« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
انعکاس اظهارات سردار جزایری؛
برخی تحلیلگران می گویند، روحانی که از پاسخ به دغدغه های اصلی مردم درباره وضعیت رکود و بیکاری سرباز زده بود در مناظره دوم به دنبال ایجاد مسائل حاشیه ای برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات اقتصادی بوده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از جام نیـوز، پایگاه خبری روداو (rudaw) به انعکاس اظهارات سردار مسعود جزایری در واکنش به سخنان حسن روحانی پرداخته است.

 روداو نوشت: نیروی مسلح ایران به روحانی درباره انتقاد وی از درج شعار "مرگ بر اسرائیل" روی موشک ها، هشدار داد.

 براساس این گزارش، نیروهای مسلح ایران به حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی و دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری هشدار دادند که توان موشکی کشور را به چالش نکشیده و مورد بحث قرار ندهند.

 روداو افزود: این هشدار پس از آن مطرح شده که روحانی از درج شعار مرگ بر اسرائیل روی موشک های نیروهای مسلح انتقاد کرد.

 برخی تحلیلگران می گویند، روحانی که از پاسخ به دغدغه های اصلی مردم درباره وضعیت رکود و بیکاری سرباز زده بود در مناظره دوم به دنبال ایجاد مسائل حاشیه ای برای منحرف کردن افکار عمومی از مشکلات اقتصادی بوده است.

براساس این گزارش، روحانی مدعی شده بود که نوشتن شعار روی موشک ها برای تخریب روند مذاکرات هسته ای با غرب بوده است اما سردار مسعود جزایری گفته، برنامه موشکی ربطی به توافق هسته ای ندارد.

 گفتنی است سردار جزایری در ادامه اظهارات خود بیان داشته: ارتقاء توان موشکی جمهوری اسلامی در راستای سیاست‌ها و تدابیر کلان نظام در حال انجام است و بنا بر اعترافات صریح استراتژیست‌ها و  کارشناسان نظامی و سیاسی داخلی و خارجی، وجود پایگاه‌های زیرزمینی و موشکی یک عامل مهم بازدارندگی دفاعی برابر تهاجمات دشمن قسم‌خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران محسوب می‌شود.

 سردار جزایری تصریح کرد: ما مجدداً به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تأکید و توصیه می‌کنیم که از ورود مناقشه‌آمیز به  مسائل مهم و حساس نظامی و دفاعی کشور و دادن آدرس‌های غیرصحیح  به مردم اجتناب ورزند.

در همین حال، مهدی طلعتی، تحلیلگر مسایل امنیتی و نظامی در مصاحبه با شبکه بی بی سی، سخنان روحانی را بهانه دادن به غربی ها برای ایجاد مشکل در برجام دانسته است.

 وی گفت: موضوع برجام ظرفیت هسته ای ایران و حواشی آن را به طور خاص مورد توجه قرار می دهد... بنابراین دخالتی در توان موشکی ایران نمی کند؛ چیزی که حق مشروع ایران است. در نتیجه هر گونه پرداختن به این موضوع و ربط دادن آن به برجام، بهانه دادن به قدرت های غربی و طرفین قرارداد برای ایجاد مشکل در زمینه برجام است به خصوص که در آمریکا با دولتی طرف هستیم که سیاست هایش غیر قابل پیش بینی است. از این جهت سپاه حق دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: