« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
جهان
«علی برکه» نماینده جنبش حماس در لبنان گفت که به دنبال اعتمادزایی اخیر در روابط مصر و حماس، دفتر این جنبش در قاهره فعالیت خود را از سرخواهد گرفت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، برکه روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» گفت: مصر اکنون با حماس به عنوان یک جنبش فلسطینی تعامل دارد و بین دو طرف اعتمادزایی شکل گرفته است.
روابط مصر و حماس پس از سرنگونی دولت «محمد مرسی» در مصر، به سردی گرایید و حدود دو سال و نیم پیش نیز دادگاه فوق العاده مصر، حماس را گروه تروریستی نامید.
در ماه های اخیر بویژه پس از برخی تغییرات در کادر رهبری حماس و انتخاب «اسماعیل هنیه» به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی این جنبش، تلاش هایی برای بازسازی روابط بین مصر و حماس شکل گرفت.
اسماعیل هنیه در ابتدای این هفته به مصر سفر کرد.
علی برکه در ادامه گفت و گو با شبکه المیادین به توافق های جدید بین مصر و حماس اشاره کرد گفت: با طرف مصری توافق کردیم که حماس یک دفتر دائم در قاهره دایر کند.
دفتر حماس در قاهره به دنبال تنش در روابط این جنبش با مصر، بسته شده بود.
به گفته برکه، دو طرف همچنین درباره یک رشته اقدامات مشترک امنیتی در مرزهای مصر با باریکه غزه توافق کرده اند.
عضو ارشد حماس تاکید کرد که نقش آفرینی حماس در مبارزه با تروریسم در شبه جزیره سینا باعث شکل گیری اعتماد بین دو طرف شد.
وی گفت که حماس خواهان روابط گسترده اقتصادی با کشورهای عربی از طریق مصر است.
علی برکه در بخش دیگر گفت و گوی خود با المیادین به روابط حماس با فتح اشاره کرد و آمادگی هیات حماس برای دیدار با هیات فتح در قاهره را اعلام کرد اما به گفته او «عزام الاحمد» از اعضای ارشد فتح با این دیدار مخالفت کرده است.
برکه این واکنش الاحمد را «غیرمثبت» خواند. وی همچنین اصرار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برپایی نشست شورای ملی در رام الله مرکز این تشکیلات را با هدف حضور نیافتن گروه های مقاومت فلسطینی دانست.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: