« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
حزب سوسیال دموکرات آلمان مخالفت خود را با طرح ناتو برای افزایش هزینه‌های نظامی تا ۲ درصد تولید اقتصادی کشورهای عضو اعلام کرده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از رویترز، سوسیال دموکرات های آلمان امروز یکشنبه هدف تعیین شده از سوی ناتو برای افزایش هزینه های نظامی تا 2 درصد تولید اقتصادی را رد کردند و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به خاطر کوتاه آمدن در برابر درخواست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مورد سرزنش قرار دادند.

در حالی که کمی بیش از یک ماه زمان به برگزاری انتخابات سراسری آلمان فرصت باقی است، مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات و توماس اوپرمن رهبر سوسیال دموکرات ها در پارلمان شدیدترین انتقادات خود علیه مرکل؛ هزینه های نظامی ناتو و وزیر دفاع آلمان مطرح کرده اند.

این دو مقام ارشد حزب سوسیال دموکرات تاکید کردند: ما یک نه آشکار به درخواست ترامپ برای افزایش هزینه های نظامی ناتو تا 2 درصد تولید اقتصادی، می گوییم. این نه تنها یک هدف غیر واقعی بلکه یک هدف نادرست است.

مقام های آمریکایی خیلی قبل تر از آنکه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به قدرت برسد، آلمان را برای افزایش هزینه های نظامی تحت فشار قرار داده بودند.

رهبران حزب سوسیال دموکرات که در نظرسنجی های اخیر 15 درصد از حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل عقب تر هستند، بر این باورند که آلمان باید هزینه های نظامی خود را دو برابر افزایش دهد تا به هدف مورد نظر ناتو دست یابد. این اقدام موجب خواهد شد تا آلمان به قدرتمندترین ارتش اروپا تبدیل شود، اقدامی به که باور رهبران حزب سوسیال دموکرات، با توجه به تاریخ آلمان نازی، کسی خواهان آن نیست.

رهبران سوسیال دموکرات تصریح کردند: آلمان باید به جای افزایش هزینه های نظامی خود در ناتو، به دنبال ایجاد یک اتحاد دفاعی و در نهایت یک ارتش اروپایی باشد.

آنها در ادامه افزودند: مرکل و حزب دموکرات مسیحی خودشان را در برابر ترامپ تحقیر کردند، ان هم با پاسخ مثبت دادن به درخواست تحریک آمیز ترامپ برای افزابش هزینه های نظامی تا 2 درصد تولید اقتصادی.

زیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان نیز که رهبر سابق حزب سوسیال دموکرات است از هدف هزینه های نظامی ناتو انتقاد کرده ولی انتقاد شولتز و اوپرمن صریح تر بوده است.

مرکل که قصد دارد در انتخابات 24 سپتامبر بار دیگر به قدرت برسد، قول داده است تا به هدف تعیین شده ناتو برای افزایش هزینه های نظامی دست یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: