« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
هشدار پلیس فتا
رئيس پليس فتا مرکزی گفت: شهروندان در استفاده از بستر فضاي مجازي مراقب آگهي هاي فروش درج شده توسط برخي افراد سودجو باشند تا در دام كلاهبرداران گرفتار نشوند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از  روابط عمومی پلیس فتا ،" سرگرد مصطفي نوروزي" در اين باره گفت:‌ انعطاف پذيري و سادگي بي نظير در كاربري فضاي مجازي در بسياري از موارد موانع سني و ميزان دانش و مهارت را از ميان برداشته است.

وي افزود: اين وضعيت در كنار مزايايي كه به همراه دارد بيم واميدهايي را نيز برمي انگيزد و آن چه مسلم است بهره برداري صحيح و سودمند از اين فضا مستلزم رعايت هنجارهايي است كه تخطي از آنها مي تواند باعث ايجاد خسارت ها و آسيب هايي شده و برخي از آن-ها حتي مستوجب جرم انگاري و مجازات شود.

اين مقام انتظامي در ادامه با تاكيد بر ضرورت مراقبت و دقت نظر شهروندان در استفاده از فضاي مجازي، در خريد از سايت هاي اينترنتي نكات ذيل را مورد تاكيد قرار داد:‌

- از سايت هاي اينترنتي داراي نماد اعتماد الکترونيک خريداري كنيد.
- نام اين سايت هاي اينترنتي در سايت ساماندهي به ثبت رسيده باشد.
-هرگز فريب تصاوير درج شده از سوي افراد ثبت کننده آگهي را نخوريد.
- از فروشندگاني به صورت اينترنتي کالا و خدمات خريداري شود که پس از تحويل کالا درب منزل ، اقدام به اخذ هزينه کالا و خدمات مي نمايند.

- در صورت نياز به خريد اينترنتي از فروشندگاني خريداري کنيد که در قسمت شماره تلفن تماس ،شماره تلفن ثابت درج كرده باشند. (ديد منطقي اين است که فروشنده مي بايست اعتماد مشتري را جلب نمايد).

- خريدهاي اينترنتي با خريدهاي حضوري متفاوت بوده و با توجه به عدم شناخت کافي از هويت واقعي و عدم دسترسي به موقعيت مکاني فروشنده قبل از تحويل کالا هيچگونه وجهي به عنوان پيش پرداخت يا ساير وجوه پرداخت نشود تا احتمال کلاهبرداري از شما کاهش يابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: