« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نشست مشترک توسعه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان و دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با هدف ارتقای صلاحیت های حرفه ای و توانمندسازی دانشجویان، متناسب با نیازهای بازارکار برگزار شد.

مهندس سواعدی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان در بدو ورود با ادای احترام به شهید گمنام مدفون در دانشگاه، ضمن بازدید از مرکز جوار دانشگاهی و  پردیس پارک از نزدیک طرح کارآفرینی دانشگاه را مشاهده نمود و در ادامه با هدف ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی به منظور رفع نیاز بازار کار و تزریق نیروی متخصص دانشگاهی و ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و دانشجویان در نشست با حری فرماندار بهبهان،پودنچی رئیس فنی و حرفه ای شهرستان و مسئولین دانشگاه شرکت کرد.

در ابتدای جلسه محمد حری فرماندار شهرستان همکاری مشترک دانشگاه و فنی و حرفه ای را در راه اندازی مرکز جوار دانشگاهی مثبت ارزیابی‌کرد و گفت : راه اندازی مرکز جوار دانشگاهی در راستای مهارت افزایی و افزایش قابلیت اشتغال دانشجویان دانشگاه و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان خوزستان اقدام مثبتی بود و شاهد آنیم که برنامه کارآفرینی این دانشگاه جهت الگو برداری به سایر دانشگاه ها ارسال شد.

فرماندار شهرستان بهبهان افزود : از سازمان فنی و حرفه ای انتظار داریم در ادامه نیز با توسعه همکاری ها و تامین امکانات مورد نیاز دانشگاه در مسیر اعتلای مهارت افزایی و خود اشتغالی دانشجویان که هدف اصلی این اقدام می باشد همکاری و تعامل ویژه را بعمل آورد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان، ارتقاء سطح مهارت فنی و حرفه ای دانشجویان، توسعه کمی و کیفی آموزش های مهارتی در حوزه‌های خدمات، صنعت و مهارت‌های پیشرفته، همکاری در اجرای دوره های آموزشی، همکاری در تدوین استانداردهای آموزشی، تأمین فضای کارگاهی، اجرای سمینارها و همایش های علمی پژوهشی مورد توافق و مرتبط را از اهداف نشست مذکورعنوان کرد.

سواعدی افزود: برگزاری دوره های آموزشی نیاز سنجی شده و مورد توافق دو طرف با همکاری دانشگاه ، برگزاری آزمون های پایان دوره آموزشی برای شرکت کنندگان و صدور گواهینامه مهارت آموزشی برای قبولین در آزمون‌های کتبی و عملی از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.

دکتر سیدنژاد رئیس دانشگاه  نیز،چنین نشست هایی را گامی بزرگ در راستای همکاری بین صنعت و دانشگاه عنوان کرده و افزود: در مقطعی از زمان هستیم که شرایط ایجاب می کند دانشگاهیان با صنعت و مسائل مربوط به آن آشنا شوند که این مهم می تواند در اشتغال جوانان موثر باشد.

وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای عامل پیوند بین دانشگاه و صنعت است، گفت: هر چه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فنی و حرفه ای با یکدیگر بیشتر باشد خروجی آن به نفع جامعه و جوانان خواهد بود.

سید نژاد با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته براي توانمندسازی دانشجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان ، اظهار داشت: توجه به مهارت آموزی دانشجویان همزمان با تحصیل آکادمیک از سیاست های مورد توجه ماست و بنا داریم به منظور اثربخشی و کیفی سازی کارورزی های دانشجویی، آموزش های مهارتی را در اولویت قرار دهیم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: