« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
سیدجلال حسینی پس از سال‌ها تلاش برای موفقیت تیم ملی با یک حسرت بزرگ مجبور به خداحافظی تلخ از تیم‌ملی شد. اما مقصر این حسرت کیست ؟!
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس و مدافع پیشین تیم ملی با انتشار متنی در اینستاگرام خود از بازی های ملی خداحافظی کرد. سید جلال حسینی در این پست نوشت :

    «به نام خدایی که از انزلی تا جام جهانی و از ازل تا ابد همراهم بوده و هست. تمام روزهایی که مانند ساعتی برایم گذشتند حالا بخشی از خاطرات من در لباس تیم ملی هستند. همه ایامی که لباسی پر افتخار را بر تن داشتم و برای سر بلندی نام وطنم و پرچم ایران دویدم را قاب کردم و بر دیوار خاطرات کوبیدم. مرور همه تلخی ها و شیرینی ها سخت است. نوشتن از همه این سالها ممکن نیست. و در گام آخر برای خداحافظی باید فقط کلمات را خرج رفتن کرد و تقدیر و سپاس و تشکر. گلایه ها را لای زرورق فراموشی باید پیچید و دستها را به گرمی فشرد و رفت.
    در تیم ملی نخستین روز تا روز پایانی برایم یک نوع نگاه حاکم بود. جنگیدن تا سر حد جان برای خوشحالی مردمی که با حمایتشان مرا به این لباس رسانده بودند. مردمی با تعصب به رنگ پیراهن های دلخواهشان. چه رقیبان آبی دوست و چه عاشقان سرخدل پرسپولیس که هر آن چه دارم از حضور بودن آنهاست و چه همه هوادارانی که در کنار تیم ملی یک رنگ و یک دل می‌شدند.
    من خود را وامدار تک تک این مردم می دانم و تمام قد در مقابل آنها و در برابر تصویر عزازانی که که خونشان نگهبان جاویدان سرزمینم بوده، تعظیم می‌کنم.
    حالا خود را در گام نهایی می‌بینم. ایستگاه آخر. آماده برای خداحافظی از پیراهنی که امانت بود و باید امانتداری می کردم که امیدوارم اینگونه بوده باشد.
    سطرهای پایانی فوتبال ملی خود را پر می کنم از تقدیر، از همه هواداران فارغ از رنگ بندی ها، مربیانم از ابتدا تا انتها، همبازیانم و خانواده ام که نقشی پررنگ در رسیدنم به این جایگاه داشتند.
    این لباس مقدس را برای همیشه به دیوار دلم سنجاق میکنم و برای تیم ملی کشورم یک هوادار باقی می مانم. هر جایی که نتوانستم خواسته هایتان را برآورده کنم از توانم خارج بوده و بابت تمام کمبودها و ناکامی هایی که دلتان را آزرده کرده، معذورم و پوزش می‌طلبم.
    به امید سربلندی ایران و ایرانی. فرزند ایران، شماره چهار سیدجلال حسینی»

پی نوشت تحریریه خبرگزاری پارس فوتبال:  بعد از اینکه سید جلال حسینی در آستانه جام ملت‌ها از حضور در لیست کارلوس کی‌روش ناامید شد ترجیح داد با نگارش نامه خداحافظی‌اش رسما از دنیای ملی و پیراهن شماره ۴ خود خداحافظی کند. کاپیتان پرسپولیس که طی هفت سال حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی طی سال‌های اخیر یکی از مهره‌های مورداعتماد و تاثیرگذار او محسوب می‌شد، در آستانه جام جهانی روسیه از لیست تیم ملی خط خورد که با حواشی زیادی نیز همراه بود. سیدجلال حسینی اما سیاست سکوت را در پیش گرفت و طی این مدت ترجیح داد هیچ واکنشی به این موضوع نداشته باشد.
کی روش بعد از بازی با ترکیه اعلام کرده بود که سیدجلال حسینی و وریا غفوری به صورت قطعی از تیم ملی خط نخورده‌اند و همچنان شانس همراهی این تیم را دارا هستند. یک واکنش باورنکردنی که به نظر می‌رسید تنها به دلیل این بوده که راه اعتراض و واکنش این دو بازیکن را در آستانه جام جهانی ببندد.
سیدجلال حسینی پا به سن گذاشته امید حضور در جام ملت‌های امارات را نیز به واسطه غیبت و عدم دعوت به اردوهای اخیر تیم ملی پایان یافته دیده است تا به تصمیم خود برای خداحافظی با پیراهن شماره ۴ تیم ملی مصر شود و آن را اعلام کند.طبق اعلام برانکو ایوانکوویچ، سیدجلال حسینی فردا از ساعت ۱۴:۳۰ در محل باشگاه کنفرانس مطبوعاتی را برگزار خواهد کرد تا این خبر را رسما رسانه‌ای کند و به حضور ۱۱ ساله خود که از سال ۲۰۰۷ با دیدار برابر ازبکستان به رهبری امیر قلعه‌نویی آغاز شد و با جشن صعود به جام جهانی روسیه برابر ازبکستان همراه بود، اینچنین خاتمه دهد. دیداری که کارلوس کی‌روش به واسطه چهارمین صعودش به جام جهانی پیراهن شماره چهار او را مزین به جشن خود کرد و به نظر نمی‌رسید این رابطه به این شکل پایان یابد.
سیدجلال حسینی با اعلام خداحافظی رسمی‌اش از دنیای ملی در ۳۶ سالگی اکنون در سال‌های پایانی بازی باشگاهی به دنبال این خواهد بود تا ویترین افتخارات خود را در یکسال آتی پربارتر کند.
سید جلال حسینی حال پس از سالها کوشش برای موفقیت تیم ملی از بازی های ملی خداحافظی کرده است . اما شاید مهم‌ترین نکته از متن نامه سراسر احساسی خداحافظی او را بتوان این نکته دانست که به واقع مقصر آه و حسرت نهفته در نامه خداحافظی سید جلال حسینی کیست ؟!
اعتقاد بسیاری از هواداران فوتبال ایران این است که چرا او باید در اوج آمادگی خود از ترکیب تیم ملی در جام جهانی و جام ملت‌های آسیا دور باشد تا با یک حسرت بزرگ مجبور شود از بازی های ملی خداحافظی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: