« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
دادستان کل برزیل اتهامات مربوط به فساد مالی را علیه برخی از نزدیک ترین هم پیمانان میشل تمر رئیس جمهوری این کشور، مطرح کرد.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ، این اتهامات در حالی مطرح شده که به نظر می رسد تحقیقات و اقدامات در سه سال اخیر در مورد رسوایی های فساد مالی در برزیل، ادامه داشته است.
سخنگوی دفتر رودریگو ژانوت دادستان کل برزیل اعلام کرد که در میان افرادی که به تازگی این اتهام ها علیه وی مطرح شده می توان به سناتور 'رومرو ژوکا' از مشاوران مهم و عوامل سیاسی نزدیک به 'میشل تمر' رئیس جمهوری این کشور، اشاره کرد.
'ژوزه سارنی' رئیس جمهوری سابق و 'رنان کالهیروس' رئیس سابق سنای این کشور به همراه دو سناتور دیگر نیز با اتهام فساد مالی و پولشویی مواجه شده اند.
این در حالی است که 'رنان کالهیروس' این اتهامات را 'سیاسی' خوانده است.
از سوی دیگر دادگاه عالی برزیل دستور تحقیقات در مورد اتهام فساد مالی وزیر کشاورزی این کشور را در یک پرونده جداگانه دیگر صادر کرد.
این اتهامات یادآور شرایط شکننده سیاسی در برزیل است که مردم آن شاهد استیضاح یک رئیس جمهوری و بازداشت شماری از مقامات اجرایی و قانونگذاران در پرونده های مختلف سیاسی و فساد مالی بوده اند. همچنین تمر رئیس جمهوری این کشور نیز پیش تر با اتهام فساد مالی مواجه بوده است. این در حالی است که مجلس سفلی برزیل پیش تر از دادن رای موافق به محاکمه میشل تمر به دلیل این اتهام، امتناع کرد. به همین دلیل دولت کنونی برزیل توانست جایگاه خود را مستحکم و به اجرای سریع اصلاحات در این کشور مبادرت ورزد.
به گزارش ایرنا، پیش از این صدور حکم زندان برای 'لولا داسیلوا' رئیس جمهوری سابق این کشور به اتهام فساد مالی، ابعاد تازه ای به بحث فساد مالی در این کشور داده بود. این حکم در حالی علیه داسیلوا اعلام شد که تمر رئیس جمهوری فعلی این کشور نیز با چالش اتهام فساد دست و پنجه نرم می کند که آینده سیاسی وی را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
اروپام**9234**1486**مترجم: اطهر اینانلو**انتشار: محسن شریفی**
انتهای پیام /*
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: