« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
باشت
امام جمعه باشت خطاب به استاندار گفت:شما استاندار نظام اسلامی هستی، مصلی محل اقامه نماز مردم است، چرا به آن جا سر نمی‌زنی؟ این هم یک پروژه است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به سخنی از امیرالمومنین(ع)در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: تقوا پناهگاهی است که انسان را از همه خطاها و چیزهایی که موجب بدبختی انسان می‌شود، حفظ می‌کند.

امام جمعه باشت با اشاره به مسئله هوای پاک، بیان کرد: هوای پاک برای زندگی همه ما ضروری است و باید اهمیت آن یادآور شود.

وی ادامه داد: همه ما در قبال هوای پاک مسؤول هستیم، در این زمینه در کشور دستگاه‌هایی متولی هستند، اما قطعاً اگر ما مردم همراهی و کمک نکنیم، این مسئله به سرانجام نخواهد رسید.

امام جمعه باشت تبیین کرد: منطقه ما که دارای جنگل‌های خوبی است، اما شاهدیم که این جنگل‌ها توسط عده‌ای سودجو قلع و قمع می‌شوند که خیلی نگران‌کننده است و در غفلت مسؤولان تبدیل به زغال می‌کنند، امیدواریم مسؤولان این مسئله را جدی بگیرند.

* اساس برجام لغو همه تحریم‌ها بود

عبودی با اشاره به سالگرد برجام، اظهار کرد: نزدیک به یکسال از برجام گذشت، اساس برجام بر این بود که همه‌ی تحریم‌ها برداشته شود، اما این امر میسر نشده است.

وی با بیان اینکه این مسئله سیاسی نیست و همان طور که همه می‌دانند برجام مسئله ملی است، با اشاره به بدعهدی آمریکا، اظهار کرد: بدعهدی آمریکا طبیعی است، 37 سال که نه، 200 سال دیگر هم با ایران و اسلام دشمنی می‌کند.

خطیب جمعه باشت اضافه کرد: مردم متوجه هستند و اخبار را رصد می‌کنند، نمی‌توان مردم را گول زد، در همین مسئله قانون 10 ساله(ایسا) کنگره تأیید کرد و بعد اوباما هم امضا کرد، اما تیم مذاکره‌کننده که بچه‌های ما هستند و بارها از آنها حمایت کرده‌ایم می‌آیند و مصاحبه می‌کنند که در جلسه اخیر امریکایی‌ها قول داده‌اند که بی‌اثر باشد؛ آدم غصه می‌خورد، یک دیپلمات ایران فکر و مصاحبه‌اش این باشد؟ بچه هم می‌فهمد که این حرف خنده‌آور است، در کنگره تصویب شد و رئیس جمهور هم امضا کرد، پس می‌گذارند لب طاقچه و آبش رو می‌خورند؟ این قانون است و باید اجرایش کنند.

* قرار بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرار بود با برجام هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم اقتصاد کشور، ادامه داد: سانتریفیوژها را تا 5 هزار کاهش دادیم، قلب اراک را هم با بتن پر کردیم، هنوز تحریم‌های بانکی ادامه دارد، با برجام چه چیزی به دست آوردیم؟

* برجام نافرجام بود

عبودی بیان داشت: به صراحت می‌گویم برجام نافرجام بود، می‌گویند 100 دستاورد داشت، دو تا از آنها را بگویند 98 تای دیگر برای خودشان.

امام جمعه باشت در خصوص اینکه می‌گویند جزئیات را با رهبری هماهنگ کرده‌ایم، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری و این آقایان را گوش داده و کنار هم بگذارید، آدم غصه می‌خورد و ناراحت می‌شود که حالا که برجام به سرانجام نرسید از رهبری هزینه می‌کنند.

وی ادامه داد: جیب، معیشت و اقتصاد مردم را نگاه کنیم بعد بگوییم برکات داشت، خودمان را گول نزنیم، برگردیم و صادقانه به مردم بگوییم با یک دشمن قدار مذاکره کردیم، دشمن ما بدعهد از آب درآمده، آدم باید این شجاعت را داشته باشد و اتفاقاً محبوبیتتان بیشتر می‌شود.

* انتقاد شدید از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

خطیب جمعه باشت با قدردانی از سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان باشت و سرکشی از پروژه‌های عمرانی این شهرستان با اشاره به پروژه مصلای باشت، بیان کرد: شما استاندار نظام اسلامی هستی، مصلی محل اقامه نماز مردم است، چرا به آن جا سر نمی‌زنی؟ این هم یک پروژه است.

وی ادامه داد: آقای استاندار این پروژه متعلق به عبودی نیست، پروژه برای مردم باشت است، پروژه عمومی بوده و بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است، فردا ببینید مصاحبه می‌کنند که ما چقدر اعتبار گذاشتیم، پس مردم اعتبار کجا می‌رود؟ بروید نگاه کنید حتی یک آجر روی آجر نگذاشته‌اند./فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: