« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
گزارشی از حامی نیکوکار کهگیلویه و بویراحمد:
این خیر نیکوکار حدود 30 سال از عمر خود را صرف خدمت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد کرده است وی اصلاً حاضر به مصاحبه نبود و تنها خانواده‌اش از کارهای خیرخواهانه‌اش خبردارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛، این حامی نیکوکار از سال 1380 در استان تهران به جرگه حامیان طرح اکرام ایتام پیوسته است و در یکی دو استان دیگر نیز فعالیت خیرخواهانه داشته است و از سال 1396 در استان کهگیلویه و بویراحمد به حامی ایتام این استان شده است. 


 مهندس حبیبی که همیشه در امورات خیر پیش قدم بوده و تا جایی که در توان داشته در ارتباط با تشکیل خانواده نیازمندان بخصوص بستگانی که تمکن مالی نداشته‌اند قدم برداشته و به‌صورت  مستقیم و غیرمستقیم و صرفاً از طریق اعضای خانواده یاریگر نیازمندان بی‌بضاعت بوده است، هم‌اکنون سرپرستی 10 نفر از ایتام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

وی درخصوص برنامه‌اش برای آینده در حوزه اکرام ایتام چنین می‌گوید: اگر خداوند تمکن مالی بیشتری عنایت کند و حیاتی باشد، نه‌تنها خود بلکه فرزندانمان را هم تشویق می‌کنیم و برنامه‌ای برای آن‌ها گذاشته‌ایم که هرکدام به سهم خود و در وسع و توانی که دارند در این راه قدم بردارند، چون واقعاً جامعه ما نیاز دارد و ورود به این قضیه باعث جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و مسائل و مشکلات با کمک‌های مادی و معنوی خیران مرتفع می‌شود.

حبیبی ادامه می‌دهد: کسانی که در همسایگی ما، در کنار ما و در استان و شهرستان ما زندگی می‌کنند و نیازمند هستند، ما به‌عنوان رهروان امام علی (ع) و کسانی که در دین اسلام به سیره نبوی باید عمل کنیم وظیفه خود می‌دانیم که در این راه قدم برداریم و امیدواریم که مورد رضایت خدا و ائمه اطهار و بالاخص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام که بانی این حرکت خیر در دین مبین اسلام بوده قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه کمک‌های دولت با توجه به گستردگی و حجم بالای افراد نیازمند جامعه واقعاً نمی‌تواند آن‌ها را تأمین کند، می‌گوید: به جهت اینکه هزینه‌ها و مخارج زندگی بالاست به خصوص برای دانش آموزان و دانشجویان و کسانی که می‌خواهند به خانه بخت بروند و این نیازمندی‌هایی که وجود دارد، مشکلات زندگی، قیمت بالای کالاها چه خوراکی و چه پوشاکی صرفاً از طرف دولت قابل تأمین نیست و همه ماهایی که توان داریم باید ورود پیدا کنیم و به کمک نیازمندان بشتابیم و من معتقدم به‌یقین که ما از هر دستی که بدهیم با همان دست پس می‌گیریم. چرخ دنیا هرروز به کام یکی می‌چرخد، حوادث طبیعی، زلزله، سیل و جنگ و همه اتفاقاتی که می‌افتد افراد بی‌سرپرست زیادی را از خودش به‌جا می‌گذارد و ما باید به تبعیت از مولایمان که شبانه به در خانه نیازمندان می‌رفت در این راه قدم برداریم و دست نیازمندان را بگیریم.

مهندس حبیبی بیان می‌کند: کمیته امداد از ابتدای تأسیس اقدامات مؤثری انجام داده است ولی این نهاد به‌تنهایی نمی‌تواند راهگشای مشکلات نیازمندان باشد و من انتظار دارم از همه‌کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند از این موقعیت امنیت و آرامش و آسایش و در کنار اعضای خانواده خود و بالای سر فرزندان خود بودن استفاده کنند و نیازمندان و به‌خصوص ایتام را دریابند.

وی می‌گوید: انتظارم از کمیته امداد این است که صرفاً به برگزاری یکی دو تا سمینار و همایش در طول سال بسنده نکند، در بین ما کسانی هستند که با حداقل‌ها زندگی می‌کنند ولی حاضرند همان حداقل‌ها را با نیازمندان تقسیم کنند، باید به درون جامعه‌ای که از جنس مردم‌اند و درد و رنج‌کشیده‌اند رفت و از آن‌ها کمک گرفت.

حبیبی یکی از شیرین‌ترین لحظات زندگی‌اش را زمان پرداخت حق ماهیانه فرزندان معنوی‌اش بیان می‌کند و می‌گوید: برای من لحظه‌ای که پای عابر بانک می‌روم برای پرداخت ماهیانه فرزندان معنوی‌ام بهترین لحظه زندگی‌ام است و  اینکه به‌صورت حضوری نیست روی روح و روان آدم تأثیر می‌گذارد و شاید زیبنده‌ترین لحظات برای ما در قیامت هم همین لحظات باشد.

مهندس حبیبی در خصوص کمک‌های کمیته امداد به نیازمندان می‌گوید: یکی از نهادهاییکه بسیار مبارک بوده برای طبقه نیازمند کمیته امداد است به‌واقع ایراداتی شاید وارد باشد توقعات بیشتر از این است اما با توجه به شرایط جامعه خیلی خوب عمل شده و امیدواریم که ان‌شاءالله از این به بعد این مساعدت‌ها بهتر از وضعیت فعلی انجام بگیرد و خدا کند روزی برسد که در جمهوری اسلامی نیازی نباشد به‌جز نیاز معنوی و ان‌شاءالله با امکانات و موجودی‌ها و منابع موجود

در کشور بتوانیم کمیته امداد را این‌قدر حمایت کنیم، دولت حمایت کند و افراد خیر و نیکوکار حمایت کنند که دیگر نیازی نباشد و نیازمندی نیز نباشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: