« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ سرگرد نوروزی افزود: لازم است شهروندان در حفظ و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی خصوصاً تلفن‌های همراه خود دقت نظر لازم را داشته باشند و از نگهداری اطلاعاتی که مفقودی آنها می‌تواند خسارات جبران ناپذیر فردی و اجتماعی به همراه داشته باشد، خودداری کنند.

 رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: فردی که با پیدا کردن یک گوشی تلفن همراه قصد داشت از مخاطبان آن اخاذی کند، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.  
 
سرگرد مصطفی نوروزی در این باره گفت: چندی پیش شهروندی اراکی با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس اذعان داشت که مدتی پیش تلفن همراهش را گم کرده است و بعد از مدتی متوجه می‌شود که با اطلاعاتی که در گوشی همراه بوده است، یابنده تلفن قصد اخاذی از مخاطبان آن را دارد.
 
وی اضافه کرد:‌ بلافاصله بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و در روند بررسی‌ها، فردی که گوشی تلفن همراه در اختیار او بود، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا احضار شد.
 
این مقام انتظامی گفت: متهم با مشاهده دلایل و مستندات موجود، به جرم خود اعتراف کرد و تلفن همراه نیز از او اخذ و به مالباخته تحویل شد.
 
سرگرد نوروزی با بیان ارجاع پرونده متهم به مرجع قضایی برای برخورد قانونی لازم افزود: لازم است شهروندان در حفظ و نگهداری تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی خصوصاً تلفن‌های همراه خود دقت نظر لازم را داشته باشند و از نگهداری اطلاعاتی که مفقودی آنها می‌تواند خسارات جبران ناپذیر فردی و اجتماعی به همراه داشته باشد، خودداری کنند.
 
وی رمز گذاری برای گوشی و فایل های حاوی اطلاعات مهم را ضروری خواند و گفت: شهروندان از ذخیره سازی اطلاعات مهم و خصوصی در حافظه تلفن همراه خودداری نمایند و حتما این اطلاعات را بر روی حافظه های جانبی ذخیره نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: