« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱
پایگاه خبری اوای رودکوف:رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان گلستان گفت: همه باید به دولت کمک کنیم دولت ناچار شد طرح را عوض کند. ما الان برای کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی می‌دهیم. هفته‌ای نیست که در دولت حرف نزنم داد نزنم و فریاد نکشم، وزیر و معاون وزیر ما هم حریف نمی‌شود. طرف می‌رود به اسم ماده اولیه یک دارو را وارد کند، می‌رود ماده‌ای را می‌خرد که 3 ماه از تاریخش مانده است و تاریخش را پاک می‌کنند. خیانت‌هایی می شود که حتی نمی‌ توان بیان کرد.

به گزارش انتخاب؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی‌ در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی تاریخی ملت بزرگ ایران در انقلاب اسلامی فرصتی پیش آمد که در خدمت مردم شریف و غیور استان گلستان باشم.

روحانی با اشاره به شرایط کنونی کشور بیان کرد: ما در شرایط تحریم هستیم و شرایط ما یک شرایط عادی و طبیعی نیست؛ البته به این گونه نیست که از تحریم بترسیم یا عقب‌نشینی کنیم و یا اینکه از اهداف خود دست برداریم اما اکنون در شرایط خاص تحریم‌های اقتصادی قرار داریم.

رئیس جمهور اظهار کرد: هدف اول آمریکا این است که مردم را از نظام اسلامی جدا کند. می‌خواهد مردم بگویند راه شهدا، علما را ادامه نمی‌دهیم و برای استقلال و امنیت و آزادی، ایمان و اعتقاد و هویت ایرانی و اسلامی حاضر به هزینه دادن نیستیم که آمریکا هیچ وقت به این هدف نمی‌رسد. مردم ما غیور و مسلمان هستند و به انقلاب و اسلام عشق می‌ورزند و راه انقلاب را مانند 40 سال قبل ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور افزود: در سوریه فکر می‌کنند پیروز مطلق هستند در عراق هم همین تصور را داشتند. آمریکایی‌ها چه بلایی سر افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و غیره آوردند باید پاسخ دهند.

روحانی گفت: آمریکا می‌خواهد ایران کنار برود و خودش همه‌کاره شود این هدف شدنی نیست. هرچه وزیر خارجه‌اش در این منطقه بچرخد بازهم ناموفق خواهد بود.

وی افزود: آخرین هدف این است که به ما فشار بیاورند تا یک امتیاز در بحث هسته‌ای، موشکی و یا منطقه‌ای به آنها بدهیم. ترامپ می‌گوید مرتب سر ما در توافق هسته‌ای کلاه رفته است. همان که گفته بودیم برد ـ برد است. هدف این بود از صنعت هسته‌ای بگذریم اما ما سر آن ایستادیم. امروز رئیس انرژی اتمی به مردم ما توضیح دهد، از سال 61 در کنار صعت هسته‌ای بوده‌ام. آن زمان عضو کمیسیون دفاع مجلس بودم تا به امروز این شرایط را می‌دانم. امروز که آی‌آر8 ما غنی می‌شود و یو اف‌سیکس را به آی‌آر8 تزریق می‌کنیم. یعنی 20 برابر سانتریفیوژ معمولی به ما محصول می‌شود. برای غنی‌سازی 20 درصدی برای رأکتور تهران اعلام کرد که با متد جدیدی تأمین کردیم.

رئیس جمهور گفت: در این شرایط فشار اقتصاد روی مردم است. نمی‌توانیم این فشار و مشکلات را به صورت کامل از بین ببریم. اینکه بگوییم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم هم نادرست است. آمریکایی‌ها روی سیستم بانکی، درآمدهای ارزی و حمل‌و‌ نقل است. این 3 گلوگاه از دید آنها جاهایی است که وارد عمل شدند.

رئیس جمهور اظهار کرد: یک کشور همسایه قیمت دلارش بالا گفتند مردم دلار را بفروشید مردم صف بستند و قیمت دلار هم پایین آمد.

روحانی گفت: یک هواپیما دیروز رفت گوشت وارد کند، از آن طرف گوسفندان ما گله‌گله از مرز قاچاق و خارج می‌شود و آنجا هم داستان داریم. این نمی‌شود که همه در انتخابات به این دولت رأی دادیم و حالا دولت همه چیز را درست کنید، مگر دولت و نظام این‌همه توان دارد؟ اصل مردم هستند و باید وارد صحنه شوند و کمک کنند.

وی اظهارداشت: بعد عید نشستیم دیدیم قیمت دلار نوسان دارد، دو بار مطرح شد و من موافق نبودم. همه اقتصاددانان آمدند و گفتند دلار تک‌نرخی اعلام شود و 4200 تومان اعلام شود و من در آن جلسه موافق نبودم اما چون همه اجماع داشتند. گفتم قبول ندارم اما چون اجماع بود پذیرفتم. طرح خوبی بود اما عده‌ای دلال چه کردند.

رئیس جمهور افزود: عده‌ای ثبت سفارش کردند و از بانک مرکزی پول گرفتند با تیمی از دلال‌های خارجی هماهنگ کردند، 100 میلیون دلار پول گرفتند 50 میلیون دلار جنس وارد کردند و بقیه را وارد بازار کردند، قوه قضاییه و دستگاه نظارتی بررسی کند.

روحانی اظهارداشت: همه باید به دولت کمک کنیم دولت ناچار شد طرح را عوض کند. ما الان برای کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی می‌دهیم. هفته‌ای نیست که در دولت حرف نزنم داد نزنم و فریاد نکشم، وزیر و معاون وزیر ما هم حریف نمی‌شود. طرف می‌رود به اسم ماده اولیه یک دارو را وارد کند، می‌رود ماده‌ای را می‌خرد که 3 ماه از تاریخش مانده است و تاریخش را پاک می‌کنند. خیانت‌هایی می شود که حتی نمی‌ توان بیان کرد.

رئیس جمهور گفت: در یک استان، استاندار، مدیران کل، نمایندگان، فرهیختگان و مردم همه دست به دست هم دهیم کشور را نجات دهیم و نگذاریم انحراف ایجاد شود.

وی افزود: همه جا پیروز شدیم یک جا کم آوردیم و باید جبران کنیم و آن در اخلاق، ایثار و فداکاری برای مردم و ادای امانت است. تولیدکننده از ما پول گرفته تا مواد اولیه وارد کند اما جنس را در یک روستایی انبار کرده تا تولید نکند و جنس گران شود. چرا عده‌ای از ما جیب بزرگ برای بیت‌المال دوختیم. ما باید از این مسیر سخت تحریم عبور کنیم. همه با همدلی توجه به خداوند و صداقت و راستگویی امکان‌پذیر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: