« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کشورهای دور افتاده جهان در گذشته ای نه چندان دور حتی فروشگاه های میوه فروشی هم نداشتند ولی هم اکنون در حال ساخت مراکز خریدی بسیار بزرگ هستند که حتی فروشنده کافی برای پر کردن این پاساژها هم ندارند.
آوای رودکوف؛
دبی مال
دبی مال با مساحت ۱,۱۲۴,۰۰۰ متر مربع بزرگ ترین مرکز خرید جهان است و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است و در همان سال اول حدود ۳۷ میلیون نفر از آن بازدید کردند. این مرکز که بخشی از مجموعه ۲۰ میلیار دلاری برج خلیفه است بیش از ۱,۲۰۰ مغازه دارد و از امکانات بسیار زیادی برخوردار است که از جمله آن ها میتوان به خیابان مد، بازار طلا، زمین یخی، آکواریوم، باغ وحش زیر آب، آبنما، سینما، رستوران و … اشاره کرد.
دبی مال
مرکز خرید وست ادمونتون مال

این مرکز خرید با مساحت ۴۹,۰۰۰  متر مربع در شهر ادمونتون کانادا قرار دارد و بزرگ ترین مرکز خرید در شمال آمریکاست. این پاساژ ۸۰۰ مغازه دارد که در آن ها ۲۳,۰۰۰ نفر مشغول کار هستند. داشتن پارک آبی و جاذبه های گردشگری بسیار دیگر هم از خصوصیات این مرکز است. از مراکز قدیمی است و در سپتامبر ۱۹۸۱ افتتاح شد اما گسترش پیدا کرد بطوری که ۳ فاز دیگر هم به آن اضافه شد، فاز ۴ که آخرین فاز این ساختمان است در سال ۱۹۹۹ تکمیل شد. این پاساژ تا سال ۲۰۰۴ بزرگ ترین مرکز خرید جهان بود.
مال آمریکا

این مرکز خرید که با نام MOA و مگامال هم معروف است در خارج از twin cities قرار دارد آنقدر بزرگ است که ۷ تا استادیوم در آن جا می شود.
موروکو مال

به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید آفریقا در کازابلانکا در سواحل غربی مراکش قرار دارد و در داخل این پاساژ آکواریومی یک میلیون لیتری وجود دارد و گردشگران می توانند در این آکواریوم غواصی اسکوبا کنند.
مرکز خرید اس ام سیتی سبو

هر روز حدود ۱۰۰,۰۰۰ نفر از بین در ورودی این پاساژ رد می شوند اما با این وجود این مرکز، چهارمین مرکز خرید بزرگ فیلیپین است.
مرکز خرید اس ام سیتی سبو
مرکز خرید مال آرتا

مرکز خرید مال آرتا در جاکارتا اندونزی قرار دارد و بیش از ۲۷۰,۰۰۰ مترمربع مساحت دارد. در ساخت معماری این پاساژ از جاده ابریشم و عجایب هفتگانه جهان الهام گرفته شده است.
اس ام مگا مال

اس ام سوپر مال یک مجتمع خرید بزرگ است که مساحت تقربی آن ۱۰ هکتار است و در سال ۱۹۹۱ افتتاح شد این مرکز از دو ساختمان تشکیل شده که با یک پل به هم متصل شده اند.

منبع: list25
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: