« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد
فرودگاه یاسوج که از تیرماه امسال به مدت سه ماه با علت اجرای طرح تطویل باند تعطیل بود با حضور معاون عمرانی استانداری پروازهای آن مجددا از سر گرفته شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در آیین آغاز به کار مجدد پروازها در این فرودگاه، گفت: با اجرای این طرح، باند فرودگاه یاسوج از 2 هزار و 600 متر به سه هزار و200 متر افزایش یافت و امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر فوکر100 و ایرباس 320 در این فرودگاه را فراهم کرد.

پژمان نیک اقبالی تصریح کرد: بهره برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج با توجه به وعده پیمانکار، تا پایان مهرماه جاری صورت خواهد گرفت.

معاون عمرانی با بیان اینکه، برای توسعه فرودگاه یاسوج 230 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، افزود: هم اینک پروازهای این فرودگاه به جز روز شنبه در ایام هفته توسط شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای ATR72 به مقصد تهران و بالعکس صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: براساس برنامه ساعت پرواز تهران به یاسوج برای روزهای یکشنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 5:5 دقیقه هر روز صبح است / ساعت ورود پرواز تهران به یاسوج هر روز 6:55 دقیقه و برگشت پرواز یاسوج به تهران 7:25 دقیقه خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: مسئولان و شهروندان استان و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان با انتخاب پروازهای فرودگاه یاسوج به رونق هرچه بیشتر این فرودگاه کمک کنند.

نیک اقبالی یادآور شد: انتقال و جابجایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی افزایش باند پروازی فرودگاه یاسوج با برنامه ‌ای بلندمدت در دستور کار قرار دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم در رابطه با استفاده از فرود هواپیماهای متوسط  در فرودگاه یاسوج در دیداری که پیشتر با فرزانه شرف بافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما که همراه با مدیرعامل فرودگاه یاسوج داشت، افزایش مسیرهای پروازی و تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج را از اولویت های استان بیان کرد.

علی محمد احمدی افزود: دولت برای توسعه فرودگاه یاسوج قول های مساعدی داد و امروز شرایط برای نشست و برخواست هواپیماهای متوسط برای نخستین بار فراهم است و به زودی استان از این نعمت بهره مند خواهد شد.

وی یادآور شد: با همکاری مسئولان کشوری ظرف یک ماه آینده علاوه بر افزایش مسیرهای پروازی، امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 فراهم می‌ شود.

استاندارعنوان کرد: با توجه به خرید هواپیماهای (ای. تی. آر) به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند برجام و شرایط مناسب پسا برجامی یکی از بندهای مذاکره با مدیرعامل هواپیمایی کشور استفاده از این ناوگان هوایی در آسمان کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

وی اظهار داشت: فاز نخست طرح تطویل باند به طول حدود 2 هزار متر به پایان رسیده و مسئولان فرودگاه اعلام کرده‌اند که منعی برای فعالیت شرکت هواپیمایی آسمان در برقراری مجدد پروازها وجود ندارد.

احمدی، بهره‌برداری نهایی از طرح تطویل باند فرودگاه یاسوج را  پایان مهرماه اعلام کرد و افزود: افزایش تعداد پروازها و نشست و برخواست هواپیماهای متوسط، هدیه ای ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید به مردم استان است.

استاندار تصریح کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این فرودگاه علاوه بر استاندارد سازی و اجرای طرح‌ های عمرانی و توسعه ‌ای افزایش شمار پروازها به بیش از 2 تا سه پرواز در ساعات مختلف شبانه‌ روز است.

احمدی خاطر نشان کرد: باند فعلی فرودگاه یاسوج تنها پذیرای هواپیمای ATR 72 است که با تطویل و روکش باند امکان پذیرش هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100 و ایرباس 320 نیز فراهم می‌ شود.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح تطویل فرودگاه یاسوج طول باند از 2 هزار و 600 متر به بیش از سه هزار و 200 متر افزایش می‌یابد که این مهم امکان نشستن هواپیماهای فوکر 100 و متوسط در این فرودگاه را فراهم می‌ سازد.

مدیر فرودگاه یاسوج نیز در این دیدار گفت: انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان به‌عنوان مانع اصلی باند پروازی برنامه‌ای بلندمدت بوده که در دستور کار قرار گرفته است.

علی محسنیان افزود: با انتقال و جابه‌جایی ساختمان زندان مرکزی یاسوج یک هزار و 412 متر طول باند که حتی با اجرای طرح تطویل باند همچنان بدون استفاده باقی خواهند ماند، امکان بهره‌برداری آن ممکن خواهد شد.

وی افزود: البته آزادسازی حدود 522 متر از این میزان نیز با حذف، اصلاح و یا کاهش ارتفاع تانکر ذخیره آب و دکل آنتن دهی زندان مرکزی یاسوج ممکن بود که این مهم تحقق یافت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: