« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
شما هم نظر بدهید
اگر خبرنگار بودید .................." شما هم می توانید نظرات خود را برای ما ذیل همین خبر بنویسید تا نسبت به انتشار آن اقدام نماییم".
پایگاه خبری آوای رودکوف:17 مرداد روز شهادت شهید محمود صارمی بعنوان روز خبرنگار نام گرفت تا هم یادی کنیم از این شهید عرصه ی خبر و اطلاع رسانی و هم پاس بداریم زحمات شبانه روزی اصحاب رسانه و همکاران شهید محمد صارمی را.


به همین مناسبت خبرنگار ما به سراغ جمعی از فعالان فرهنگی و شبکه های مجازی رفته و از آنان سوال نمود که اگر شما خبرنگاران بودید چه مشی را انتخاب و به سراغ چه سوژه‌هایی می‌رفتید تا در مورد آن گزارش تهیه یا با مقامات و مسئولان ذی ربط مصاحبه کنید؟

   قنبر زکی نژاد / فعال فرهنگی

اگرخبرنگار بودم با ذهنی خالی وبدون هرپیش داوری آنچه را که میدیدم به دست قلم می سپردم.

  خلیفه پورفتحی / عضو شورای شهرستان لنده

در برابر کسانی که چوب لای چرخ زندگی مردم می گذاشتند اژیر می کشیدم.

  محمد ظاهر آخش / فعال فرهنگی:

خبرنگاری سختیها و فراز و نشیب های خاص خود را دارد و در بعضی مواقع نیاز است ریسک پذیر باشید ولی در هر حال باید صادق و یکرنگ و بدون از هرگونه حب و بغض و فقط در جهت انتشار حقایق و بیان دردها و مشکلات برای ساختن و اصلاح گام برداشت.

ممکن است در این مسیر از آرامش تو زده شود و یا اینکه نتوانی به خوبی از عهده کار خود برآیی ،پس نیاز است که تعهد و پشتکار خود را همیشه همراه داشته باشی.

  عیسی محتشم / فعال فرهنگی

خبرنگاران معمولا در برزخ اند . و این یعنی استرس . اگر بخواهند درست و متعهد قلم بزنند. همواره با وجدان خود در کلنجارند که آیا به احسن وجه کار کردند یا نه؟

و اگر چشم به کیسه ای دوخته باشند باز هم نگرانند از اینکه به دیناری ، دنیایی را ویران کرده اند.

   محسن رحمانی پور/فعال فرهنگی

جسارت؛ شهامت و روحیه حق طلبی ؛ بیان مشکلات مردم خصوصا اقشار فقیر؛انعکاس مسائل مربوط به حوزه های مختلف اجتماعی " اقتصادی وسیاسی مردم ؛ به چالش کشیدن کلیه مسولین در راستای مطالبات مردم و دریک جمله درمیان مردم وبرای مردم را از مهمترین رسالتها و ویژگیهای یک خبرنگار می دانم .

همچنین بیان حقایق وداشتن روحیه خدامحوری ،ازاد ومستقل بودن در چهارچوب منافع ملی، داشتن شخصیتی وارسته ومردمی بطوریکه مردم بانگاه به ایشان احساس کنند زبان گویایی دارند ودراخر نداشتن روحیه تملق وچاپلوسی از دیگر انتظارات ماست.

   مجتبی محمدی مشاور جوانان فرماندار لنده

من اگر خبرنگار بودم سعی و تلاشم بر انتشار حقایق بود .

سعی و تلاشم بر انتشار محرومیت بود.

اگر خبرنگار بودم قلمم رو با هیچ شخص و نهادی قیمت گذاری نمی کردم و سعی و تلاشم بر این بود که در انتشار تصاویر و مطالب عدالت رو رعایت کنم نه این اینکه در انتشار تصاویر و مطالب سلیقه ایی برخورد کنم یا جناحی یا  فامیلی عمل کنم .

اگر خبرنگار بودم سعی و تلاشم بر مطالبه گری و با ارائه راهکار سعی بر رفع محرومیت شهرم می کردم.

   احمد مرادی نژاد فعال فرهنگی

اگر خبرنگار بودم ؛ خلاقیت ،کنجکاوی و پرسشگری را به حد اعلا می رساندم و از این ویژگیها برای بیان حقایق و واقعیتهای جامعه با رعایت اصول اخلاقی تلاش میکردم و هیچوقت انجام رسالت بزرگ خبرنگاری را فدای منافع شخصی نمیکردم و تحت هیچ شرایطی نمیگذاشتم عده ای واقعیات جامعه را کتمان کنند.

   حسنعلی صادقی / بازنشسته نیروی انتظامی

اگر خبرنگار بودم ؛ از زاویه های مختلف به پیرامون خود نگاه می کردم و در عرصه کسب و غربالگری اخبار و صحت وسقم خبر و با رعایت تمام جوانب شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی حقایق را بدون هرگونه وابستگی به مسولی یا شخص خاصی در جامعه و از مجرای قانونی ارائه می دادم و نتیجه ان را نیز به سمع ونظر مخاطبان خود می رساندم از کارم لذت می بردم

   حمید دهقان رئیس دانشگاه پیام نور لنده

باسلام اگر خبرنگار بودم خودم را همیشه جلوی تیر دشمن واماده شهادت میدیدم که از تعلقات دنیوی بریده باشم ،واز واژه های م ن و،،،،پرهیز میکردم ونام وشهرت مینوشتم تا کسی جسارت عمل خلافی نداشته باشدوهیچ وقت موضوعی را تا صحت آن را به نتیجه نمیرسیدم نمیزدم ،


   شمس الله قنبری/ فرهنگی

این چند روزی که سپری شد لابه لای خود روزی را گزراند بی صدا بی هیچ هیاهوی برای پرُ صدا ترین های صدای تاریخ...

روزخبرنگار رابه نوبت خود برتمامی زحمتکشان قلم به دست ؛ تاریخ نویس ؛ به شور و شعور رسانان جامعه های خفته ؛ متفکران ؛ روشنفکران و تلاش گران بی مزد ومنت تبریک عرض می کنم .ان شاالله که خداوند مزد زحمات بی دریغشان را در سرای آخرت با همنشین کردنشان با ائمه اطهار عطا فرماید..

اگر خبرنگار بودم قطعا فکرم و وهمه هواسم به سوی ترویج عدالت اجتماعی ؛ عدالت اقتصادی ؛ عدالت سیاسی ؛ دموکراسی درچارچوب قانون اجتماعی ودینی وعدالت محوری بود .

خبرنگار باید بداند راهی راکه انتخاب کرد دیگر فکرکردن به خودش وخواسته های شخصی وترس از چه می شود چه نمی شود چه کسی خوشش می آید وچه کسی نه چه برخوردی می شود وهزار اتفاق دیگر حتی به ذهنش خطور نکند چون یک خبرنگار خود انقلابی درجامعه است ؛ شنوا کردن گوش ناشنواست خارج کردن فکریست از بنبست فکری ..

    نورعلی کاظمی /رئیس اداره بهزیستی لنده

سلام. اگر خبرنگار بودم بیشتر وقتم پیگیری چگونگی مصوبات جلسات شورای اداری بود که چقدر از مصوبات جلسات اجرایی میشوند وصحبتها و وعده وعیدهایی که مسئولین دارند چقدر تحقق پیدا میکنند و مسئولین کم کار را رسانه ای می کردم.

   علی پناه دهقان

علی پناه دهقان فرهنگی و شاعر خوش ذوق کهگیلویه و بویراحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف با موضوع :اگر خبرنگار بودید پاسخی ادبی و "شعری زیبا سروده است که در ادامه با هم می خوانیم:

قلمم ؛ واسطه ی نشر حقیقت وصدای عدالت بود
سلاح دریدن پرده های جهل وتزویر بود.
پرسشگر بود ومستقل ؛ درد بود ،ومی نوشت از درد هایی که به سبب تغافل وتعامل مصلحت جویان تبدیل به یک مریض لا علاج گردید.

اگر خبر نگار بودم...
خدا را ناظر احوال می دیدم
سر راهم گل انصاف می چیدم

صداقت را مسیر خویش می کردم
خودم را عادت هرنیش می کردم

چراغ راه گفتارم حقیقت بود
نوشتارم همه داروی وحدت بود

قلم در مکتبم پاک ومقدس بود
مسیر خدمت وایثار می پیمود

شهامت در کلامم جاری وساری
زبانم زهر بود بهر خطا کاری

سراسر داد بودم بر سر بیداد
نمی بردم دمی انسانیت از یاد

علی پناه دهقان /شهرستان لنده
۲۲ مرداد ماه ۹۷

این گزارش در حال تکمیل است..................

شما هم می توانید نظرات خود را برای ما ذیل همین خبر بنویسید تا نسبت به انتشار آن اقدام نماییم.
کهگیلویه و بویراحمد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود رفیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
مسعود رفیعی :شجاعت ، صداقت و مردم داری از بندهای اصلی و اصولی خبرنگاریه که در هر حالتی باید حفظ بشه.. در شرایط بد اقتصادی کنونی رساندن اطلاعات صحیح به مردم در اولویت باید باشه و پیگیری وعده های مسئولین و نماینده های شهرستانی و حتی در سطح کلان ریاست جمهوری از وظایف مهم خبرنگاریه که انشالله به نحو احسن باید انجام بشه سپاس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: