« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۸
یک سایت حق‌العمل‌کار مدعی شد وقتی برجام رفت، دانستیم چه بود.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:سایت عصر ایران نوشت: برجام به کما رفته است؛ این جمله سیدعباس عراقچی است، عضو ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای. از وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا زیر میز برجام زده، اوضاع اقتصاد ایران به طور کاملاً ملموسی دچار آشفتگی شده است. دلار که در قریب به ۵ سال نخست ریاست جمهوری روحانی، دارای ثبات نسبی بود، ناگهان افسار پاره کرده و بی‌آنکه حد و مرزی برای خود قائل باشد، همچنان پیش می‌تازد، سکه و طلا نیز در این رقابت کم از ارز ندارند. ثبات در بازار مسکن نیز به هم خورده است، قیمت خودروها، لحظه‌ای شده، روند فرار سرمایه‌ها از کشور افزایش یافته، شرکت‌های خارجی یکی پس از دیگری از ایران خارج می‌شوند. امنیت روانی مردم دچار اختلال جدی شده است و...


مدیر این سایت می‌افزاید: «این وضعیت اسفناک، نشان می‌دهد که برجام، چقدر برای مردم ایران مفید بوده است و حالا که در حال فروپاشی است، عموم مردم با تمام وجود آثار رفتن برجام را حس می‌کنند. ای کاش وقتی برجام سرپا بود و به کما نرفته بود، با تدبیر بیشتری از آن مراقبت می‌شد تا چنین به کما نرود و جامعه را این گونه شوک‌زده و مضطرب نکند. دیر نیست که مخالفان برجام و آنان که می‌گفتند برجام برای ما چه کرده است، با چراغ گردسوز، دور بیفتند و دنبال برجام بگردند.»


مغالطه نویسنده در حالی است که ترامپ یک ماه است از برجام خارج شده اما روند شتابان افزایش قیمت‌ها از یک سال پیش آغاز شد؛ چنان که دلار بهمن و اسفند به مرز ۶ هزار تومان صعود کرد. سکه نیز بهار و تابستان سال گذشته ۹۰۰ هزار تا ۱/۲ میلیون تومان معامله می‌شد اما اواخر سال به ۱/۹ میلیون تومان صعود کرد. همین طور است قیمت خودرو و مسکن که جهش قیمتی آن از میانه سال گذشته آغاز شد.


در حقیقت عامل مهم‌تر در چالش اقتصادی فعلی، نگه داشتن اقتصاد کشور و تولیدکنندگان و مدیران در حالت بی‌عملی و تعلیق و انتظار طی ۵ سال گذشته است که عملاً موجب ضعیف شدن بنیه اقتصاد ملی و کاهش تولید و قدرت اقتصادی شد و بیش از آن که اراده کند روی پای خود بایستد، به امید بیگانگان به انتظار نشست. در حقیقت دولت به جای اینکه آسیب تکانه‌های خارجی و تأثیر آن بر اقتصاد ملی را کم کند، به واسطه برجام‌زدگی حاد، موجب وابستگی ذهنی به تحولات خارجی شد. در اینجا نیز یک ظلم و اجحاف بزرگ صورت گرفته است.


اما درباره سایت مورد اشاره باید یادآور شد که همین سایت تا مدت‌ها دولت ماقبل روحانی را تبلیغ و از این طریق کاسبی می‌کرد اما به مرور ریل عوض کرد و با تغییر دولت، به حامیان دولت جدید پیوست!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: