« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
اقتصادی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: مراحل نهایی انتخاب پیمان‌کار برای ساخت‌وساز فاز سوم بندر شهید رجایی درحال طی شدن است که ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه برای این امر پیش‌بینی شده است.
آوای رودکوف: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این‌که ۱۰۴ میلیون یورو تجهیزات جدید وارد بندر شهید رجایی شد، گفت: ۴ جرثقیل بندری تا پایان سال روی ریل می‌رود و تا شهریور ۹۷ همه جرثقیل‌ها استفاده خواهد شد، همچنین ۳۷ دستگاه ترانستینر در این بندر در حال نصب است.

به گزارش تجارت‌نیوز، کارگروه‌های تخصصی بررسی لجستیک کشور در همایش حمل و نقل و لجستیک بعدازظهر امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در حاشیه این همایش، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در حوزه تعیین اپراتوری بندر شهید رجایی توضیح داد: در این حوزه در حال طراحی مدلی هستیم که طبق آن مدل کار به دقت پیش برود.

عفیفی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر علت به طول انجامیدن تامین اپراتور بندر شهید رجایی توضیح داد: این کار استراتژیک و خاص است، باید مدل‌های مختلف ارزیابی شود، معایب و محاسن به دقت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا در آئین‌نامه نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: نیازمند ارزیابی دقیق و منطبق با نیازهای سازمان و نیازمندی‌های روز در این حوزه هستیم.

عفیفی‌پور درباره فاز ۳ بندر شهید رجایی بیان کرد: مراحل نهایی انتخاب پیمان‌کار برای ساخت‌وساز درحال طی شدن است که ۸۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در فاز سوم طول اسکله ۱۴۰۰ متر است و ۵۸ هکتار اراضی پس‌کرانه دارد که در این راستا مدیر برای این ترمینال در سازمان بنادر منصوب شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: هفته گذشته نیز پیمان‌کارانی که به صورت مشارکتی در مناقصه ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی شرکت کرده‌اند، بازدید از محل داشتند که این امر می‌تواند به روند تسریع کار کمک کند.

عفیفی‌پور همچنین درباره پس‌کرانه بندر شهید رجایی گفت: ۲۴۰۰ هکتار از اراضی موجود بندر شهید رجایی در پس‌کرانه استفاده شد و آن‌جا اراضی قابل واگذاری نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همچنین ۲۴۰۰ هکتار اراضی پس‌کرانه جدید هم در نظر گرفته شد که دیوارکشی آن ۸۵ درصد پیشرفت دارد، بخش زیادی از این اراضی به صورت اسنادی تملک شده است و بخش دیگری هم معارض دارد.

عفیفی‌پور افزود: البته مشاور خارجی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌زمان درحال مطالعه جانمایی این ۲۴۰۰ هکتار است تا بتوانیم در حوزه لجستیک به عنوان شهر لجستیکی سرمایه‌گذار جذب کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره تامین تجهیزات بندر شهید رجایی بیان کرد: ۱۰۴ میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌ها است که بخشی از آنها وارد شده و تا پایان سال جاری ۴ فروند از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود و تا شهریور ۹۷ همه این جرثقیل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: همچنین ۳۷ دستگاه ترانستینر داریم که ۱۵ دستگاه آن در بندر شهید رجایی در حال نصب است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی از آنها در پس‌کرانه ترمینال ۲ بندر شهید رجایی به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: