« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
انتخابات
امروز اسحاق جهانگیری خودش نبود. او به طرز محسوسی نسبت به دور اول مناظره ها تغییر رویه داده و به نفع روحانی ...
آوای رودکوف : امروز اسحاق جهانگیری خودش نبود. او به طرز محسوسی نسبت به دور اول مناظره ها تغییر رویه داده و به نفع روحانی از دیده شدن خودداری کرده بود.گفته می شود بعد از مناظره اول، تصمیم سازان در کمپین انتخاباتی ريیس جمهور به این دغدغه و نگرانی گرفتار شده بودند که نکند ماجرای سندرز-کلینتون برای جهانگیری-روحانی تکرار شود و همانگونه که با کناره گیری سندرز در انتخابات آمریکا سبد رای وی به سمت خانم کلینتون سوق پیدا نکرد با شکل گیری هویت مستقل و محبوب برای جهانگیری بعد از انصراف وی سبد آرایش به سمت روحانی سوق نیابد. از این رو جهانگیری را مجاب کردند که در مناظره دوم دیده نشود.

این مدیر تکنوکرات که در دور اول مناظره ها خود را کاندیدای اصلاح طلبان خوانده بود، با این اقدام نشان داد که اصلاح طلبان متحدی قابل اطمینان هستند و در بزنگاه‌ها از فرصت طلبی پرهیز می کنند. هر چند که این خصوصیت برای همه اصلاح طلبان قابل تعمیم نیست و برخی از آنها ، شناگران ماهری هستند و به نفع منافع شخصی قدم بر می‌دارند ولی در کل مرام اصلاح طلبی یعنی اینکه برای حفظ هدف اساسی و کلان از منافع شخصی گذشتن و به تعهدات پایبند بودن.

اما نکته قابل ملاحظه این اقدام جهانگیری، آنجا بود که روحانی آن گونه  که باید و شاید از این فرصت نتوانست بهره ببرد و برنده واقعی مناظره نشد. گرچه اطلاعات غلط و جوسازی های رقبا این فرصت را به روحانی داد تا شاید میزان تاثیرگذاری سخنان رقبایش در این مناظره کاهش یابد. با این حساب باید منتظر ماند و به رویدادهای منتهی به مناظره سوم نگریست تا دید نتیجه انتخابات چگونه رقم می خورد./قانون

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: