« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی اصفهان:
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: ملخ‌های صحرایی فعلاً هیچ‌گونه تهدیدی برای استان اصفهان ندارند و پیش‌بینی‌های لازم و نیز اقدامات اولیه و فوری در مبارزه با ملخ‌ها در سطح استان‌های جنوبی کشور، در حال انجام است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، حسنعلی رحیمی، با اعلام این خبر، افزود: بر اساس اعلام فائو و کارشناسان بخش کشاورزی، ملخ‌های صحرایی آفت‌هایی خطرناک برای کشاورزی کشور محسوب می‌شوند که در صورت تداوم حضور آنان می‌توانند امنیت غذایی را نیز مختل کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، گفت: بر اساس اعلام فائو ملخ‌های صحرایی در دو طرف دریای سرخ در تکثیر و هجوم گسترده به کشورهای شرق آفریقا و غرب آسیا هستند. برخی از گله‌های ملخ صحرایی در غرب آسیا اقدام به تخم‌گذاری کرده و در قالب گله‌های بسیار بزرگ به‌سمت کشورهایی نظیر ایران هجوم آورده‌اند

ملخ‌های مشاهده‌شده در استان اصفهان بومی هستند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این رابطه ، گفت: احتمال وجود ملخ طاغ در بعضی شهرستان‌ها مانند نطنز پیش‌بینی می‌شود و این نوع ملخ به درخت می‌چسبد، اما در این فصل هنوز برای حضور ملخ‌های طاغ زود است.

رحیمی، افزود: در سمت منطقه لنجان تعدادی ملخ بومی در مراتع مشاهده شده که به مزارع و باغات نرسیدند و در حال حاضر در حال کنترل آنها هستیم و مشکلی نیست.

او، تصریح کرد: در منطقه بادرود نطنز متصل به کویر، در بعضی از سال‌ها ملخ طاغ مشاهده می‌شود ولی در حال حاضر هیچ گزارشی از وجود آنها نشده است.

این مدیر، با اشاره به بی‌خطر بودن ملخ طاغ، اظهار داشت: این ملخ‌ها به طاغ‌زار می‌زنند و از آنها تغذیه می‌کنند ولی یک نوع ملخ هم وجود دارد که علاوه بر طاغ‌زارها به درختان هم می‌زنند؛ ملخ‌ها ابتدا به‌صورت پوره و بدون بال هستند و حدود دو هفته طول می‌کشد تا بال دربیاورند و پرواز کنند در این زمان، اطراف خودشان در مراتع راه می‌روند و از گیاهان تغذیه می‌کنند، سپس بعد از دو هفته به طاغ‌زارها می‌روند.

رحیمی ادامه داد: ملخ‌هایی که در استان اصفهان دیده شده ملخ‌های بومی هستند که قبلاً هم بوده ولی ملخ‌های صحرایی به‌صورت کشوری در حال رصد است که در صورت ورود به استان، آن را اطلاع‌رسانی و کنترل می‌کنیم.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: