیس واشنگتن و سازمان امنیتی حفاظت از رئیس جمهوری آمریکا و معاون وی، قصد دارند سه هزار افسر و پنج هزار تن نیروهای اضافی گارد ملی را برای حفظ نظم این مراسم به کار گیرند که به گفته آنها، برای فراهم کردن امکان برگزاری مسالمت آمیز هم زمان مراسم آغاز به کار ترامپ و تظاهرات اعتراض آمیز علیه وی، کافی خواهد بود.
اروپام**1486**مترجم: محسن شریفی**انتشار دهنده: فریبا مدنی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: