« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷
ایران
رئیس شورای شهر تهران گفت: از امروز فرایند انتخاب شهردار جدید شروع شد و امید است ظرف مدت ۱۰ روز تا دو هفته شهردار را انتخاب کنیم تا نیاز به انتخاب سرپرست نباشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، رئیس شورای شهر تهران گفت: از امروز فرایند انتخاب شهردار جدید شروع شد و امید است ظرف مدت ۱۰ روز تا دو هفته شهردار را انتخاب کنیم تا نیاز به انتخاب سرپرست نباشد.

محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای شهر گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم از انتشار اخبار ناموثق خودداری کرده و ما را در ایفای نقش خود یاری کنند.

هاشمی با اشاره به فرارسیدن سالروز اربعین حسینی گفت: مدیریت شهری نیز همانند سال گذشته، با تمام توان و انگیزه، در خدمت زائران حسینی و انجام وظایف محوله به شهرداری تهران در این همایش کلان انسانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: اربعین بزرگترین مراسم مذهبی در جهان است که بیش از ۱۰ میلیون نفر از شیعیان عراق به همراه ۲ میلیون زائر ایرانی و صد‌ها هزار زائر از ده‌ها کشور جهان گرد هم می‌آیند تا پژواک ندای خاموش شده بزرگترین مظلومیت تاریخ باشند.

محسن هاشمی پیاده روی اربعین حسینی را فرصتی دانست که انسان‌ها بدون مال و مقام ورتبه و مدرک، پای در مسیر همدلی و همرنگی بگذارند و اندوه و عزای فرزند فاطمه، غبار کینه ها، کدورت ها، منیت‌ها و تعلق‌ها را بشوید.

به گفته هاشمی در اربعین همه صرف نظر از جایگاه و قومیت و کشور و شرایطشان، بر سر سفره کرم اباعبدالله الحسین می‌نشینند و در موکب‌های حسینی در کنار هم استراحت می‌کنند و این سنت زیبای دینی، زوار اربعین را در رودخانه انوار حسینی می‌شوید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: اربعین، زمان ظهور یکدلی و برادری و انسجام تشیع است و فرصتی است که جهان اسلام در برابر افراط گرایی و خشونت سلفیون، یکرنگی و ملایمت و منطق اسلام ناب را به نمایش بگذارد، این صف عظیم عزاداران حسین است که امنیت، صلابت و منطق اسلام را برای همه جهانیان تصویر می‌کند.

وی ادامه داد: از زمانی که نخستین زائر اربعین جابر انصاری، صحابی رسول خدا که بدون چشم ظاهر و با بینایی دل، خود را به کربلا رساند ۱۴ قرن می‌گذرد، اما همه میلیون‌ها عاشق حسین که هر سال اربعین به قبر مطهر سالار شهیدان می‌رسند همانند جابر منتظر شنیدن پاسخ سلامشان از سوی حسین علیه السلام هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر ابراز امیدواری کرد که همه همکاران ما در شهرداری تهران که افتخار خدمت به عزاداران حسینی را دارند ماجور و مورد لطف حضرت قرار گیرند.

وی همچنین طی سخنانی از شهردار تهران محمدعلی افشانی که در روز‌های گذشته برای سرکشی به خدمت رسانی شهرداری تهران به همراه محمد جواد حق شناس ریاست کمیسیون فرهنگی شورا به کربلا سفر کردند، قدردانی کرد.


مهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: