« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
سوریه
روزنامه ایزوستیا نوشت که روسیه در متن پیشنهادی برای قانون اساسی سوریه دو دوره ریاست جمهوری هفت ساله پیاپی را پیشنهاد کرده و برای احراز این مسئولیت کف سنی نیز در نظر گرفته است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از  ایرنا، اخبار ارائه متن پیشنهادی قانون اساسی برای سوریه به هیات گروههای مخالف مسلح حاضر در مذاکرات با هیات دولت این کشور روز سه شنبه در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام شد، ولی هنوز موضع رسمی در این باره اعلام نشده است.

ایزوستیا روز جمعه به نقل از یک منبع نزدیک به مخالفان نوشت: براساس متن پیشنهادی ارائه شده روسیه که شامل پنج فصل و 85 بند می شود، کف سنی نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سوریه 40 سال و سقف مسئولیت پیاپی نیز دو دوره هفت ساله تعیین شده است.
همچنین بنا به این گزارش، رئیس جمهوری سوریه براساس نتایج برگزاری انتخابات با رای مسقیم مردم تعیین و نتیجه آن را هم رئیس مجلس اعلام می کند.
در متن پیشنهادی قانون اساسی، حکومت سوریه دموکراتیک و غیرمذهبی در نظر گرفته شده است، زبان های عربی و کردی رسمیت دارند و دو مجلس نیز سازوکار پارلمانی این کشور را بر عهده خواهند داشت.
از سوی دیگر، روزنامه کامرسانت نیز امروز نوشت: گروهی با عنوان ائتلاف مخالفان و انقلابیون متن پشنهاد شده روسیه را رد کرده است.
روزنامه روسی همچنین به نقل از گروه مسلح جیش الاسلام اعلام کرده است که در شرایط کنونی مسائل مهم تری از تنظیم قانون اساسی برای سوریه وجود دارد.
محور نشست دو روزه آستانه با مشارکت دو هیات دولتی و مخالفان مسلح سوریه، ایران، روسیه و ترکیه سه کشور بانی مذاکرات، سازمان ملل و سفیر آمریکا در قزاقستان به عنوان ناظر، تداوم و تقویت آتش بس بود که به صدور بیانیه نهایی و توافق برای تداوم حضور گروههای مسلح در مذاکرات سیاسی سوری-سوری منجر شد.
حسین جابری انصاری معاون وزارت امور خارجه ایران، سدات اونال همتای ترکیه ای وی و الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، در مذاکرات آستانه و تدوین و تنظیم بیانیه پایانی این نشست شرکت داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: